Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvilken legning har du?


Carman

Seksualitetsundersøkelse  

1 007 stemmer

  1. 1. hvilken legning har du?

    • Heterofil
      871
    • Homofil / lesbisk
      43
    • Bifil
      74
    • Annet
      30


Anbefalte innlegg

Fuck legninger!! :p

 

Jeg passer ikke i noen av dem, nærmest. Legninger er greit for å kategorisere folk og gjøre det enklere f.eks. for gutter som liker gutter å finne hverandre. Men det er så destruktivt for mange!!! :p

 

Jeg liker gutter og er offesielt kjent som homofil og kaller meg gjerne det, men jeg forbeholder meg retten til å forelske meg i en jente likevel, for jeg er jo ikke 100 % homo. Og jeg er fullstendig overbevist om at svært få er 100 % ditten eller datten. :p

110% hetrofil her ;)

 

Åh, kom igjen, har du aldri sett to ganger på en gutt? :p

 

Jeg liker å leve etter teorien om at man ikke vet hva man ikke liker før man har prøvd, når det kommer til dette. Harr-di-harr.

 

Jeg er enig her, er av den oppfatning at ingen er 100% tvers igjennom det ene eller det andre. Og jeg tror også man kan skifte legning over tid. Selv er jeg helt og holdent heterofil, og føler ingen som helst seksuell dragning til det samme kjønn. Men samtidig ser jeg ikke på forelskelse som noe som er nødt til å være kjønnsbestemt. Egentlig så burde det da vel være sånn at man forelsker seg i personen, ikke kjønnet personen er? Tror opplegget med kjønn og legninger hos de fleste har skapt en slags auto-block som ubevisst blokkerer ut eventuelle følelser for personer av det samme kjønn som ellers ville ha oppstått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi
Jeg er enig her, er av den oppfatning at ingen er 100% tvers igjennom det ene eller det andre. Og jeg tror også man kan skifte legning over tid. Selv er jeg helt og holdent heterofil, og føler ingen som helst seksuell dragning til det samme kjønn. Men samtidig ser jeg ikke på forelskelse som noe som er nødt til å være kjønnsbestemt. Egentlig så burde det da vel være sånn at man forelsker seg i personen, ikke kjønnet personen er? Tror opplegget med kjønn og legninger hos de fleste har skapt en slags auto-block som ubevisst blokkerer ut eventuelle følelser for personer av det samme kjønn som ellers ville ha oppstått.

 

Veldig enig. :p Jeg tror ikke det er umulig å være 100 % homofil eller heterofil, bare at det er ganske uvanlig. Og jeg tror også at kjønnspreferanser kan forandre seg over tid. Selv har jeg alltid forelsket meg i både gutter og jenter, og det har vært forskjellig hvilket kjønn jeg har foretrukket. Men jeg er kun seksuelt tiltrukket av andre gutter, og nå for tiden foretrekker jeg å forelske meg i gutter, så jeg passer best som "homo" these days, men jeg er stygt redd jeg må avblåse det hele og kalle meg bifil igjen når hormonene legger seg. Er bare 17 år, ting har jo så vidt begynt å skje i hoet mitt. :p 

Lenke til kommentar
Jeg er enig her, er av den oppfatning at ingen er 100% tvers igjennom det ene eller det andre. Og jeg tror også man kan skifte legning over tid. Selv er jeg helt og holdent heterofil, og føler ingen som helst seksuell dragning til det samme kjønn. Men samtidig ser jeg ikke på forelskelse som noe som er nødt til å være kjønnsbestemt. Egentlig så burde det da vel være sånn at man forelsker seg i personen, ikke kjønnet personen er? Tror opplegget med kjønn og legninger hos de fleste har skapt en slags auto-block som ubevisst blokkerer ut eventuelle følelser for personer av det samme kjønn som ellers ville ha oppstått.

