Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Håper de beholder socket-systemet fra Diablo2, eller at de ihvertfall ikke slakter det helt ned. Det er helt greit at de tar bort attribute points, de ble jo bare satt i max vitality uansett så det var egentlig ikke noen stor valgmulighet der, men det er veldig synd hvis runewords ikke blir med til D3. Noe av det kuleste med D2 var jo at man kunne få skills som karakteren din egentlig har tilgang, som f.eks. heart of the oak som ga deg battlecry fra barbarian, enigma armor som ga deg teleport. Det gjorde at man kunne lage bear-sorceress og mange andre morsomme gimmick builds! Men det bør være mer balansert. Bortsett fra amazon og barbarian kjørte alle klassene nesten uten unntak enigma, det blir litt kjedelig.

 

Håper også det blir mulig å spesialisere seg innenfor sitt eget skill-tre. I D2 kunne jeg bare innafor druid karakteren lage uendelig mange spesifikasjoner når man samkjørte gear og skills valgt. Shapeshifter bear med et phaseblade med 6 shael-runer for syk attackspeed og damage, forskjellige vind- og ildcastere med masse faster cast rate. Faens kult spill :p

 

Så lenge jeg får en shapeshifter klasse, eventuelt en summon-klasse, vil jeg bli overlykkelig :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så, noen som har forhåndsplanlagt class ?. Starter rolig med figher/warrior jeg

 

Tja, egentlig er jeg ikke kjempeimponert over de tre karakterene som er vist fram. Barbarian er sikkert kul, men han virker veldig velkjent, blir spennende å se om de har klart å gjøre han litt annerledes enn i D2, men synes generelt barb blir veldig mye angrep og veldig lite taktikk.

 

Wizard ser jo ut til å være veeeelldig offensiv, synes det også er litt kjedelig. Wizard kan klone seg selv, men om det er del av et defensivt eller offensivt skill-tre er vanskelig å vite. Synes wizard godt kunne hatt wards, det hadde passet bra med elemental-stilen, og wards er utrolig kult i pvp. Så lenge den ikke bare blir en som står og skyter firebolt kan nok wizard være kul nok :)

 

Witch Doctor er mer min type klasse, curses er heftig, så jeg håper bare de ikke gjør den altfor PvE-rettet, at det er masse skills som ikke har noen ordentlig bruk mot andre mennesker. Regner jo med at de kommer til å gjøre det litt mer egnet å ha guilder/klaner, at det er litt lettere å spille med og mot hverandre, og at det er lettere å finne games med dueller. Går jo ikke ann å spille pvp med en summon-necro akkurat, så håper ikke WD vil lide av noe liknende.

 

Det som er mest spennende er jo hvilke karakterer som ikke enda er avslørt. Jeg vil tro de må ha en slags ranged karakter, noe liknende amazon/ranger. Synes det hadde passet med en mix av druid og amazon, uten shapeshifting da, der skill-trærne kan være noe som ranged weaponry, summoning skills og elemental. Det hadde blitt en ordentlig skogsklasse, en som kontrollerer naturen, det hadde jeg elsket. Assassin er en kul klasse, necro vil bli savnet, men håper vel også de lager noe helt nytt som ikke er så veldig asosierbart med noen av de gamle klassene.

 

Nye klasser andre ønsker seg?

Lenke til kommentar

Som det er sagt her håper jeg det kommer en ranged, som en blanding av druid og amazon. Den siste vil jeg tro kanskje blir en paladin-type warrior, altså en som kan stå i kontrast til barbarian sin litt brainless slåssing.

 

Jeg lurer litt på hva de finner på med historien. Jeg husker jeg tenkte på slutten av d2 at det nå ble vanskelig å komme med en oppfølger, siden de tre brødrene nå er drept og soulstone'ene deres er ødelagt. Men de finner vel på noe.

 

Så, det har ikke kommet noe mer nyheter angående release? Jeg tipper som før at SC kommer sent i år, mens D3 kanskje kommer sent 2010.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Har ingen anelse hva slags type char jeg skal starte med, kanskje wizard.

 

Jeg lurer litt på hva de finner på med historien. Jeg husker jeg tenkte på slutten av d2 at det nå ble vanskelig å komme med en oppfølger, siden de tre brødrene nå er drept og soulstone'ene deres er ødelagt. Men de finner vel på noe.

 

Two decades have passed since the demonic denizens, Diablo, Mephisto, and Baal, wandered the world of Sanctuary in a vicious rampage to shackle humanity into unholy slavery. Yet for those who battled the Prime Evils directly, the memory fades slowly and the wounds of the soul still burn.

