Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal man vente? Alt tyder jo på at betaen representerer grafikken ganske bra?

 

AtW

Grafikken er klar men ikke gameplay osv. Muligens har de noen tweeker men ikke noe som vi har fått sett ennå.

 

 

jeg bryr meg normalt ikke om grafikk å koser meg fortsatt med D2.

men å se på D3, som kommer ut 13 år senere, med slik en minimal oppgradering. Da blir jeg skuffet :(

 

Håper inderlig gameplayet er fortreffelig.

 

Vurderer egentlig sterkt å avbestille spillet pga. alt rotet og forsinkelsene, samt det forbanna tullet med DRM og begrensninger som maks 10 karakterer.

 

Regner med at det kommer en piratversjon etterhvert som både er offline, og hvor man kan lage så mange man vil...

DRM som D3 har er vell ikke mye og bli irritert for eller? Den sier jo egentlig bare at du må være online for og spille noe som også beskytter spillet mot juksing. Hva skal man forresten med 10+ karakterer?

 

Men enig i det som Runinho skriver att spillet ser ikke så nytt ut. Muligens dette er noe som kommer av porting til konsoll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal man forresten med 10+ karakterer?

Da jeg spilte D2 for 10 år siden hadde jeg ~7*lvl 99 og 10+ lvl90+ og gudene vet hvor mange lvl 80+.

 

så er absolutt et behov for å øke antall characters for dem som er dedikerte spillere.

Ja noen "trenger" kanskje det ja. Selv er jeg ikke vant med og spille det spillet på den måten. Bruker som med D1 & D2 og begynne med ny karakter sammen med 1-3 kompiser som vi spiller oss opp med og gir oss vanligvis etter noen måneder når vi har kommer gjennom spillet for og deretter og ta det opp på nytt langt senere.

 

Når vi startet opp på nytt ribbet vi de gamle karakterene over på en "bank" og deletet de gamle.

Lenke til kommentar
DRM som D3 har er vell ikke mye og bli irritert for eller? Den sier jo egentlig bare at du må være online for og spille noe som også beskytter spillet mot juksing. Hva skal man forresten med 10+ karakterer?

 

Men enig i det som Runinho skriver att spillet ser ikke så nytt ut. Muligens dette er noe som kommer av porting til konsoll?

 

Det er greit at DIII har mulighet for multiplayer, men det er egentlig ikke bygget for å være et naturlig multiplayerspill. Det er hvertfall ikke noe MMORPG. Da er det hårreisende å kreve at maskinen er online til enhver tid. I tillegg skulle jeg likt å ta med meg DIII på laptop når jeg er ute og reiser, men det er nå altså praktisk umulig :s

 

I tillegg er jeg altoholiker, og da blir det tynt med 10 karakterer... særlig når jeg har terabyte med lagringsplass på disken. Jeg ville gjerne hatt noen offline karakterer. Skulle helst sett at det var et multiplayer system ala DII.

Lenke til kommentar

Hva skal man forresten med 10+ karakterer?

Da jeg spilte D2 for 10 år siden hadde jeg ~7*lvl 99 og 10+ lvl90+ og gudene vet hvor mange lvl 80+.

 

så er absolutt et behov for å øke antall characters for dem som er dedikerte spillere.

 

 

nå som de har fjernet både stats, skills og har shared stash vil det aldri være behov for mer enn en av hver class, dvs 5 og 5 til av det andre kjønnet (hvis det er viktig for deg). Jeg liker ikke endringene de har gjort, men slik spillet er nå vil man ikke trenge mer enn 10 uansett...

Lenke til kommentar

jeg bryr meg normalt ikke om grafikk å koser meg fortsatt med D2.

men å se på D3, som kommer ut 13 år senere, med slik en minimal oppgradering. Da blir jeg skuffet :(

 

Håper inderlig gameplayet er fortreffelig.

 

Vurderer egentlig sterkt å avbestille spillet pga. alt rotet og forsinkelsene, samt det forbanna tullet med DRM og begrensninger som maks 10 karakterer.

 

Regner med at det kommer en piratversjon etterhvert som både er offline, og hvor man kan lage så mange man vil...