 

Veldig enig. :p Jeg tror ikke det er umulig å være 100 % homofil eller heterofil, bare at det er ganske uvanlig. Og jeg tror også at kjønnspreferanser kan forandre seg over tid. Selv har jeg alltid forelsket meg i både gutter og jenter, og det har vært forskjellig hvilket kjønn jeg har foretrukket. Men jeg er kun seksuelt tiltrukket av andre gutter, og nå for tiden foretrekker jeg å forelske meg i gutter, så jeg passer best som "homo" these days, men jeg er stygt redd jeg må avblåse det hele og kalle meg bifil igjen når hormonene legger seg. Er bare 17 år, ting har jo så vidt begynt å skje i hoet mitt. :p

Det er trist at vi som regner oss som 100 % homfoile eller heterofile får dytta sånne påstander opp i trynet; at ingen er 100 % heterofile eller homofile. Jeg kan med handa på hjartet si at jeg aldri har verken hatt begjær eller følelser retta mot motsatt kjønn. Det er en slags sperre som ikke får meg til å føle noe som helst av den type kjensler eller lyster mot motsatt kjønn. Jeg har sjølsagt snud meg etter en jente av og til, men bare fordi jeg lurte på om det var en jeg kjente eller fordi jeg skulle late som jeg var heterofil. Og sjølsagt har jeg hatt vennskapelige følelser for motsatt kjønn og vært veldig glad i visse jenter på et helt ega vennskapelig plan. Har også til og med beundra jenter, men ikke noe over det, som er innenfor den heterofile legninga og det planet.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Det er trist at vi som regner oss som 100 % homfoile eller heterofile får dytta sånne påstander opp i trynet; at ingen er 100 % heterofile eller homofile. Jeg kan med handa på hjartet si at jeg aldri har verken hatt begjær eller følelser retta mot motsatt kjønn. Det er en slags sperre som ikke får meg til å føle noe som helst av den type kjensler eller lyster mot motsatt kjønn. Jeg har sjølsagt snud meg etter en jente av og til, men bare fordi jeg lurte på om det var en jeg kjente eller fordi jeg skulle late som jeg var heterofil. Og sjølsagt har jeg hatt vennskapelige følelser for motsatt kjønn og vært veldig glad i visse jenter på et helt ega vennskapelig plan. Har også til og med beundra jenter, men ikke noe over det, som er innenfor den heterofile legninga og det planet.

 

Hva er greia med å skrive det når du siterer meg, når det ikke var jeg som skrev det?  :hmm:

 

Jeg vil også ha meg frabedt å  bli anklaget for å dytte sånne påstander opp i trynet ditt. Dette er personlige  teorier og meninger jeg skriver på et forum hvem som helst kan lese, så  du trenger ikke å  tenke på det som et personlig brev til deg.

 

Om du sier du aldri har følt deg romantisk eller seksuelt tiltrukket i noen som helst grad av det motsatte kjønn, hvem er jeg til å påstå at du lyver? Ingen! Sier du det, så stoler jeg på deg.

 

At jeg derimot er overbevist om at du er av svært få som er 100 % homofile eller heterofile, er pga. erfaringer jeg har gjort meg etter at jeg begynte å fortelle om legningen min til venner, og etter at jeg ble kjent med andre homofile gutter og jenter.

 

For å generalisere litt og forklare det jeg mener, kan jeg si at jeg synes folk deler seg i to grupper når det kommer til syn på legninger. Den ene gruppen er de som synes alt annet enn sin egen legning er rart og er opptatt av å understreke at de personlig er 110 % homofile eller heterofile, mens den andre gruppen er de som har et avslappet forhold til mangfold av legninger. I den første gruppa er det umulig å snakke med folk. Om en heterofil gutt i nevnte gruppe føler seg det minste tiltrukket av en annen gutt, på noen måte som helst, vil han bare benekte det for seg selv og for alle andre. Så enkelt er det. I den andre gruppen, derimot, hvor de aller fleste av vennene mine og fornuftige mennesker for øvrig befinner seg, møter jeg sjelden mennesker som har et behov for å være 100 % ditten eller datten. Det forekommer selvfølgelig, for jeg tror ikke det er umulig, men de fleste har en eller annen episode å fortelle om da de ble usikre på sin egen legning osv. Mange heterofile venner av meg har etter at jeg kom ut av skapet også betrodd meg at da de begynte å leke med tanken om at de selv kanskje likte gutter merket en slags tenning i seg og regner seg ikke lenger som 100 % heterofile.

