Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nvidia eller AMD? Nvidia sin 2d surround er horribelt laget. Finnes ikke brukervennlig og sikkert ikke mer enn 0.1% av de som kan bruke det får brukt det. Jeg vet ihvertfall at du må ha et aktivt adapter for Nvidia 2d surround. Om du bare skal bruke 3 skjermer uten surround så trenger du ikke noe spesielt.

Er med AMD. Får ikke 3 skjermer til å fungere samtidig.

Skjermkortet mitt har 2xDVI, 1xHDMI og 1xDP. Slik som det ser ut nå bruker jeg 1XHDMI, 1xDVI->VGA og 1xDVI->HDMI. Altså DP er ubrukt. Kortet er HD6950.

Lenke til kommentar

Er med AMD. Får ikke 3 skjermer til å fungere samtidig.

Skjermkortet mitt har 2xDVI, 1xHDMI og 1xDP. Slik som det ser ut nå bruker jeg 1XHDMI, 1xDVI->VGA og 1xDVI->HDMI. Altså DP er ubrukt. Kortet er HD6950.

øverste DVI-port deler signal med HDMI-porten, og du trenger en aktiv dp-adapter for å få bilde på tredje skjerm.

Lenke til kommentar

Noen som har litt peiling på Nvidia Surround her? 2D that is. Prøvde ut surround igjen for noen dager siden. Det fungerte da helt supert og oppløsningen var der den skulle være. Jeg går fra pcen litt for så og returnere litt senere. Da hadde oppløsningen låst seg på 1024x768 og alt var helt klikk. Prøvde en restart på maskina, men det hjalp ingenting. Plugget så ut de to ekstra skjermene og fikk startet pcen igjen på vanlig måte. Etter dette skjedde vil ikke surround fungere igjen. Pcen klikker helt og jeg må starte pcen på nytt uten de to ekstra skjermene i. Hva er det som kan være galt? Klarer ikke finne noen løsning på problemet.

 

Siden det er blitt litt liv her igjen quoter jeg problemet mitt fra forrige side.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har nevnt det før, men sier det i såfall igjen..

 

På TG i år hadde jeg problemer med min maskin. Plutselig slo maskinen min seg av. Maskinen nektet å slå seg på igjen før jeg hadde slått av bryteren på psu og ventet noen minutter. Siden jeg hadde med et hovedkort ekstra, begynte jeg med bytting av det. Like etter det nye var inne, så fikk jeg en ny psu som jeg satt inn i maskina, samtidig som jeg byttet hovedkortet. Det fungerte..

 

Jeg trodde det var hovedkortet mitt som hadde feilet, men det ble sendt inn til komplett, fikk tilbake med ingen feil i testresultater. Så når jeg tenkte på det for noen uker siden, så tenkte jeg at det kanskje kunne ha vært strømforskyningen som var problemet? Det var en Corsair AX 850. Hovedkortet jeg trodde hadde feil kjører fint i dag med en AX 1200W..

 

Siden jeg måtte slå av bryteren på psu samt vente litt, er det da den som er problemet? Testet den for noen dager siden (den har ikke blitt brukt siden tg12) i en mini itx maskin jeg hadde ståendes, og den fungerte fint der. Så jeg skjønner heller ikke hvordan psu kan ha hvert problemet.

 

Så, skal jeg sende inn psu'en til dustinhome? Eller er det bare en dum periodisk feil som de ikke får under testing?

 

Er det vanlig at slike feil skjer etter en måned, og hvorfor skjer ikke feilen nå når jeg tester den i ettertid?

 

Skal jeg tørre og sette den inn igjen i maskinen for å teste?

Lenke til kommentar

Har AMD Radeon 7950 skjermkort og benq 24Xl11T som er 3d vision ready.

Kjøpte skjermen siden den var på tilbud og nvidia briller med emitter som selvfølgelig var en brøler pga drivere. Så for å unngå å tabbe meg ut igjen; noen som vet om benq brillene har ekstern transmitter som funker til disse skjermene og drivere til 3d vision?

http://www.komplett....aspx?sku=745209

 

Er ikke innebygd transmitter på benq 24Xl11T

 

Edit; er det mulig med edid override for benq med amd for å få det til å funke med tridef?

 

Edit2; http://3dvision-blog.com/forum/viewtopic.php?f=14&p=8934

tipser om dvi kabel funker ikkje vil prøve med hdmi i morgen

Endret av Midgetmage
Lenke til kommentar

Har du forslag til Raid kontroller og harddisker som takler Raid 6?

 

Er ute etter tryggest mulig datalagring så om raidkontrolleren dør, eller noen av delene i pc'en dør så vil jeg gjerne ha muligheten til å kunne gjennoppbygge raidet uten å måtte kontakte Ibas eller andre profesjonelle for å hente ut dataen.

Lenke til kommentar

Har du forslag til Raid kontroller og harddisker som takler Raid 6?

 

Er ute etter tryggest mulig datalagring så om raidkontrolleren dør, eller noen av delene i pc'en dør så vil jeg gjerne ha muligheten til å kunne gjennoppbygge raidet uten å måtte kontakte Ibas eller andre profesjonelle for å hente ut dataen.

 

Hvilket OS planlegger du og kjøre? Og har du vurdert software raid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...