 

Rot og forsinkelser?? Har jo ikke akkurat gått ut med noen dato tidligere. Disse er vel bare generert av en gjeng veldig utålmodige gutter. Det med antal karakterer bør jo ikke være noe problem i dette spillet. Du legger til grunn en D2 verden, hvor det var naturlig og ha 20 mules i tillegg til 2-3 versjoner av hver klasse. Når jeg tenker meg om burde det vert en max grense på D2 også. Kanskje det hadde kuttet ned på exploits for hellforge grinding etc..

 

Systemet her legger jo opp til at du ikke trenger 2-3 versjoner av hver klasse, og ikke mules.

 

Og DRM?? Du må spille det på internett? Er dette kvasi argumentasjon for å unskylde din egen uvilje til å bruke penger på et spill?

Du aner jo ikke så veldig mye om hvordan mekanikken kommer til å bli. Jeg er forøvrig ganske happy for at jeg ikke kommer til å ha en alt for stor char liste, og i allefal ingen ubrukelig mule chars.. Waste!

 

Uansett, slutt å mas slik, det kommer da det kommer. Jeg gleder meg veldig til den dagen kommer, og jeg kommer til å prøve se dette spillet på sine premisser ikke på d2 sine!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Penger har jeg nok av. Men jeg er sterk motstander av DRM av prinsipp. Særlig slike som er så ødeleggende for spillet.

 

Utålmodig er jeg heller ikke, men det er nå over ti år siden Diablo III ble påbegynt, og 3,5 år siden det ble offisielt annonsert.

 

Er det gnåling når man har ventet ti år?

Lenke til kommentar

Det er gnålig, og ganske fasinerende siden du helt tydelig vil at blizzard skal lage et spill for deg personlig. Ikke at du skal spille et spill som skal gi deg uforutsette gleder og oppdagelser. At du også mener at det ikke er lagd for å lage et multiplayerspill er jo også ganske interessant. For spillet er jo nettop det, selv om det ikke er et MMO.

 

Selvfølgelig ser jeg at det også kunne gjøres om til et SP spill. Men det ville lagt grunnlag for en helt annen dynamikk en det du kan ha da du legger opp til at alt skal kunne trades mellom spillere, mellom karakterer, sammarbeide på bosser etc...

 

At det i tillegg blir en type DRM ser jeg bare som en fordel. Dvs at vi slipper dårlige DRM løsninger ingen ville vert tjent med. I tillegg gjør det at Blizzard kan ha kontroll på juksere. Er det noe som har ødelagt tidligere spill, er det bots og hackers!!

Lenke til kommentar

Det er gnålig, og ganske fasinerende siden du helt tydelig vil at blizzard skal lage et spill for deg personlig. Ikke at du skal spille et spill som skal gi deg uforutsette gleder og oppdagelser. At du også mener at det ikke er lagd for å lage et multiplayerspill er jo også ganske interessant. For spillet er jo nettop det, selv om det ikke er et MMO.

 

Selvfølgelig ser jeg at det også kunne gjøres om til et SP spill. Men det ville lagt grunnlag for en helt annen dynamikk en det du kan ha da du legger opp til at alt skal kunne trades mellom spillere, mellom karakterer, sammarbeide på bosser etc...

 

At det i tillegg blir en type DRM ser jeg bare som en fordel. Dvs at vi slipper dårlige DRM løsninger ingen ville vert tjent med. I tillegg gjør det at Blizzard kan ha kontroll på juksere. Er det noe som har ødelagt tidligere spill, er det bots og hackers!!

 

Det er ikke underbygd på noen som helst slags måte at en egen off-line SP-modus skaper mer juks, enn at kun online gjør at det ikke forekommer bots og juksing. Det er vikarierende argument. Og selvfølgelig ønsker folk at spill er på den måten som passer de best. Ingen offline--mode er ett drittvalg som ikke er til fordel for noen spillere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er gnålig, og ganske fasinerende siden du helt tydelig vil at blizzard skal lage et spill for deg personlig. Ikke at du skal spille et spill som skal gi deg uforutsette gleder og oppdagelser. At du også mener at det ikke er lagd for å lage et multiplayerspill er jo også ganske interessant. For spillet er jo nettop det, selv om det ikke er et MMO.