 

Altså, all min erfaring tilsier at når folk flest får et åpent forhold til andre legninger og evner å snakke åpent om dem, kan de selv være så åpne med seg selv at de slutter å automatisk benekte eller ignorere tiltrekning på tvers av legningen de trodde de hadde. ;)

 

Selv var jeg jo "heterofil" til jeg var 12-13 år. Jeg likte jo gutter hele tiden, men var oppdratt til å tro at jeg likte jenter, så da jeg begynte å føle meg tiltrukket av gutter, gikk det først år med benektelse og ignoranse til det tok overhånd og jeg skjønte at det var noe der. At det skal være fullt mulig å hele livet benekte og overse slik tiltrekning for en som bare er biseksuell i liten grad, tror jeg er fullt mulig. Og i praksis vil jo størsteparten av befolkningen alltid være 100 % homofile eller heterofile. Jeg er jo selv i praksis homo inntil det eventuelt skjer noe, men jeg, som mange, mange andre er ikke 100 % homo eller hetero.

 

Forresten, uttrykket "å se to ganger på en jente" er bare illustrerende, ikke bokstavlig.

Lenke til kommentar

Yoshi : Ég nektar å sitera alt du hev skrive. Mitt poeng er at nokre trur at dei hev svaret på korleis andre eigentleg er, for meg kjendes det ut som eit åtak på alle som er sikre på kva dei er, eit forsök på å få dei til å kjenne seg usikre, og at dei eigentleg kanhende ikkje er så streite eller skeive som dei eigentleg er. Fyrr meg verker det som du er jävla eigen på deg sjölv, og ikkje klarar å setje deg sjölv inn i ein annans situation. Du synar detta i monge av inleggja dine, men greit nok. .

Lenke til kommentar
Yfireld: Jeg tror du misforstår ganske godt hva Yoshi prøver å si her. Å påstå at Yoshi ikke klarer å sette seg inn i en annens situasjon har du ingen grunnlag for å si. Yoshi er en veldig koselig, åpen og direkte fyr skal jeg si deg :)

Vel, då oppfattar ég honom på ein ganske anna måte enn du gjer, og ég håpar at det er noko du aksepterar. Ég meiner det berre er tåpeleg av han å komme med slika utsakn som han gjer. Av og til er det ógså greit å let vera å vera så direkte at andre kjenner seg truffe. Personleg gjev ég svarta fandin i korleis du oppfattar han, det er korleis ég oppfattar han som speler nokon rolle.

Lenke til kommentar

Siden Datasmurf er på ferie, spurte han om jeg kunne poste for ham fordi han følte for å poste i denne posten og er usikker på hva han ville stemt. Smurfen tenner seksuelt på jenter, men tenner sensuelt på gutter - tolk det som dere vil.

 

 

Selv er jeg veldig hetero.

Endret av Vaganza
Lenke til kommentar
Bifil, heller mest mot gutter.

 

Anyways er det folk som mener at det kun finnes heterofile, homofile og afile (aseksuelle)

Den som er sammen med en av det motsatte kjønn er heterofil, men hvis den samme er sammen med en av det samme kjønn, er den homofil.

Så den homofile/lesbiske som lever i tvangsekteskap med ein av motsatt kjønn er hetero? Å dra til helvete, det er fandin ikkje slik det er !

Lenke til kommentar
Så den homofile/lesbiske som lever i tvangsekteskap med ein av motsatt kjønn er hetero? Å dra til helvete, det er fandin ikkje slik det er !

