Mr. Bojangles Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Har Golf-IV-look-lykter fra Hella på III-ern min. Det som er dumt med disse, kontra de ekte Golf-IV-lyktene er at disse ikke har ingtegrert blinklys. Jeg har nemlig frontfanger uten feste for blinklys, og det blir ikke aktuelt å lage til heller. Så hvordan kan jeg få blinklys i lyktene? De har parklys, nærlys og fjernlys, og et "dummyglass" under parklyset (hvor Golf IV har tåkelys). Er det noen mulighet for å lage til blinklys selv i disse lyktene? Borre hull og legge opp ledninger til en diode? Fjerne dummylyset og legge opp til blinklys? På forhånd takk.
support81 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Klarer ikke helt å se for meg hvordan disse lyktene ser ut har du en link eller ett bilde av disse lyktene? Har selv dillet en del med å ettermontere flere lys i originallykter, det går stort sett greit men jeg pleier som oftest å bruke diodepærer og lime dem fast med sicaflex eller noe, blir da helt tett igjen og ungår dermed fukt i lykta i ettertid Grunnen til at jeg bruker diodepærer er på grunn av holdbarheten, slipper da som regel å tenke på å måtte bytte pære igjen om to uker Holder selv på med min Golf 5 nå, skal legge inn lysdioder i det nederste feltet i hovedlykten under fjern og nærlyset Skal koble disse opp mot parklyset, litt spent på hvordan dette blir seende ut etterpå
Mr. Bojangles Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 (endret) Her er et bilde av fronten, og hvorfor jeg ikke kan ha blinklys i fangeren: Jeg har slike lykter: Når du limer, hvor gjør du av ledninger? Vet du hvor jeg kan skaffe LED-blinklyspærer, med sokkel og hele sulamitten? Endret 24. juni 2008 av Oddvar Knus
support81 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Ser den ja, hadde nok heller ikke begynt å skrudd på utenpåliggende blinkere på den fangeren Hadde nok neppe sett bra ut Det er ikke 100% sikkert at du får godkjent lyktene med blinklysene montert i lyktene ved en eu kontroll, men dersom du gjør jobben skikkelig og ikke borer for stort hull og griser med for mye lim så er det ikke sikkert de legger merke til det en gang Men det er jo ikke all styling eller ekstrautstyr som er med på å løfte bilens utseende er like godt mottatt hos de sakkyndige, men det er ikke alltid jeg heller bryr meg om hva dem måtte mene og har fått godkjent biler på eu kontroll med ettermontert blinklys i lykt og mye annet Der så det jo kjempegreit ut å lage seg et blinklys Der hadde jeg bare bort ett hull på størrelsen med ledpæren i senter av der du vil ha blinklyset, satt inn pære og pæreholder og limt på plass Pæreholder er det bare å finne på biltema eller en hugger, det er helt vanlige pæreholdere som finnes i de fleste eldre biler til blinklys eller baklys og parklys Dersom du ikke får ledningene ut på vanlig vis via originale hull eller jennomgang i lykten så har jeg bare bort ett lite hull i bakkant av lykten og bare tredd ledninger og tettet igjen med sicaflex etter at ledningene er tredd igjennom Her er det noen linker til ledpærer i gult http://ledlysbutikken.no/5leds-lyspaere-ba...l-gul-p-12.html http://www.non-stop.no/main.php3?PI=info&PNO=16094 http://maxam-tuning.com/catalog/default.php?cPath=661 En utenlansk side med mye bra, mest annbefalt, det er bare snakk om smak og behag og hvordan du vil at pæren skal se ut inni lykten, men er nok lurt å ha en pære som ikke bare styrer lyset fremmover men også sprer det litt sideveis for best mulig effekt og lettere å få godkjent http://www.superbrightleds.com/cgi-bin/sto...d=9411676.27705[/url Lykke til
Duppen2 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Har Golf-IV-look-lykter fra Hella på III-ern min. Det som er dumt med disse, kontra de ekte Golf-IV-lyktene er at disse ikke har ingtegrert blinklys. Jeg har nemlig frontfanger uten feste for blinklys, og det blir ikke aktuelt å lage til heller. Så hvordan kan jeg få blinklys i lyktene? De har parklys, nærlys og fjernlys, og et "dummyglass" under parklyset (hvor Golf IV har tåkelys). Er det noen mulighet for å lage til blinklys selv i disse lyktene? Borre hull og legge opp ledninger til en diode? Fjerne dummylyset og legge opp til blinklys? På forhånd takk. aldri lag! tenk på eu-godkjenninga! og ikke installer hvilken som helst lys.. det kan være litt ujustert i forhold til bilen og kan kansje ikke bli registrert
Mr. Bojangles Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Hvis jeg får feil på EU-kontrollen, hiver jeg bare på originallyktene og teiper på noen "Reodor Felgen"-blinklys fremme - midlertidig. Åpnet lyktene i dag, og fant en fin løsning. Tenkte å montere 3-4 oransje leds på rekke nedover langs ytterkanten på lyset, der med nærlyset. Hva tror dere om det.
Duppen2 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hvis jeg får feil på EU-kontrollen, hiver jeg bare på originallyktene og teiper på noen "Reodor Felgen"-blinklys fremme - midlertidig. Åpnet lyktene i dag, og fant en fin løsning. Tenkte å montere 3-4 oransje leds på rekke nedover langs ytterkanten på lyset, der med nærlyset. Hva tror dere om det. smart XD men make sure de lyser godt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå