Gå til innhold

Sniktitt: Gigabyte Geforce GTX 280


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, snublet nettopp over dette

Dette er forløpige uoffisielt, altså rykter!

 

Sammenligningen fokuserer på lave oppløligheter, men la oss håpe at den kan yte like bra på høye oppløsning bla. 1900x1200 4AA som er mer aktuelt på 24" skjermer. Hvis dette stemmer hele veien, da kan vi regne med billige 280 GTX og 260 GTX, og i tilleg kan vi regne med å få "280 Ultra" (trolige med GDR5?) ganske snart, tipper jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

DX10.1 gav som sagt endel bedre ytelse i AC, men vis nVidia kortene støtte mange av DX10.1 featurene så skal vi vel ikke klage. Men i fremtiden kan det ha mye mer og si. Skjønner ikke hvordan de kan selge en toppmodel til flerfoldige tusen uten en funksjon som kan i værste fall være avgjørende i nyere spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Hmm, snublet nettopp over dette

 

En annen variant av omtrent det samme: xtreview

 

Med noen kommentarer fra kritikere av "testen";

 

- ati confirmed it has 512bit not 256 bit this is fail fake results

- You know its a fake when the memory is quoted as GDDR3. Any idiot knows the 4870 is ONLY being released with GDDR5. The 4850 has both GDDR3 and 5 options. Nice waste of time.

-Lol haha, it's 2x HD 3870X2 in CrossfireX. Try to open the pic that have the GPU-Z! What a waste of time using it. You can't open the screenshot 3; try to switch out the 2 after screenshot in the adressbar with 3. Then all of you'll see that this is so fake!

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hepp!

 

Dette er altså bare en sniktitt, ikke den hele og fulle testen. Jeg så en åpning ettersom jeg hadde en times "ledig" tid i går, jeg antar en slik sniktitt er bedre enn at det er helt stille? Men full test kommer ikke i dag altså. :(

 

Men ja, her må vi ta noen grep med hensynt til testplattform.

Lenke til kommentar

Selv om det sitter en E6700 i maskina så er ikke resultatene uinteressante. Det er mange som sitter med en tilsvarende prosessor og lurer på hvor mye der har for seg å oppgradere fra f.eks HD 3870 til GTX 280. Da får de svaret her. :)

 

Tester man f.eks med en QX9770 eller 2560x1600 8xAA/32xAF så får man vite mer hva skjermkortet er godt for relativt til andre skjermkort men det er neppe særlig relevant for de som skal lurer på om de skal kjøpe kortet. De vil nok heller vite hva de vil oppleve med sin mer normale prosessor og mer normale oppløsning.

 

I følge en undersøkelse her på forumet har ca 83% av brukerne betalt inntil ca 2500 kr for prosessoren sin og ca 77% av de har kjøpt prosessoren i løpet av de siste 1,5 årene. Dermed skulle man tro at Core 2 Duo og Quad er svært vanlig. I følge tidligere undersøkelser på forumet er det bare en brøkdel av brukerne som overklokker. Videre er de tre vanligste oppløsningene på folks skjermer 1280x1024, 1680x1050 og 1920x1200. Kilde. Testforholdene bør gjenspeile det brukerne kommer til å oppleve hjemme hos seg selv enten med nåværende prosessor og skjerm eller hvis de oppgraderer innenfor rimelighetens økonomiske grenser. (f.eks 2500 kr for prosessoren)

Lenke til kommentar

Tja, merker stor forkjell på 1680*1050 i spill som ikke rullet glatt før, som world in Conflict - Age of Conan og tildels Crysis (fra 8800gts 512 link oc 810 til 280 gtx link oc 670). Videre scoret jeg hele 3500 poeng mer med 280gtx i vanatage.

 

Gleder meg også til å prøve Mass Effect som har støtte for physX

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Tja, merker stor forkjell på 1680*1050 i spill som ikke rullet glatt før, som world in Conflict - Age of Conan og tildels Crysis (fra 8800gts 512 link oc 810 til 280 gtx link oc 670). Videre scoret jeg hele 3500 poeng mer med 280gtx i vanatage.

 

Gleder meg også til å prøve Mass Effect som har støtte for physX

 

 

PhysX fungerer vell ikke noe bedre med GT200 kortene enn med GeForce8 og GeForce9?

Lenke til kommentar

morsomt at jeg selv var over 12300 poeng i 3dmark06 for et års tid siden. da med 8800gtsOC kortet fra msi, og 2gb ram. nå har jeg windows vista og klarer ikke 12000 lenger :/ men har dobbelt så mye ram. er i så måte IKKE imponert over denne testen, men så er ikke 280 lagd for 1280 oppløsningen heller da ;)

 

gleder meg til flere tester og ser fram til noe fra Amd !

Lenke til kommentar
:thumbup:

 

Steike for et støynivå på full belastning! Ikke at jeg skulle ha noe sånt uansett på grunn av prisen, men dette gjør at jeg ikke villet ha det selv om jeg var millionær.

 

Joa, det er jo en viss lyd fra denne løsningen under full fart på viften, men da snakker vi om rundt 3000 omdreininger i minuttet. Ved 3Dmark06 var vi nede i omlag 1600. Ved all normal bruk synes vi det er et hyggelig støynivå, men er det varmt i kabinettet så er det klart ting spinner raskere rundt. I tillegg vil jo støynivået reduseres noe med en gang man får dyttet kortet inn i et kabinett.

Lenke til kommentar

8800GTS 512 har 140 Watt TDP

9800GTX har 160 Watt TDP

9800GX2 har 197 eller 250 Watt TDP

GTX 280 har 240 Watt TDP

Kilde: Google

 

Dermed ligger i hvert fall effektforbruket til rette for et høyere støynivå enn 8800GTS 512 og 9800 GTX med den samme vifta.

 

9800GX2 har vel en annen kjøler på grunn av dobbeldekker-designen.

 

Jeg kom forresten over denne morsomheten:

 

geforce9800ed3yd0.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...