Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Det er et merke som sier at dette/denne *tingen* er myntet på spillere. Det sier ikke noe om ytelse eller kvalitet bortsett fra en lovnad fra ASUS/ROG om at det skal holde en god standard.

 

 

ROG-branded products always promise you absolute leading performance for those keen on winning power. Innovative user controls deliver true game-ruling innovation. Stylish gamer-focused design merges the excitement of gaming with a unique, premium style.

Det er Premium-brandet til Asus, så det skal altså holde høyere kvalitet enn det meste annet Asus leverer, det er en grunn til at ROG produktene gjerne koster minst 2xdet resten gjør.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er luftflyten/vifteretning og plassering OK her?

Har du 1 vifte som inntak og 2+1 vifter som uttak? Jeg vile i så fall vurdert å flytte den i topp til fronten, evt bare snu den i topp.

 

Pilen på psu er ikke riktig, og du bør snu psu som nevnt ovenfor. Eneste grunnen til å ha den den veien som du har er hvis du skal ha PC på et teppe eller veldig støvete gulv.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

En årsak til at noen evt. velger å ha PSU den veien, er kanskje at det ofte er liten klaring mellom bunn av kabinett og underlaget (selv på "hard" bordplate eller gulv) og da bekymrer man seg (med rette) om hvorvidt det blir god nok luft-flyt under der for strømforsyninga.

 

De fleste løser vel den problematikken, ved å klistre på x-antall gummi-møbelknotter under kabinettføttene.

 

"hvorfor har det noe å si hvem vei den står"? Den gjengse oppfatningen på det, er fordi det er dårlig ide å suge varmluft inn i PSU hvis man kan unngå det.

Lenke til kommentar

Snu CPU kjøleren også, altså viftene. Luften utenfor kabinettet vil være kaldere, så den suger kald luft inn, og ikke motsatt.

 men da vil det jo ende med varm-luft inn i kabinettet (der er det nok fra før) Nærmest blasfemi det  :p

 

Det kan ikke sammenlignes med PSU (riktig montert) for der transporteres bare luften igjennom, dvs. inn under, -ut bak.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Jeg har gjort noen endringer, ser det bedre ut nå?

 

Perfekt  :yes:  

 

Smart at du kom på det med ei ekstra vifte i bunn der. Veldig ryddig og pent linet-opp hele kabinettet.

 

(eneste hvis jeg skal tillegge noe, er at jeg ville satt noen møbelknotter/gummipads under kabinettføttene, men det er litt pirk da)

Lenke til kommentar

Man får støv uansett hva man gjør. Det beste er å ha maskinvaren i et rom det ikke oppholder seg mennesker. Så trekker man kablene man trenger i veggene frem til kontorpulten.

 

Selvsagt ikke alle som har mulighet til dette, men fy hvor effektivt det er mhp støv (og støy også).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ville tatt noe i gummi med litt høyde på iallfall, skal det ha noe for seg.

 

selv en 3-4 mm. vil jo monne, alt etter som. (en ulempe dog med å klistre på for mange små, er at det blir jævlig vinglete, "been there, done that"  :grin2:

 

Når jeg forøvrig ser "litt bedre etter" fremstår det som at knottene på kabinettet hans er ganske høye, så kanskje unødvendig med noe ekstra.

Lenke til kommentar

 men da vil det jo ende med varm-luft inn i kabinettet (der er det nok fra før) Nærmest blasfemi det  :p

 

Det kan ikke sammenlignes med PSU (riktig montert) for der transporteres bare luften igjennom, dvs. inn under, -ut bak.

 

 

Så du mener at CPU har bedre av og få den relativt varme lufta fra skjermkort, kontra lufta fra CPU går ut toppen av kabinettet?

 

 

Du vet varme stiger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...