Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo mer jeg ser av D3, jo mindre gira blir jeg på å få tak i spillet. Crafting, runewords og nærmest uendelig kombinasjoner av forskjellige affixes, har så og så blitt kastet rett i søpla til fordel for "WoW itemisation". Ikke kan man bestemme hvor statpoits skal plasseres heller. (Ikke kom med det at man i D2 satte nesten alle poeng i vitality, Median XL modden til D2 beviser at man kan lage et system der hver build har forskjellige preferanser når det gjelder poengfordeling.)

 

D3 ser ut til å bli til de grader simplifisert så kvisesprengte, coladrikkende 14 åringer med ADHD kan klikke på random skills og fortsatt fyre gjennom spillet på Hell uten utfordring.

 

Håper virkelig Blizzard gjør spillet like modbart som WC3, så fans av Diablo kan lage 3ern slik den burde bli laget. Slik spillet fremstår nå, blir spillet kanskje kjøpt når det er på salg til 99,-

Lenke til kommentar
Jo mer jeg ser av D3, jo mindre gira blir jeg på å få tak i spillet. Crafting, runewords og nærmest uendelig kombinasjoner av forskjellige affixes, har så og så blitt kastet rett i søpla til fordel for "WoW itemisation".

Har ikke noe problem med det nye systemet som er i D3, de har ikke egentlig ikke fjernet noe, de bare har lagd et nytt og unikt skill-system som jeg ser fram til. Du må bare vente litt og se hva de produserer, hvis de legger inn mange forskjellige runer med forskjellige egenskaper og runene har forskjellige droprate så kan det bli bra, jeg ser hvertfall fram til det. Items i D2 er forresten akkurat like viktig som i WoW.

 

Det eneste jeg er virkelig skuffet over er at man ikke kan legge statpoints hvor man vil, skuffende saker, men får se hvordan det passer inn i D3.

Lenke til kommentar
Jo mer jeg ser av D3, jo mindre gira blir jeg på å få tak i spillet. Crafting, runewords og nærmest uendelig kombinasjoner av forskjellige affixes, har så og så blitt kastet rett i søpla til fordel for "WoW itemisation". Ikke kan man bestemme hvor statpoits skal plasseres heller. (Ikke kom med det at man i D2 satte nesten alle poeng i vitality, Median XL modden til D2 beviser at man kan lage et system der hver build har forskjellige preferanser når det gjelder poengfordeling.)

 

D3 ser ut til å bli til de grader simplifisert så kvisesprengte, coladrikkende 14 åringer med ADHD kan klikke på random skills og fortsatt fyre gjennom spillet på Hell uten utfordring.

 

Håper virkelig Blizzard gjør spillet like modbart som WC3, så fans av Diablo kan lage 3ern slik den burde bli laget. Slik spillet fremstår nå, blir spillet kanskje kjøpt når det er på salg til 99,-

 

Du har kanskje sett 1% av spillet og du vet alt om det her?

 

Om du har i det hele tatt fulgt med på hva som er blitt sakt så tar de ikke å kopierer WoW, legger til litt Diablo historie og kaller det Diablo 3. De låner noen ting og forandrer på det sånn at det skal passe inn i D3. Vi veit ikke en dritt om item system uten om at uniques er lilla farge i stedet for gull. Vi har fortsatt magic, rare, set og unique. Det er snakk om crafting og så vidt jeg vet. Og D2 handlet mer om items enn stats, og at de da velger bort stats til fordel for mer valgfrihet med items har jeg ikke no problemer med. Dessuten hvor har du det at de har valgt bort affixes (prefix og suffix)? Sist jeg sjekket ble det spurt etter ider for item mods. Navn på affixes og til og hva den affixen kan gjøre. Alle skulle bare drite i om det blir OP eller ikke, fordi balanseringa og om det faktisk kan implementeres skulle devs ta seg av.

 

Simplifisert? I D2 hadde vi venstre og høyre musetast til skills, og 16 tror jeg det var hotkeys som kunne brukes til venstre eller høyre musetasten. I D3 får vi venstre og høyre musetast samt 4 andre (1-4) taster til bruk for skills. Disse aktiverer skillen i det du trykker på de. Og jeg tviler sterkt på at de tar vekk alt som heter hotkeys, så vi ender til slutt med flere taster til bruk en I D2. Det blir også oppfordet til å spille smart ved å ta ut svake fiender som for eksempel summoner monstre sånn at du ikke ender opp med mer enn du kan takle. Og jeg har ingen tvil på at AI til monstre blir mye bedre, så hvor du får det at spillet skal bli simplifisert fra veit jeg ikke. Har du en link til kilde kanskje?

 

Jeg synes det blir litt arrogant å mene at en gjeng med ungdommer kan lage et bedre spill enn det profesjonelle spill utviklere kan. Kanskje du skal tenke deg litt om før du slenger dritt om et spill du ikke har sett en dritt av, og det vi har sett er fra et tidlig alfa stadiet i utviklinga. Bare se på screenshot av D2 beta til release, og det er STORE forskjeller.

Lenke til kommentar

Jeg har sett nok av spillet til at jeg i dets nåværende form med rimelig stor sikkerhet kan si at jeg ikke kommer til å kose meg like mye med det som jeg har gjort med D2.

