Gå til innhold

Sniktitt: Gigabyte HD 4850


Anbefalte innlegg

hva skal uke 17 betyr her?
CPU: Intel E8500 (Uke 17, 3,16GHz)

uke 17 peker mot bilde av en intel cpu :p

Den er produsert i Uke 17, 2008. Det ser du på det lange tallet der det står 817 (8 er årstall, 17 er uke)

 

Eldre Crysis versjon, og eldre driver?

 

Jeg testet 8.6 Beta før 8.6 kom ut, og må si jeg så ganske stor forbedring fra betaen.

 

Det skal også nevnes at betaen var høyst utsabil!

 

Bortsett fra at Tweaktown bruker.. Drivers ForceWare 177.34 , Catalyst 6.5 and Catalyst 6.6 Beta

Som jeg sa er den høyst ustabil, og mangler litt i forhold til den utgitte 8.6 (som jeg ser på som nær feilfri, faktisk)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelsen er ganske bra for denne rimlige prisen, men varmen skal ikke bagatiliseres.

 

85'c er ekstremt varmt, selv om kortet måtte klare 100'c uten problemer, men varmen kommer til å slippes i kassen og føre til oppvarming av hele sytemet. Det kan føre til både vifte støy og utstabilitet.

 

Gjelder varmen kunn for Gigabyte eller alle HD 4850 har samme "problemet"?

Lenke til kommentar
85'c er ekstremt varmt, selv om kortet måtte klare 100'c uten problemer, men varmen kommer til å slippes i kassen og føre til oppvarming av hele sytemet. Det kan føre til både vifte støy og utstabilitet.
Varmen er 110 watt uansett hvor effektiv kjølingen er til å flytte den.
Lenke til kommentar
85'c er ekstremt varmt, selv om kortet måtte klare 100'c uten problemer, men varmen kommer til å slippes i kassen og føre til oppvarming av hele sytemet. Det kan føre til både vifte støy og utstabilitet.
Varmen er 110 watt uansett hvor effektiv kjølingen er til å flytte den.

En ting er sikkert, flere andre kort bruker langt over 110 watt, men kjører på mye lavere temperaturer. Det høres rett og slett skummelt ut når det lukter "svidd" fra GPUen. Det må være noe annet som fører til denn ekstra varmen. Kan det være konstruksjonsfeil på kjøleribbene?

Lenke til kommentar
Det er ATIs referansedesign som har det problemet.

Det var vel en på XS som fjernet den orginale goopen og la på noe av høyere kvalitet, idle gikk ned til under 50C. Når det gjelder denne lukten kan også komme av den goop/teip/pad som er brukt på GPU/minne, dette er bare noe man opplever i starten, noen få dager så er den borte....

 

Skulle vel tro DuOrb passer denne, og disse er vel en stille og rimelig løsning som virkelig bringer ned tempraturene..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

kortet er bare heelt enormt. eneste som tar dette er gtx 260 og 280

 

vil tro at et gtx 280 slipper vel så mye som 110W ut i kabinettet, de "åpningene" bak impnerer lite...

 

chipene i dag er bygd for varme, 80 grader er vel valig load temp. idle på 60 er jo noe høyt, men og holde temp på sub 50+ hadde gått for mye på bekostning på støy. så et meget fint kompromiss.

Lenke til kommentar
Det skal nevnes at butikkene i dag kan selge GTX 280 til 3100kr, og fortsatt tjene normalt på det.

Hvem har du dette fra? 3100 høres bra ut. Jeg håper at vi får en ovelegen HD4870 og da kan du gå enda lavere? :!: krusser fingerene for en en "overlegen" HD4870

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Det er ATIs referansedesign som har det problemet.

Det var vel en på XS som fjernet den orginale goopen og la på noe av høyere kvalitet, idle gikk ned til under 50C. Lukten kan også komme av den goop/teip/pad som er brukt på GPU/minne, dette er bare noe man opplever i starten, noen få dager så er den borte....

 

Skulle vel tro DuOrb passer denne, og disse er vel en stille og rimelig løsning som virkelig bringer ned tempraturene..

110 watt skal ikke føre til slike temperaturer og jeg hadde en mistanke at det kan ha noe med kjøleren å gjøre. Dårlig goop kan nok være årsaken og 50'c høres mer riktige ut.

 

Men jeg er ikke helt enige at "dette er bare noe man opplever i starten, noen få dager så er den borte...." selv om lukten kan bli boret, men varmen forsvinner ikke så enkelt og da må man mekke litt på kortet for å løse problemet?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Det er ATIs referansedesign som har det problemet.

Det var vel en på XS som fjernet den orginale goopen og la på noe av høyere kvalitet, idle gikk ned til under 50C. Lukten kan også komme av den goop/teip/pad som er brukt på GPU/minne, dette er bare noe man opplever i starten, noen få dager så er den borte....

 

Skulle vel tro DuOrb passer denne, og disse er vel en stille og rimelig løsning som virkelig bringer ned tempraturene..

110 watt skal ikke føre til slike temperaturer og jeg hadde en mistanke at det kan ha noe med kjøleren å gjøre. Dårlig groop kan nok være årsaken og 50'c høres mer riktige ut.

 

Men jeg er ikke helt enige at "dette er bare noe man opplever i starten, noen få dager så er den borte...." selv om lukten kan bli boret, men varmen forsvinner ikke så enkelt og da må man mekke liit på kortet for å løse problemet.

 

Lukten er bare noe man opplever i starten, varmen er uforandret, om jeg var uklar så beklager jeg.

Lenke til kommentar

Hei

 

Er det noen vits form meg og oppgradere til et 4850,

dette er systemet mitt:

 

Asus A8n SLI-deluxe Nforce4

Operon 180 dualcore socket 939 2,7ghz

3gb DDR1 400mhz

Asus 8800gts 320mb

 

Jeg lurer på om ramen eller prossesoren vil bli en flaskehals? siden jeg ikke har råd til et helt nytt system. enda i alle fall...

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...