Gå til innhold

Ny lydløs pc til kravstor mor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med en tynn klient? Totalt uten vifter, disker og støy. En enkel server med nødvendig software (Citrix e.l.) settes opp et helt annet sted i huset, og server - klient forbindes med trådløst nettverk.

 

Edit: Sorry, glemte at maskinen skal brukes til tv. Forslaget forkastes herved :wink:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor mye støy moren din tåler, men det er fult mulig å få et nesten lydløst system uten noen form for vannkjøling. Man må bare være kresen når det gjelder valg av komponenter.

 

Problemet er at det vi oppfatter som støysvakt er ikke det for henne.

Så vannkjøling er det eneste alternativet. Det jeg er litt usikker på nå er om jeg skal sende PSU til www.waterheads.dk for å vannkjøle den også.

 

Ville isåfall kjøpt en rimeligere PSU med høy effekt så den eventuelt kan brukes i videre oppgradering.

 

Da kjølesystemet er det viktigste for meg nå, er det det jeg vil prøve å gjøre best mulig. Slik at jeg slipper å måtte begynne på nytt slik som ved bytte av IBM maskinen hun begynnte med. Selv om hun ikke var fornøyd med ytelsen er det den som er referansen når det kommer til støynivå.

Lenke til kommentar

Hei!

Hvis du/dere vil spare penger, er det jo mulig å kjøpe noen laaange kabler til skjerm, tastatur og mus, og plassere kabinettet et stykke unna. Litt tungvindt hvis man skal bruke mange cd-er/dvd-er. Men der er jo mulig å legge de inn som image-fil på harddisken.

 

Bare et billigere alternativ!

 

Mvh

Vegard Johansen

Lenke til kommentar
Mødre generellt trenger ikke sånne monster-PC'er.

 

Ta heller å undrklokk og undervolt din PC, og få bort eller begrens  alle støy-faktorer. Så selger du den rimelig til henne og kjøper deg en ny selv!

 

Unnskyld at jeg spør, men hva f** er dette slags holdning.

Hvordan kan du vite at en kvinne ikke trenger den maskinen bare fordi hun er mor :evil: . Jeg begynner å bli temmelig drittlei av sånne kjekkaser her på forumet som tror de kan og vet best fordi de har klart å starte en pc, det er jo typisk for sånne personer at de i sin uvitenhet og dumme oppførsel her glemt det som heter folkeskikk.

Det er vel ikke alderen på en person det kommer an på, men intresse og kunnskaper om det man holder på med, så jeg synest at du og flere andre bør tenke dere litt om før dere hopper til med USAKLIG kritikk av andre. Om jeg vil bygge meg en pc til en million bare for å legge kabal på så er vel det min sak og da må jeg vel få kunne gjøre det uten at sånne som deg skal bry seg, iverfall så lenge dere ikke må betale for den.

Lenke til kommentar
Hei!

Hvis du/dere vil spare penger, er det jo mulig å kjøpe noen laaange kabler til skjerm, tastatur og mus, og plassere kabinettet et stykke unna. Litt tungvindt hvis man skal bruke mange cd-er/dvd-er. Men der er jo mulig å legge de inn som image-fil på harddisken.

 

Bare et billigere alternativ!

 

Mvh

Vegard Johansen

 

Det er ikke et alternativ i et værnet hus fra 1600 tallet :roll: (jeg har nevnt det før).

 

Les hele posten ;)

 

BTW jeg har vel egentlig kommet frem til at jeg hadde fått mye mindre piss forslag om jeg hadde sagt at det var til en krevende bruker. Kanskje noe å tenke over....

Lenke til kommentar
Hei!

Hvis du/dere vil spare penger, er det jo mulig å kjøpe noen laaange kabler til skjerm, tastatur og mus, og plassere kabinettet et stykke unna. Litt tungvindt hvis man skal bruke mange cd-er/dvd-er. Men der er jo mulig å legge de inn som image-fil på harddisken.

 

Bare et billigere alternativ!

 

Mvh

Vegard Johansen

 

Det er ikke et alternativ i et værnet hus fra 1600 tallet :roll: (jeg har nevnt det før).

 

Les hele posten ;)

 

BTW jeg har vel egentlig kommet frem til at jeg hadde fått mye mindre piss forslag om jeg hadde sagt at det var til en krevende bruker. Kanskje noe å tenke over....

 

Helt enig med deg der,men vi har jo så mange intligente her på forumet som tror de vet og kan alt, det de ivertfall mangler er noe som kalles oppdragelse (se i leksikon der er forklaring på dette ordet)

Lenke til kommentar
krevende bruker

 

hva mener du? hva slags programmer skal kjøres osv.?

det er en link tidligere i denne tråden som viser en passivt luftkjølt P4 2.53ghz

 

legg til harddisk-no-noise boks, passivt kjølt psu og passivt kjølt grafikk-kort og du har en lydløs pc (med unntak av cdrom, nero drivespeed-tool er vel et alternativ der)

Lenke til kommentar
krevende bruker

 

hva mener du? hva slags programmer skal kjøres osv.?

det er en link tidligere i denne tråden som viser en passivt luftkjølt P4 2.53ghz

 

legg til harddisk-no-noise boks' date=' passivt kjølt psu og passivt kjølt grafikk-kort og du har en lydløs pc (med unntak av cdrom, nero drivespeed-tool er vel et alternativ der)[/quote']

 

Det er veldig vanskelig å forklare hva pc`n brukes til, men den letteste måten å si det på er: det du bruker hodet til, som du aldri trenger å tenke over. Korttidsminne, huske avtaler (det blir lest opp via Bose annlegget i huset). Med mer. Hun er også veldig kreativ og har på tross av sine skader klart å fortsette med sin kreativitet i forskjellige former. Bøker, design samt at hun "driver", sammen med min stefar, et kurs og konferansesenter. Alt dette er basert på at hun må gjøre det hun kommer på med en gang, ellers risikerer hun å glemme det.

 

Listen er svært lang og trist for dem som kjente henne før ulykken, men ved hjelp av riktige hjelpemidler kan hun fremstå som en frisk person for dem hun leier ut lokaler til og dermed få følelsen over å mestre noe.

 

Det er desverre slik med dagens system at hadde dette vært en ung dame så hadde hun fått all den hjelp hun trengte fra starten av fra riktig hold. Men systemet er slik at det desverre faller på dem som er rundt og jeg ønkser ikke at min mor skal i en ung aldre miste kontrollen over sitt liv.

 

Men jeg er lei av å ramse opp disse tingene. Kort og enkelt jeg har prøvd "alle standard" løsninger og litt til uten at hun har kunnet benytte seg av sine sterke sider. Derfor tar jeg nå et radikalt skritt for å hjelpe henne (og de rundt henne) til å føle at de mestrer noe.

 

Jeg ber ikke om sympati, jeg er ikke noe offer. det er heller ikke min mor. Vi har sluttet å se på oss selv som det for lenge siden. Men det er på tide vi bruker de hjelpemidler som finnes for å gjøre dette så profft som mulig både for å øke hennes selvfølelse.

 

Det burde ikke være nødvendig å skrive dette, men nå har jeg sagt det. Håper dere kan hjelpe meg med det jeg spurte om i utgangspunktet uten å gå mer inn på det private plan eller "kondolanseplanet". Hun har nå midlene til det og da sier jeg go for it :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...