Gå til innhold

Hardwarekaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan anbefale meg et ålright lydkort som skal brukes til headsett?

Har aldri hatt et ekstert lydkort før, så har ingen erfaring i det området. Har brukt USB headsett de siste åra, men har hatt så mye trøbbel med de. Logitech sine (G35 og G930).. Møkka headsett.

 

Tenkte å bruke 2-2500kr på både headsett og lydkort. Noen anbefalinger?

 

Headsettet vil bli brukt til gaming og musikk. Bra bass er et must. ^^

 

Razer Tiamat 7.1 Elite frister veldig, da dette er det "første ekte" 7.1 headsettet. Sammens med et 7.1 lydkort. Men litt usikker på om det er verd prisen.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg et ålright lydkort som skal brukes til headsett?

Har aldri hatt et ekstert lydkort før, så har ingen erfaring i det området. Har brukt USB headsett de siste åra, men har hatt så mye trøbbel med de. Logitech sine (G35 og G930).. Møkka headsett.

 

Tenkte å bruke 2-2500kr på både headsett og lydkort. Noen anbefalinger?

 

Headsettet vil bli brukt til gaming og musikk. Bra bass er et must. ^^

 

Razer Tiamat 7.1 Elite frister veldig, da dette er det "første ekte" 7.1 headsettet. Sammens med et 7.1 lydkort. Men litt usikker på om det er verd prisen.

Når du sier bra bass så tenker jeg med en gang Beyerdynamic DT770.

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg et ålright lydkort som skal brukes til headsett?

Har aldri hatt et ekstert lydkort før, så har ingen erfaring i det området. Har brukt USB headsett de siste åra, men har hatt så mye trøbbel med de. Logitech sine (G35 og G930).. Møkka headsett.

 

Tenkte å bruke 2-2500kr på både headsett og lydkort. Noen anbefalinger?

 

Headsettet vil bli brukt til gaming og musikk. Bra bass er et must. ^^

 

Razer Tiamat 7.1 Elite frister veldig, da dette er det "første ekte" 7.1 headsettet. Sammens med et 7.1 lydkort. Men litt usikker på om det er verd prisen.

1: Hva er galt med G930? (Beste TRÅDLØSE headsettet jeg noen gang har hatt ;))

2: Jeg ville kjøpt et eller annet Sennheiser og et Asus Xonar Essence STX + En Mic som kan kobles til ;)

3: Du har kun 2 ører, hva hjelper det da med 8 Knøttsmå høyttalere i forhold til to store?

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Vell, jeg har hatt 2 Logitech G35 og 1 G930 som jeg har nå. Alle disse 3 har høyre ørekopp knekt av så den henger bare etter ledningene. Jeg har vært svært forsiktig så det er ikke derfor. Rett og slett dårlig kvalitet.

Lyden på G930 er også veldig dårlig iforhold til G35, bassen skurrer noe ekstremt ved høyt volum. Surrounden tuller hele tiden. Jeg hører ofte visse lyder kun på et øre, noen ganger hører jeg ingenting av det som foregår bak meg. Da må jeg skru surround på og av et par ganger, da kan det fungere igjen.

 

 

Det er STOR forskjell på 7.1 headsett og stereo headsett når det kommer til spill.

 

 

Mr.A: Har du prøvd dette headsette? Prisen på Beyerdynamic DT770 var ikke så ille heller. Hvordan er det i spill? Jeg spiller stort sett FPS. Det så veldig behagelig ut iallefall.

 

Har også hørt mye bra om Sennheiser. Hmm, blir ikke lett dette..

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Oh, nei det har jeg ikke. Har sett en del video reviews av det på youtube, og alle var så fornøyd med disse. Var nesten på samme nivå som Astro sine headsett.

