Gå til innhold

Bråk rundt Alone in the Dark


Anbefalte innlegg

Huff.. ja mega damage kontroll fra Atari dette. Men når sist kom atari med en spill som faktisk var førsøkt pusset på? Synes alle atari spill jeg har testet i de siste årene har hatt en kvalitet som vitnet om beta/alpha stadiet.

 

Men samtidig føler man nesten synd på Atari. De sliter meget mye, og har nok ikke råd til å la utviklerene finpolere spillene slik at de faktisk fremstår slik de burde. Alone in the dark hadde alle elementene som trengtes for å lage ett godt spill slik jeg ser det. Men atari maktet aldri å gjennomføre dette. Håper Atari tar å sender koden over til Konami og Kojima gjengen for 6 måneders polering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har, som beskrevet i saken og i tråden her to ganger, et eksemplar lik den man kan kjøpe i butikken. Hvordan den kan være uferdig, er et mysterium for meg.
Det fulgte med noen tusenlapper med presseeksemplaret. :p
Det kan nok forklare hvorfor butikkversjonen får dårlig kritikk ja. :wee:

 

Forøvrig så vil jeg bareberømme gamer.no sin integritet når de ikke lot seg true til taushet. :thumbup:

Faktisk så vil jeg gå så langt som å si at gamer.no kunne tatt atari til retten for falske beskyldninger.

Lenke til kommentar

Atari har gått på noen kjempesmeller i det siste og med oppførsel som dette så hjelper det ikke akkurat på.

 

Men det jeg lurer mer på hvor er kvalitetskontrollen ? Er det ingen spillere i staben som faktisk spiller dataspill ? Når en anmelder lett kan plukke ut slike kritiske feil så burde jo en tester faktisk ha oppdaget dette her. Atari må ha virkelig pushet utviklerne for å få spillet fortest mulig ut, eller faktisk ikke ha noen i staben som spiller dataspill selv.

 

Gleder meg til den dagen vi faktisk får et spillselskap som spiller dataspill selv og ikke bare sitter inne med koding og glemmer hva som gjør spill morro.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Å prestere å gi grafikken i dette spillet en 4`er er en bragd. Så dårlig er det ikke. Har spilt endel nå og 3 av 10 fra gamer og gamereactor er ikke representativt i mine øyne. Joda, masse tull her, men 3!!!?. Det som jeg syntes er verst foreløpig er at hovedpersonen ikke reagerer på det som skjer rundt ham. Svære eksplosjoner og bygninger faller fra hverandre, men helten er liksom uberørt. Han blir liksom litt for "plassert" i spillet, han reagerer ikke på noe. I Bourne-spillet f.eks bruker hovedpersonen hendene som dekke ved eksplosjoner f.eks. Når slike grunnleggende reaksjoner ikke er tilstede blir det.......kjedelig på en måte....og ikke troverdig.

 

Men 3?! Jeg senser at noen er litt sure på Atari fordi anmelderkopier ikke dukket opp når de skulle. Hvorfor de ikke gjorde kan bare Atari svare på. At man ikke får lov å publisere omtaler før visse tidspunkt er jo ikke uvanlig.

Lenke til kommentar

Får lov? Hvem bestemmer det? Eneste Atari (og andre) kan gjøre er jo å nekte å sende dem en kopi av spillet før det er i butikken (og da kan de kjøpe det selv om så).

 

Jeg mener det ikke er nok spill slakt ut ifra hvor mange spill som blir sluppet med laber kvalitet. Spesielt da spill som gjerne er hyped opp i forkant av release.

 

Bra jobb av gamer, og godt å se at de ikke lar seg kue når atari roper i gangen.

Lenke til kommentar
Men 3?! Jeg senser at noen er litt sure på Atari fordi anmelderkopier ikke dukket opp når de skulle. Hvorfor de ikke gjorde kan bare Atari svare på. At man ikke får lov å publisere omtaler før visse tidspunkt er jo ikke uvanlig.

