Gå til innhold

Sniktitt: Gigabyte Geforce GTX 280


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HW.no er jo ikke den første siden til å legge ut tester, men jeg venter nesten alltid på tester fra dem, mest fordi de er flinke til å holde det ryddig og oversiktlig, istedenfor å bare legge ut et par sider fullstappa med skrift og en diger tabell som man bare blir svimmel av...

 

gleder meg til resten legges ut i morgen.

 

GO hardware.no! :thumbs:

 

 

ps: håper dere tar med noen flere kort i testen, feks 3870 og 3870x2. hadde vert litt gøy om dere hadde slengt med 8800GT og GTS bare for å faktisk se om dette er verdt pengene... dere har jo sikkert mange av testresultatene fra før...

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke særlig imponert over ytelsen til GT200 kortene. Fikk på ingen måte den wow følelsen da G80/8800GTX ble lansert. Levetiden på 8800GTX er jo formidabel! Sparker godt unna i spill enda, og den har vel vært ute på markedet siden slutten av 2006!

 

Ytelsen i Crysis er noe jeg ser etter, og når 9800GX2 slår GTX 280 så er det noe galt ett sted mener da jeg. Ja jeg vet at 9800GX2 har 2 GPU'er mens GTX 280 har kun ên, men jeg forventa at GTX 280 toppmodellen skulle bli såpass bra at den slår toppmodellen fra forrige generasjon...!

 

Men 55nm og 800 Mhz core, 2000 Mhz shader og GDDR5 minne kunne gjort underverker for GT200... lov å håpe! ;)

Lenke til kommentar
hardware.no er kjøpt og betalt av Nvidia, de tar med både en og to-kjerners kort i testen, men ikke 3870X2

 

Hehe svaret er nok langt enklere, de haddet sikkert ingen inne for øyeblikket. I løpet av årene jeg har lest artikler her har de aldrig vært noe forkjell.

 

Jeg er heller ikke særlig imponert over ytelsen til GT200 kortene. Fikk på ingen måte den wow følelsen da G80/8800GTX ble lansert. Levetiden på 8800GTX er jo formidabel! Sparker godt unna i spill enda, og den har vel vært ute på markedet siden slutten av 2006!

 

Nå er jo 8800gtx for nvidia det 9700 var for ati, så bra blir det ikke hver release.

 

Synes 280gtx virker veldig spenndendet, sparker fra på høye oppløsninger med eyecandy, nye spill som mass effect som kommer med physx søtte, og igjen med modne drivere der nvidia faktisk konsetrer seg om ytelse mot enkelt spill.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jaja, "betal oss XXXXXX dollar, og du får bedre ytelse i neste driver" Kjem microsoft tendenser hos nvidia.

nVIDIA har aldri tatt betalt for driveroppdateringer.

Var nok ikke det han mente. Men at man betaler masse penger for GTX 280 i dag, men hva brikken er god for må vi vente på fremtidige driver oppdateringer for å få.

Lenke til kommentar
Forstår ikke helt hva du mener, kan ikke huske at det har ligget en driver som er 100% ved release av skjermkort?

 

Greit med MS tendenser haddet vært værre med Apple tendenser, da haddet vi jo ikke kunne bruke riva tuner en gang hehe

 

Gratulerer med 6000 innlegg Simalarion ;)

Lenke til kommentar
Jaja, "betal oss XXXXXX dollar, og du får bedre ytelse i neste driver" Kjem microsoft tendenser hos nvidia.

nVIDIA har aldri tatt betalt for driveroppdateringer.

 

Eg henviste til at Nvidia gir dei spilla som betaler får ekstra oppmerksomhet når driver rulles ut, og dermed får høgre FPS. Har vert tatt opp tidligere ;)

Lenke til kommentar
Finner ikke et ord om støynivå i testen.Toms,hw gir kortet sterk kritikk med tanke på støynivå.Ellers et flott kort tror jeg.

Les side 1 om igjen..

 

Syns heller ikke at det var noen hørbar forskjell i forhold til mitt gammle 8800gtx kort

 

280 GTX er søppel iforhold til GTX 260 når det er run for money!.

 

Og støynivået, eeek, og ikke DX10.1 hmm, jaja.

 

Men yter bra, vil anbefale alle å vente på 4850 og 4870/4870X2 (4870 kommer til å ha dobbelt så mye ytelse som 3870 i gigflops. =)

 

Og det vil si, prisene synker :D

og da ser vi hva som er verdt å kjøpe også =)

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Mangelen på DirectX10.1 ser jeg ikke på som noe større problem, DX10.1 gir jo ikke noe bedre visuell grafikk uansett så

Kortene støtter noen funksjoner i DX 10.1

Støtter blandt annet AA Multisample readback. Dette var den funksjonen som gav ATI et boost i AC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...