 

Men tenker jeg går for Beyerdynamic DT770 250ohm i første omgang, så ser jeg hvordan det er uten lydkort. Blir lyden rævva får jeg investere i et lydkort. ^^

 

edit: Ser dette sto under beskrivelsen: Merk at dette er 250 ohms varianten av DT770 Pro, så den er relativt tung å drive. Her vil det hjelpe på med en hodetelefonforsterker.

 

Vil det si at det ikke er vits å kjøre disse på lydkortet som er på hovedkortet?

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale meg et ålright lydkort som skal brukes til headsett?

Har aldri hatt et ekstert lydkort før, så har ingen erfaring i det området. Har brukt USB headsett de siste åra, men har hatt så mye trøbbel med de. Logitech sine (G35 og G930).. Møkka headsett.

 

Tenkte å bruke 2-2500kr på både headsett og lydkort. Noen anbefalinger?

 

Headsettet vil bli brukt til gaming og musikk. Bra bass er et must. ^^

 

Razer Tiamat 7.1 Elite frister veldig, da dette er det "første ekte" 7.1 headsettet. Sammens med et 7.1 lydkort. Men litt usikker på om det er verd prisen.

 

Kjører selv Asus Xonar Essence STX og et Audio Technica ATH-M50. Det headsetet regnes som referanse i den prisklassen sammen med Sennheiser og Beyerdynamic og slikt. Utrolig god combo, og det er det oppsettet som gir meg mest godlyd. Har også et greit anlegg, men det kommer ikke i nærheten av å produsere like god lyd.

Lydkortet er også kjempebra. Er vel et av de bedre lydkortene man kan få om man ikke har planer om å gå for eksterne studiokort. Det er rett og slett et lydkort som man har i mange mange år. Hodetelefonforsterkeren som sitter i bruker høykvalitetskomponenter som man finner i hodetelefonforsterkere til atskillige flere tusen.

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Mr.A: Har du prøvd dette headsette? Prisen på Beyerdynamic DT770 var ikke så ille heller. Hvordan er det i spill? Jeg spiller stort sett FPS. Det så veldig behagelig ut iallefall.

 

Ja, har 80ohm versjonen, og har testet 32ohm utgaven en del. Spiller for det meste FPS jeg også, og synes det fungerer veldig godt til det. Er selvfølgelig på musikk disse virkelig skinner, men er ikke alle som liker de pga bassen. Jeg for min del synes ikke dette er et problem siden jeg bruker en Nad forsterker i mellom som er ganske kald i lydbildet.

 

Synes de er veldig behagelig å ha på, selv etter et par timer uten pause. De veier litt mere en de fleste headsett jeg har prøvd ment for spill, men komforten gjør at dette ikke er noe problem.

 

Så kommer valget mellom 32ohm og 80ohm. Etter min mening så trenger 80ohm et godt lydkort eller en hodetelefonforsterker for å virkelig få fram lyden. En dårlig kilde gjør lyden veldig kjedelig og livløs. 32ohm versjonen er hakket bedre på det området, og klarer seg bedre med feks telefon eller mp3 spiller som kilde, men du mister noe klarhet og trykk i bassen kontra 80ohm versjonen om du har en god kilde.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Jeg anbefalte dt770 pro til en kompis og sa han bare skulle kjøpe samme som meg, 32 ohm. Men han sa han ikke fant noen 32ohm på lager noen plasser via prisguide, så da ble det 80. Tror ikke det har mye å si egentlig.

 

Mr.A lurte på en ting. Har gått fra matx til mini-itx pc så da mistet jeg mitt xonar lydkort. Hovedkortet mitt er Asus p8z77-I deluxe, så mister vel mye lydkvalitet der. Husker en kompis linket en ting fra hifiklubben eller soundgarden som kostet tusenlappen og sa det var et mellomledd fra pc til lydanlegg. Hva er dette for en sak? Kanskje man kan plugge hodetelefonene i den og få lyd tilsvarende eller bedre enn et lydkort? Tror ikke det var en hodetelefonforsterker men mer noe til et anlegg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...