 

Selvfølgelig ser jeg at det også kunne gjøres om til et SP spill. Men det ville lagt grunnlag for en helt annen dynamikk en det du kan ha da du legger opp til at alt skal kunne trades mellom spillere, mellom karakterer, sammarbeide på bosser etc...

 

At det i tillegg blir en type DRM ser jeg bare som en fordel. Dvs at vi slipper dårlige DRM løsninger ingen ville vert tjent med. I tillegg gjør det at Blizzard kan ha kontroll på juksere. Er det noe som har ødelagt tidligere spill, er det bots og hackers!!

 

Det er ikke underbygd på noen som helst slags måte at en egen off-line SP-modus skaper mer juks, enn at kun online gjør at det ikke forekommer bots og juksing. Det er vikarierende argument. Og selvfølgelig ønsker folk at spill er på den måten som passer de best. Ingen offline--mode er ett drittvalg som ikke er til fordel for noen spillere.

 

AtW

 

Nei ikke SP mode. Men det at du må ha kontakt med internett betyr at blizzard kan ha større deler av spillet på servere istedet for å laste det på din maskin. Ved å gjøre dette kan de gjøre deler av systemer utilgjengelig for ekstern påvirkning, noe som vil vanskeliggjøre fks botting.

 

Alternativet er at noen laster ned disse systemene og lager "private servere", slik noen har gjort i fks wow. Dette er da veldig greit da det ikke ødelegger den offisielle spillverden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I desember 2009 var dekningsprosenten på ADSL med en hastighet mellom 640 kbps og 4 Mbps ned på over 90% i Norge. Nå to år etter er den vel tilnærmet 100%. Jeg tar det derfor som at de som bruker argumentet om at det ikke finnes noen online SP del er folk som er irriterte over at de ikke kan piratkopiere spillet og slippe å betale. Jeg ser i grunn ikke på det som et argument heller, siden det blir fler og fler spill som er slik og det er ikke noe vi vil komme utenom uansett.

 

Det er også korrekt som Epleskrell sier at det er for å styrke skjoldet mot hacking og botting noe jeg ser på som positivt. Jeg ser selvfølgelig også at det er økonomisk motivert for å forhindre piratkopiering, men det er vel strengt tatt ingen folkerett å skulle kunne få et spill gratis så hva enn folk har å si mot akkurat det anser jeg som ugyldig argumentasjon.

 

@ATW: Argumentet er ikke vikarierende, men argumentet er ikke at det ikke skal forekomme. Det er gjort slik for å ytterligere forhindre juks - det vil nok oppstå uansett, men kanskje nå i en mindre utbredt og åpenlys grad enn før. En annen ting er RMAH. Så fort det er snakk om transaksjoner med ekte penger ingame er det klart at sikkerheten i spillet må økes ytterligere. Ved å utelukke offline SP får de (som nevnt alt for mange ganger i tråden) muligheten til å ha en større del av koden skjult i egne servere istedenfor i klienten. Det er klart at de ville utelukket RMAH i en eventuell SP del, men hva vet vel vi om hvordan koden henger sammen og kanskje dette var den eneste praktiske løsningen.

 

Og ang. grafikken: Synes du halve act1 i D2 representerer resten av det grafiske i spillet? Jeg vil gi et rungende nei. De 4 actene etter det har jo vidt forskjellige grafiske fremstillinger, miljøer, monstre og lysforhold. Selv innenfor hver act er det jo også ganske så mye forskjellig. Og har du faktisk spillt betaen?

 

@Runinho: Hva er ødeleggende med at det ikke finnes offline SP? I hvilket ledd blir spillet dårligere av den grunn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet. Jada, jeg liker å spille singleplayer, men har ingen problemer med å spille det via nettet. Da jeg testet Diablo 1 i multiplayer tok det ikke lang tid før to helt fremmede folk jeg aldri hadde møtt før kranglet om hvem som kunne gi meg det beste utstyret. I Diablo 2 opplevde jeg mange ganger at fremmede folk slengte en hel masse greier på bakken foran meg og ble irriterte når jeg nektet å plukke det opp. Og det var ikke skrot vi snakker om akkurat. At vi må spille Diablo 3 på nettet i et forsøk på å hindre at spillet blir "ødelagt" som de to første kan jeg mer enn gjerne betale abonnent for som i et MMO. Nå slipper vi heldigvis det, men det er jo bare en bonus.