 

Grunnen til det er rett og slett manglende customization. Statpoints, noe som etter min mening er en vesentlig del av å bygge sin egen karakter, er tatt bort. Runewords er tatt bort. (I stedet kan vi legge til runes på de forskjellige skillsa noe som vil gi div bonuser. Med andre ord en kopi av glyph systemet til WoW...) Du har rett i at vi enda ikke har fått se så mye av hvordan itemsystemet blir, men ut i fra hva devsa har skrevet på D3 forumet, så frykter jeg virkelig WoW itemisation med et visst antall forhåndsbestemte affixes som "of the eagle", "of the monkey" osv. Enda større fokus på utstyr som er begrensa til spesifike klasser har de også gitt uttrykk for at kommer til å bli norm.

 

En annen stor bekymmring er cooldowns, lange cooldowns. Til nå så tror jeg 12 sekunder er det meste jeg har sett, og det vil si at man ikke lenger kan spamme abilities som i D2. Det kan selvsagt være positivt om man må bruke mer av sitt arsenal av triks, men sammtidig vil det bety at de forskjellige buildsene blir mer like siden de mest sannsynlig vil benytte seg av mange av de samme skillsene. Når man i tillegg ser på bilder av talentsystemet, som rett og slett er en blåkopi av WoW sitt, frykter jeg virkelig at vi vil få akkurat de samme cookiecutter buildsa som i WoW der du har 2-3 unike abilities pr build.

 

Respecs er også noe jeg missliker sterkt. Respecs vil i praksis bety at jeg kun kommer til å lage 1 karakter av hver klasse, og det ødelegger virkelig replayabilitien for min del. Det som gjorde D2 så gøy var at jeg lett kunne lage en ny karakter og nå lvl 80 i løpet av en dag eller to. Det ga meg mulighet til å lage et utall av forskellige klasser med forskjellig builds som (nesten)alle hadde en eller anna funksjon. (Magic Find Sorc, MF Barb, Lightning Javazon til å booste venner, Smiter paladin for ubers, Hammerdin for Hell-Baalruns, Melee sorc for gøy ++++)

 

Med simplifisert så mener jeg ikke antall skills som man må lage hotkey til, men rett og slett vansklighetsgraden av å lage en god build og en kraftig karakter. Med D2 så måtte man som regel begynne med en magic find sorc for å kjøre Mephruns for items. Itemsene kunne deretter gis til karakterer som var mer itemkrevende. Fikk du samla bra nok utstyr kunne du lage en skikkelig twinka karakter med supermye vitality, og da ble det raskt mye morsomere å spille på Hell. Planlegging er også noe jeg syns er gøy i denne type spill, men i D3 kan jeg til en hver tid ha den builden som passer best med utstyret mitt, og følge det som er "flavor of the month". Denne carebear tilnærmingen til D3 ødelegger den delen av D2 jeg likte mest: Å lvle fra 1-ca50 med masse forskjellige karakterer og prøve forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Har de fjerna den gotiske stilen helt ? Hvor er Diablo skriften på items osv ? Skuffende.

 

Som sakt er spillet mest sansynlig et år eller mer unna release.Tipper de driver veldig mye med testing for å se hva som virker eller ikke, spesielt siden det ble sakt at de midlertidig lånte de eksakte ikonene brukt for skills i WoW intill de kan lage egne noen til D3.

Lenke til kommentar

Vi får se, vi får se.

Jeg har fortsatt troen på at det endelige resultatet blir bra jeg da. Håper de klarer å holde på den unike og gode følelsen som de har hatt i både 1 og 2.

 

Foreløpig er det bare 1 av 4 karakterer (barbar) som er kriger, så håper at de får laget flere som er basert på ren stål og kjøttkraft, og ikke bare magi. Synes forresten det såg ut som det var en del magi med barbaren også etter hvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Forhåpentligvis så forhindrer "Hardcore-mode" respeccing. Cooldowns virker temmelig så kjipt i forhold til de aldre spillene ja, men skill-treeet ser jo mer eller mindre ut som samme som i D2, så skjønner ikke helt klaginga der.

 

Diablo 2

screenshot0453ck.jpg

 

Diablo 3

d303.jpg

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Må si meg enig med Newman i mye av det han sier, OM det blir sånn han sier da. De kan med hell låne ganske mye fra WoW, som f.eks. arena hadde vært utrolig kult, og de nye skill ikonene har jeg ingen problemer med, litt lettere å forstå hva de gjør. Det å ha flere hotkeys tilgjengelig skader ingen, bare positivt.

 

Men jeg håper inderlig de ikke fjerner runewords. Jeg vet at runene vi har sett hittil er en slags rar skill-mod (og det åpner forresten for en del mulige builds vil jeg tro), men de kan jo fortsatt legge til noe annet som gjør opp for det! Det finnes jo gems, så vi vet at man kan sockete ting, og da kan de jo gjøre en runeword lignende greie med gems, men jeg håper egentlig de finner på noe nytt der.

 

Det viktigste med runene var jo i grunn å lage en slags økonomi, så sånn sett trenger man absolutt runewords.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...