Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvilken legning har du?


Carman

Seksualitetsundersøkelse  

1 007 stemmer

  1. 1. hvilken legning har du?

    • Heterofil
      871
    • Homofil / lesbisk
      43
    • Bifil
      74
    • Annet
      30


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke man forelsker seg i kjønn, men i personen. Og jeg tror at de fleste idenfiserer seg som hetrofile fordi samfunnet på så mange måter er lagt opp til at slik er det. Syns i grunn det er litt trist. Som andre har sagt har jeg ikke tro på at legning er noe som er linært. Båser har ofte den uheldige virkning at den låser personen, og jeg tror det er i en slik situajson mange møter seg selv og har et eget opprør med egne tanker og følelser. Mennesker er opptatt av å få orden i kaoset, og slik oppstår båser. Man putter folk i ulike båser i hytt og pine, ofte uten å vite noe om personene vi defininerer etter eget ståsted og ikke deres eget, som mest sansynlig ville være mer riktig enn en tolkning utenifra. Folk er for lite flinke, tror jeg, til å definere seg selv.

 

Jeg svarte bifil, som jo er en bås som alle andre, men jeg føler meg mer komfortabel i den enn i hetrofil selvom jeg ikke har vært forelsket eller seksuelt tiltrukket til en av samme kjønn. Jeg tror jeg kan bli det, så jeg setter ikke mann som et kriterie for en framtidig partner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke man forelsker seg i kjønn, men i personen. Og jeg tror at de fleste idenfiserer seg som hetrofile fordi samfunnet på så mange måter er lagt opp til at slik er det. Syns i grunn det er litt trist.

 

Jeg syntes ikke det er trist, og tror ikke det er ett resultat av samfunnet at folk ser på hetrofili som det mest naturlige. Det er nok biologiske og genetiske grunner til det. Det er tross alt med det motsatte kjønn man forplanter seg.

 

Jeg er ikke biolog selv men har venner som tar det studiet, den vanligste typen forelskelse er noe kroppen produserer for en person som har ett usedvanlig bra gen-par i forhold til dine egne. Med ulike genpar vil variasjonen være stor og det er vist da ifølge biologene stor sansynlighet for suksessfult og friskt avkom, slik forelskelse må jo da nødvendigvis være mellom motsatte kjønn. Denne typen forelskelse er den som ofte er gjensidig mellom par, siden begge parters kropper "merker" den genetiske variasjonen hos partneren. Forelskelse er naturens metode å sørge for at du velger riktig partner å få dine barn med for at de skal ha størst sansynlighet for å "overleve" som livet alt i alt handler om i følge dine ur innstinkter

 

Forelskelse i personligheten kan selvfølgelig gå ann med samme kjønn, men det er da biologisk og psykologisk en anen type. Personlig merker jeg tydelig forskjell på følelser for en god venn av samme kjønn og forelskelse for en av motsatt kjønn. Det er to vid forskjellige kategorier for meg, og hjernen min har nokk satt barrierer der som ikke lar seg krysse,

 

Jeg nekter ikke for at forelskelse mellom samme kjønn er mulig, jeg har heller ikke noe imot homofile eller bifile (med mindre de er pedofile i tilegg) og alt jeg har skrevet ovenfor er det jeg føler og tror. Men på grunnlag av det vil jeg sette meg selv i "båsen" hetrofil. Etter det jeg har erfart hittil i livet vil jeg tro at sansynligheten for at jeg noen sinne vil bli tiltrukket eller forelsket i samme kjønn er ytterst minimale.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Jeg nekter ikke for at forelskelse mellom samme kjønn er mulig, jeg har heller ikke noe imot homofile eller bifile (med mindre de er pedofile i tilegg) og alt jeg har skrevet ovenfor er det jeg føler og tror. Men på grunnlag av det vil jeg sette meg selv i "båsen" hetrofil. Etter det jeg har erfart hittil i livet vil jeg tro at sansynligheten for at jeg noen sinne vil bli tiltrukket eller forelsket i samme kjønn er ytterst minimale.

 

 

Det er jo minst like mange hetrofile pedofiler, f.eks litt eldre menn som liker småjentene.. ;)

Endret av Carman
Lenke til kommentar

Hardbarka gaydude her :)

 

Og om følelser kan oppstå på tvers av kjønn/legning? Ville nok si det, utfra mitt ståsted.

Har jo vært forelska i jenter før - men merka det ganske godt da jeg ble forelska i første typen min at den følelsen var MYE sterkere enn hva jeg hadde hatt tidligere.

Men alt er relativt.

Tror uansett at man kan utvikle sterke følelser for hvem som helst, så lenge det er den rette personen. Men om det blir slik at du føler du har lyst til å tilbringe resten av livet ditt med den personen (for å bruke en klisje) er vel opp til hver enkelt.