Få orden på "sansene" dine. Det hender fra tid til annen at man ikke får anmelderkopi, men da får man ofte igjen pengene for utlegget for å kjøpe spillet i butikken i ettertid. (Antakelig ikke dette tilfellet :p) Tror heller det ikke er ofte de prøver å pålegge tidsbegrensninger, ettersom all PR er god PR, og jo mer hype rundt et spill jo bedre. De kan be/oppfordre til å holde tidspunkt dersom det er ønskelig. (Noe jeg ser liten grunn til at det skal være når vi snakker om spillanmeldelser.)

 

Stridens kjerne her er uansett at Atari anklager Gamer.no for å spille et spill som er av lavere kvalitet enn den som kommer i butikken/som anmelderkopi. Dvs. de anklager dem for å spille en ulovlig kopi. Gamer.no på sin side bedyrer at de har kjøpt via en "insider", som høyst sannsynlig jobber i en spillbutikk, noe som tilsier at de har akkurat samme kopi som alle andre nå kan kjøpe.

 

At folk er uenige med Gamer.no sin anmeldelse er èn ting, men at de faktisk støtter Atari sin "propagandasak" er helt hinsides. Da er man enten utrolig arrogant, eller utrolig dum.

Endret av Peter
Lenke til kommentar

Sansene mine er helt iorden. Joda, det er ikke alltid man får det, men både Gamer og Gamereactor lager et stort poenge utav at det er ingen som har anmeldt spillet før det kom ut. Det er mistenksomt ja, men det kan virke litt bittert. Mange hadde store forventninger til spillet (ikke gamer), og da er fallhøyden stor. Selv testet jeg spillet for lenge siden og så dette komme til en viss grad, men ikke så slakt.

Halo 3 bl.a hadde restriksjoner for når man kunne poste omtalen.

 

Det er hevet over enhver tvil at eksemplaret gamer har spilt er det samme som du og jeg får kjøpt, derfor er beskyldningene tøvete og vil bare skade Atari. Når det er sagt er mitt poeng at jeg får ikke spillet til å bli en 3`er, det er det jeg ikke skjønner. Ikke et mesterverk, men ikke en 3`er heller. Gamereactor f.eks gir grafikken 4. Om gamer gjør det vet jeg ikke. Dette mener jeg er feil. Jeg støtter ikke Atari`s sak med mindre dette er bitre omtaler, noe jeg ikke tror at de er. Bare litt.......uforståelig i mine øyne.

 

Spillet har vært tilgjengelig på butikklager i lang tid, så gamer kunne fått tak i sitt eksemplar mye tidligere, så det er helt greit.

Lenke til kommentar
Jeg har, som beskrevet i saken og i tråden her to ganger, et eksemplar lik den man kan kjøpe i butikken. Hvordan den kan være uferdig, er et mysterium for meg.
Ta eit bilete av det saman med dagens VG.

 

That should do it :)

Det er ikke så relevant å ta bilde av spillet lenger, nå som alle kan kjøpe det i butikken. Men hvis det er bevismateriale du er ute etter, så er kanskje disse skjermbildene fra Xbox Live-profilen til vår anmelder gode nok:

Rolig, rolig. Pust inn, pust ut.

 

Eg peikar ikkje fingrar nokon stad. Men utav artikkelen, og andre artiklar rundt om, virkar det som om Atari peikar fingrar på diverse nettstader m.m. og påstår at dei har spelt pirat utgåve av spelet.

Difor foreslo eg dagens vg + spelet + kvittering.

 

Så du skjønar TST, eg er på dykkar side.

 

 

Huff.. ja mega damage kontroll fra Atari dette. Men når sist kom atari med en spill som faktisk var førsøkt pusset på? Synes alle atari spill jeg har testet i de siste årene har hatt en kvalitet som vitnet om beta/alpha stadiet.
TD:U synest eg var knallbra.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...