Lenke til kommentar

 

 

Nei ikke SP mode. Men det at du må ha kontakt med internett betyr at blizzard kan ha større deler av spillet på servere istedet for å laste det på din maskin. Ved å gjøre dette kan de gjøre deler av systemer utilgjengelig for ekstern påvirkning, noe som vil vanskeliggjøre fks botting.

 

Alternativet er at noen laster ned disse systemene og lager "private servere", slik noen har gjort i fks wow. Dette er da veldig greit da det ikke ødelegger den offisielle spillverden.

 

Det er ikke noe problem å ha deler av MP-spillet utilgjengelig når man har mulighet for en offline SP-modus der karakterer ikke kan brukes online. Det er ett dårlig argument fordi det så lett kan oppnåes med samme muligheter for spillerene som i feks D2.

 

AtW

Lenke til kommentar

I desember 2009 var dekningsprosenten på ADSL med en hastighet mellom 640 kbps og 4 Mbps ned på over 90% i Norge. Nå to år etter er den vel tilnærmet 100%. Jeg tar det derfor som at de som bruker argumentet om at det ikke finnes noen online SP del er folk som er irriterte over at de ikke kan piratkopiere spillet og slippe å betale. Jeg ser i grunn ikke på det som et argument heller, siden det blir fler og fler spill som er slik og det er ikke noe vi vil komme utenom uansett.

 

Og ang. grafikken: Synes du halve act1 i D2 representerer resten av det grafiske i spillet? Jeg vil gi et rungende nei. De 4 actene etter det har jo vidt forskjellige grafiske fremstillinger, miljøer, monstre og lysforhold. Selv innenfor hver act er det jo også ganske så mye forskjellig. Og har du faktisk spillt betaen?

 

@Runinho: Hva er ødeleggende med at det ikke finnes offline SP? I hvilket ledd blir spillet dårligere av den grunn?

 

Spar meg for den saks tøvete herkseteknikker. Selfølgelig er det gode grunner til å mislike enn sånn ordning utover at man ønsker å piratkopiere. Ønsker du å ha en seriøs diksujon bør du holde det for god for den slags.

 

Er det noen som helst grunn til å tro at kvaliteten på grafikken er vesentlig annerledes i act1 enn i de andre delene av spillet?

 

AtW

 

Jeg ser ikke problemet. Jada, jeg liker å spille singleplayer, men har ingen problemer med å spille det via nettet. Da jeg testet Diablo 1 i multiplayer tok det ikke lang tid før to helt fremmede folk jeg aldri hadde møtt før kranglet om hvem som kunne gi meg det beste utstyret. I Diablo 2 opplevde jeg mange ganger at fremmede folk slengte en hel masse greier på bakken foran meg og ble irriterte når jeg nektet å plukke det opp. Og det var ikke skrot vi snakker om akkurat. At vi må spille Diablo 3 på nettet i et forsøk på å hindre at spillet blir "ødelagt" som de to første kan jeg mer enn gjerne betale abonnent for som i et MMO. Nå slipper vi heldigvis det, men det er jo bare en bonus.

 

D1 og D2 er "ødelagt", fordi det er programmert i en annen tid, der det ikke var slik fokus på denne typen problemer. Det hadde ikek hjulpet noe om det var "online-only".

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Hva skal man forresten med 10+ karakterer?

Da jeg spilte D2 for 10 år siden hadde jeg ~7*lvl 99 og 10+ lvl90+ og gudene vet hvor mange lvl 80+.

 

så er absolutt et behov for å øke antall characters for dem som er dedikerte spillere.

 

Stemmer dette faktisk? Hadde du 7 level 99 på "lovlig" måte? Har selv spilt D2 av og på i 10 - 12 år nå, og selv kom jeg aldri høyere enn til level 95. Det er selv om D2 er det spillet jeg nok har brukt aller mest tid på noen sinne.