 

When Deckard Cain returns to the ruins of Tristram's Cathedral seeking clues to new stirrings of evil, a comet from the heavens strikes the very ground where Diablo once entered the world. The comet carries a dark omen in its fiery being and it calls the heroes of Sanctuary to defend the mortal world against the rising powers of the Burning Hells – and even the failing luminaries of the High Heavens itself.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Så, noen som har forhåndsplanlagt class ?. Starter rolig med figher/warrior jeg

 

Jeg er og blir overlykkelig bare de har en Sorcerer/ess eller en Mage class. Spellcasters har alltid vært min stil, tror faktisk jeg stort sett ikke har spilt noen annen type class i min tid, hehe.

 

Jeg er ikke helt oppdatert på Diablo 3 lengre, så vet noen om Sorceressen kommer tilbake eller ikke? Håper virkelig det, elsket Sorceressen i Diablo 2, og håper Blizzard ikke endrer alt for mye på den. :)

Lenke til kommentar

Wizard er allerede annonsert ;) Så det er nok Sorceressen i Diablo III.

 

Her kan du se hvilke som er annonsert. (ingen nye på lenge nå...)

http://www.blizzard.com/diablo3/characters/

 

Selv liker jeg spellcastere, men rein spellcaster som bare pøser ut magi og skal være skikkelig med i kamp er heller ikke min stil. Likte druid og necromancer på toeren, så blir vel noe lignende her. Kanskje Witch Doctor. Men jeg skal definitivt ikke spille barbar de første gangene...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Etter litt stillhet, har omsider Blizzard sluppet noen nye screens hvor blant annet interface og equipmentsystemet blir vist fram:

 

Bilder

d304.jpg

d303.jpg

d302.jpg

d301.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Interfacet kommer nok til å forandre seg en del, men når det gjelder actionbaren som har relevanser til wow/ymse mmorpg, så ser jeg på det som en positiv ting. Alt for ofte i de eldre spillene, så jeg på det som tungvindt å bla gjennom treet for å finne neste spell, relativt fort.

Når det gjelder bags, så stiller jeg meg litt mer skeptisk. Håper det blir begrenset plass, slik at man ikke bare kan finne uhorvelige mengder med bagger for å så være et vandrende varehus.

Lenke til kommentar
Interfacet kommer nok til å forandre seg en del, men når det gjelder actionbaren som har relevanser til wow/ymse mmorpg, så ser jeg på det som en positiv ting. Alt for ofte i de eldre spillene, så jeg på det som tungvindt å bla gjennom treet for å finne neste spell, relativt fort.

Når det gjelder bags, så stiller jeg meg litt mer skeptisk. Håper det blir begrenset plass, slik at man ikke bare kan finne uhorvelige mengder med bagger for å så være et vandrende varehus.

 

Det er noe likt MMO spill, men ikke helt. I D2 har vi høyre og venstre musetast, og 12, 16 eller 18 hotkeys (husker ikke hvor mange) som kan brukes til skills, enter på høyre eller venstre musetast. Sånn som jeg forstår det i D3 er det 5 skills du kan aktivere via 1-5 tastene, høyre og venstre musetast samt en passiv skill for auras eller lignende. 1-5 er aktivert i de du trykker på tastene, og er beregnet for AoE spells, selv om du kan legge target spells der og. Om du aktiverer en target spell via 1-5 skyter den automatisk i retning musa er. Venstre og høyre musetast blir vel noe lignede D2 og kan forhåpentligvis brukes sammen med hotkeys, og en passiv/aura som forhåpentligvis kan brukes med hotkeyes også.

 

Ang. bags ble det snakket om de på BlizzCast, og det går ikke ann å samle opp så mange man vil. Du starter for eksempel med en bag med 8 slots, du finner en bag med 10 slots og dermed har du 2 rekker mer plass. Altså toltalt 10 slots og ikke 18. Om de bytter ut den gamle så den kan brukes på en ny char eller om den gamle blir oppgradert til 10 slots ble det ikke nevnt noe om.

 

Når det gjelder bags, så stiller jeg meg litt mer skeptisk. Håper det blir begrenset plass, slik at man ikke bare kan finne uhorvelige mengder med bagger for å så være et vandrende varehus.

Klart det blir begrenset med plass, det de forandret var å la hvert item ta opp en plass.

 

Det var jo også snakk om at det ble en fane for items med store ikoner, 1 for små og 1 for quest items. Om det er en bag til vær av disse veit jeg ikke, men det vil vel si at du har for eksempel 10 slots til store items, 10 til små. Hvor mange quest items det er plass til kommer litt ann på hvordan quests er lagt opp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Har alltid vært støtte for multiplayer i Diablo-serien. Om du kjøper en laptop for 3k når spillet omsider kommer ut, så får du nok spilt det bra. Systemkravene er ikke offentligjort enda, men Blizzard har alltid vært greie når det gjelder systemkrav.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...