Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Perfekt :)
Irriterer meg at den gamle plattformen min ble kastet. Det var et topp hovedkort (Asus Rog, eller hva det het i den tiden) og Q9450.
Nå får jeg klare meg med e8600 og low-end hovedkort .. jaja, skal bare spille Oblivion (og dual coren er bedre enn quad på det mener jeg)

 

Edit:

Rampage Formula X48 het hovedkortet

 

rampageformulax48.jpg

 

Sånn skal et HK se ut spør du meg  :love: (Kanskje med litt færre farger totalt sett .. men kobber må man ha)

 

Forespørsel om pris her på forumet, på en maskin med denne, var forøvrig den første posten jeg hadde :) (Ny eier har kastet det, jeg kjenner han).

 

vidarkri og stigma svarte den gang iallfall, og er fortsatt aktive her. Time is short and flies fast :p

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

CPU: 4770K 4.4GHz

GPU: Titan 6GB

 

hva holder fpsen tilbake her?

Leker med tanken på å oppgradere enten den ene eller den andre (jada, ny cpu så må eg ha ram og hk) 

 

Spiller ikke så heavy spill lengre. Holder meg til PUBG, RoE og lignende. Men en fps på rett i overkant på 100fps som av og til dropper ned i 70-80fps er for dårlig.

 

Har kun budsjett for en av delene.

Vurderer sterkt å vente til høsten også etter amd har fått ut cpuene sine.

Lenke til kommentar

CPU: 4770K 4.4GHz

GPU: Titan 6GB

 

hva holder fpsen tilbake her?

 

Leker med tanken på å oppgradere enten den ene eller den andre (jada, ny cpu så må eg ha ram og hk) 

 

Spiller ikke så heavy spill lengre. Holder meg til PUBG, RoE og lignende. Men en fps på rett i overkant på 100fps som av og til dropper ned i 70-80fps er for dårlig.

 

Har kun budsjett for en av delene.

Vurderer sterkt å vente til høsten også etter amd har fått ut cpuene sine.

Du har mest å hente på gpu siden første gen titan er på høyde med 780ti som ikke akkurat yter godt lenger.

Men nå kjenner jeg 2 stk som har oppgradert fra 4790oc med 2400mhz ram til 9700k og 9900k med hell for å spille samme spill som deg. Så det er noe å tenke på

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rammen blir nok uansett noe som CPU kan dra nytte av og ikke noe tregt som 2400mhz, skal opp på minimum 3200MHz, selv det blir egentlig for tregt! Med timings på 14.

Kom kanskje dårlig frem, men dem hadde 2400Mhz på 4790k (som ga et ytelse løft på den cpuen kontra 1600 brikker feks).

Coffe refresh gikk begge til 3200cl14 b-dies med oc til 4000cl16

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom kanskje dårlig frem, men dem hadde 2400Mhz på 4790k (som ga et ytelse løft på den cpuen kontra 1600 brikker feks).

Coffe refresh gikk begge til 3200cl14 b-dies med oc til 4000cl16

Jeg brukte 2800 c12 avexir brikker til 4770k og 4790k. Det var på den tiden jeg fant ut at minne var flaskehals i Battlefield 3 :) 15-20% høyere ytelse med 2800c12 vs 1333mhz minne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...