Lenke til kommentar

Hva skal man forresten med 10+ karakterer?

Da jeg spilte D2 for 10 år siden hadde jeg ~7*lvl 99 og 10+ lvl90+ og gudene vet hvor mange lvl 80+.

 

så er absolutt et behov for å øke antall characters for dem som er dedikerte spillere.

 

Stemmer dette faktisk? Hadde du 7 level 99 på "lovlig" måte? Har selv spilt D2 av og på i 10 - 12 år nå, og selv kom jeg aldri høyere enn til level 95. Det er selv om D2 er det spillet jeg nok har brukt aller mest tid på noen sinne.

alle er lvl'a opp med boost og cowlevel.

har også solgt noen lvl 99(unstatted & unskilled). Gjorde dette sammen med partneren min HF_lunaz.

Dette skjedde dog i 1.09.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Spar meg for den saks tøvete herkseteknikker. Selfølgelig er det gode grunner til å mislike enn sånn ordning utover at man ønsker å piratkopiere. Ønsker du å ha en seriøs diksujon bør du holde det for god for den slags.

 

Er det noen som helst grunn til å tro at kvaliteten på grafikken er vesentlig annerledes i act1 enn i de andre delene av spillet?

 

AtW

 

Og hvilke andre gode grunner er det? At du ikke kan spille på <insert random sted utenfor hjemmet>?

 

Nei, det er ingen grunn å tro at kvaliteten på grafikken er vesentlig bedre, men vesentlig annerledes - ja. Jeg tenker først og fremst på variasjoner i omgivelsene. Teksturer, lysforhold osv. Blizzard har heller ikke sagt noe om at det vi ser i betaen er produksjonsgrafikken. Og jeg spør da på en annen måte: Synes du act 2 ligner på act 1 rent grafisk i Diablo 2?

 

Og jeg spør igjen: Har du faktisk spillt betaen?

 

Nå spilte jeg desidert mest etter 1.10, var det lettere å komme til level 99 før den patchen?

 

Både lettere og mye, mye raskere. Med boosting nådde du lvl 85 på under en halv dag. 95 på 2 dager og 99 på en uke-ish? Spillte aldri lenger enn lvl 97 selv.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

*snip*

 

Spar meg for den saks tøvete herkseteknikker. Selfølgelig er det gode grunner til å mislike enn sånn ordning utover at man ønsker å piratkopiere. Ønsker du å ha en seriøs diksujon bør du holde det for god for den slags.

 

Er det noen som helst grunn til å tro at kvaliteten på grafikken er vesentlig annerledes i act1 enn i de andre delene av spillet?

 

AtW

 

Og hvilke andre gode grunner er det? At du ikke kan spille på <insert random sted utenfor hjemmet>?

 

Nei, det er ingen grunn å tro at kvaliteten på grafikken er vesentlig bedre, men vesentlig annerledes - ja. Jeg tenker først og fremst på variasjoner i omgivelsene. Teksturer, lysforhold osv. Blizzard har heller ikke sagt noe om at det vi ser i betaen er produksjonsgrafikken. Og jeg spør da på en annen måte: Synes du act 2 ligner på act 1 rent grafisk i Diablo 2?

 

Og jeg spør igjen: Har du faktisk spillt betaen?

 

Nå spilte jeg desidert mest etter 1.10, var det lettere å komme til level 99 før den patchen?

 

Både lettere og mye, mye raskere. Med boosting nådde du lvl 85 på under en halv dag. 95 på 2 dager og 99 på en uke-ish? Spillte aldri lenger enn lvl 97 selv.

 

At man kan spille utenfor hjemmet, at man kan spille når man av en eller annen grunn ikke har nett, at midlertidige nettproblemer/lagspikes ikke kåler til spillet for deg. Jeg orker ikke å sitte å forsvare disse ulempene for at blizzard skal ha ett system som ikke ganver meg det fnugg, men som ene og alene er for at de skal tjene mere spenn.

 

Kritikken var at grafikken begynte å bli sliten nå etter alle disse årene, tror du det er snakk om "variasjoner i omgivelsene" når den påstanden kommer? Neppe.

 

Nei, jeg har ikke spillt betaen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...