 

Åh så sint vi er idag da! Tror du jeg sitter her og setter folk i tvangsekteskap i en blik bås? Tvangsekteskap har rimelig lite med kjærlighet å gjøre, så hvorfor du drar opp et slikt tema. Dessuten sa jeg ALDRI at det var min mening, jeg sa folk MENTE! Basert på din reaksjon later det som om du er i gjeldende situasjon. Om du er eller ikke bryr meg fint lite, men folk har lov til å ha sine egne meninger. Bare det at jeg etter min EGEN mening mener jeg er bifil, fordi jeg blir forelsket i både gutter og jenter og er tiltrukket av begge kjønn, tilsier at jeg IKKE mener at det kun finnes heterofile, homofile og afile, basert på hvem/hva de er sammen med.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Yoshi : Ég nektar å sitera alt du hev skrive. Mitt poeng er at nokre trur at dei hev svaret på korleis andre eigentleg er, for meg kjendes det ut som eit åtak på alle som er sikre på kva dei er, eit forsök på å få dei til å kjenne seg usikre, og at dei eigentleg kanhende ikkje er så streite eller skeive som dei eigentleg er. Fyrr meg verker det som du er jävla eigen på deg sjölv, og ikkje klarar å setje deg sjölv inn i ein annans situation. Du synar detta i monge av inleggja dine, men greit nok. .

 

Frister å nekte å svare deg om du skal opprettholde det totale fraværet av konkrete eksempler på utsagn du der du mener jeg påstår jeg har svaret på hvordan andre egentlig er.

 

Les innleggene mine en gang til. Tydeligvis noen ord du ikke har fått med deg.

 

Jeg skjønner frustrasjonen din over at noen mennesker tror de vet hvordan de egentlig er. Jeg hørte daglig på ungdomsskolen at ingen er født homofile, men at det bare er en motegreie for gutter å like gutter. Men les innleggene mine en gang til, så skjønner du at jeg ikke påstår å vite hvordan noen egentlig har det. Jeg baserer ikke meningene mine på egen synsing av hvordan ting burde være, men på erfaring og betroelser fra venner jeg har fått etter at jeg åpnet meg for omverdenen. Mange, blant annet Kinsey, har anslått skeivprosenten i befolkningen til å være oppimot 50 % og over det. Jeg er veldig enig med dem og overbevist om at 50 % kan være et veldig fint anslag på hvor mange i verden som ikke er heterofile.

Lenke til kommentar
Fuck legninger!! :p

 

Jeg passer ikke i noen av dem, nærmest. Legninger er greit for å kategorisere folk og gjøre det enklere f.eks. for gutter som liker gutter å finne hverandre. Men det er så destruktivt for mange!!! :p

 

Jeg liker gutter og er offesielt kjent som homofil og kaller meg gjerne det, men jeg forbeholder meg retten til å forelske meg i en jente likevel, for jeg er jo ikke 100 % homo. Og jeg er fullstendig overbevist om at svært få er 100 % ditten eller datten. :p

 

Stipe i R.E.M. prøvde seg også på den, og sa at han ikke tilhørte noen legning. Men så stod han jaggu fram som homofil til slutt.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Stipe i R.E.M. prøvde seg også på den, og sa at han ikke tilhørte noen legning. Men så stod han jaggu fram som homofil til slutt.

 

Ingen bombe. Man blir seriøst gal av alle som ikke forstår. :p 

Lenke til kommentar
Yfireld: Jeg tror du misforstår ganske godt hva Yoshi prøver å si her. Å påstå at Yoshi ikke klarer å sette seg inn i en annens situasjon har du ingen grunnlag for å si. Yoshi er en veldig koselig, åpen og direkte fyr skal jeg si deg :)

Vel, då oppfattar ég honom på ein ganske anna måte enn du gjer, og ég håpar at det er noko du aksepterar. Ég meiner det berre er tåpeleg av han å komme med slika utsakn som han gjer. Av og til er det ógså greit å let vera å vera så direkte at andre kjenner seg truffe. Personleg gjev ég svarta fandin i korleis du oppfattar han, det er korleis ég oppfattar han som speler nokon rolle.

Men alt tyder jo på at du misforstår det han skriver. Han skriver ikke at "ingen er 100% homofile". Han skriver jo selv at de finnes, men det er ikke majoriteten som er 100% av det ene eller det andre. Les litt nøyere neste gang du skal anklage noen for noe.

 

Jeg snakker også med Yoshi utenfor forumet her, så jeg baserer ikke det jeg skriver bare på de korte innleggene jeg leser her. Du stempler jo en person ut ifra noen korte foruminnlegg, som du i tillegg leser og forstår småskeivt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...