 

Det er vel en grunn til at det er så mange homser som lever skjult i heterofilt ekteskap, med barn og hele pakka :)

Lenke til kommentar
Veldig hetero, litt for mye til tider egentlig. Er vel en smule homofob som mange andre i min alder (15-16 år). Det går vel forhåpentligvis over med tiden. ;)

Det er litt spesielt å være homofob og være så klar over det :p Da vil jeg tro det ligger mye i uvitenhet. Altså at du muligens ikke har møtt noen, og at fordommene og meningene fra samfunnet rundt deg styrer deg litt. Evt. at du er litt usikker selv, men det skal jeg ikke sitte her og påstå at du er :)

Lenke til kommentar
Veldig hetero, litt for mye til tider egentlig. Er vel en smule homofob som mange andre i min alder (15-16 år). Det går vel forhåpentligvis over med tiden. ;)

Det er litt spesielt å være homofob og være så klar over det :p Da vil jeg tro det ligger mye i uvitenhet. Altså at du muligens ikke har møtt noen, og at fordommene og meningene fra samfunnet rundt deg styrer deg litt. Evt. at du er litt usikker selv, men det skal jeg ikke sitte her og påstå at du er :)

 

Er ikke selv usikker på min egen legning. Det er sant som du sier at jeg ikke har møtt så mange homofile/lesbiske, men i utgangspunktet har jeg absolutt ingenting i mot dem. Jeg dømmer jo absolutt ikke ut i fra legning eller seksuelle preferanser, jeg dømmer hvert indvid for seg selv. Denne "homofobien" jeg nevnte er vel bare det at jeg kan være redd for å bli oppfattet som en jeg ikke er selvom mine nærmeste helt klart vet at jeg er hetero. Denne "usikkerheten" er så godt som borte nå, merket den litt før og den har ingenting med min egen legning å gjøre.

Endret av Stones_
Lenke til kommentar

Er 1000% hetro :p

 

For å være helt ærlig synes jeg tanken på homofili er direkte ekkel, da mener jeg mellom to gutter spesielt (lesbesex er jo sexy da :blush: )

Jeg kan ikke noe for det, det er bare sånn jeg er programmert. Hadde en av mine næreste guttevenner stått fram som homfile hadde ikke det betydd noe i praksis for min del, men jeg hadde nok ikke følt meg helt komfortabel rundt denne personen. I hvertfall ikke hvis sex var et samtaleemne :ph34r:

 

Yes, I'm a neanderthal! So shoot me! :tease:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Er 1000% hetro :p

 

For å være helt ærlig synes jeg tanken på homofili er direkte ekkel, da mener jeg mellom to gutter spesielt (lesbesex er jo sexy da :blush: )

Jeg kan ikke noe for det, det er bare sånn jeg er programmert. Hadde en av mine næreste guttevenner stått fram som homfile hadde ikke det betydd noe i praksis for min del, men jeg hadde nok ikke følt meg helt komfortabel rundt denne personen. I hvertfall ikke hvis sex var et samtaleemne :ph34r:

 

Yes, I'm a neanderthal! So shoot me! :tease:

Det er heilt greit. Er sjölv homofil, men likar ikkje tanki på at eg er det. Andre homofile som stemplar deg som homofob av den grunn hev eg ikkje noko respekt for . . Det er vanskeleg å jobbe med seg sjölv og læra seg å takla det.

Lenke til kommentar
Jeg nekter ikke for at forelskelse mellom samme kjønn er mulig, jeg har heller ikke noe imot homofile eller bifile (med mindre de er pedofile i tilegg) og alt jeg har skrevet ovenfor er det jeg føler og tror. Men på grunnlag av det vil jeg sette meg selv i "båsen" hetrofil. Etter det jeg har erfart hittil i livet vil jeg tro at sansynligheten for at jeg noen sinne vil bli tiltrukket eller forelsket i samme kjønn er ytterst minimale.

 

 

Det er jo minst like mange hetrofile pedofiler, f.eks litt eldre menn som liker småjentene.. ;)

 

 

Ja det er jo akkurat like ille, glemte vel å utrykk det men jeg har værtfall gitt mit syn på pedofile uavhengig av anen legning i andre tråder som omhandler det :) Jeg har selvfølgelig like mye imot de, det er helt analogt like ekkelt som å være pedofil kombinert med homofil/bifil.

 

Er ganske enig med deg Jakoozie at om en av mine beste venner gikk fram og sa han var homofil hadde ikke det endret noe i praksis, bare kansje litt ukomfortbalet til å begynne med.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Jeg nekter ikke for at forelskelse mellom samme kjønn er mulig, jeg har heller ikke noe imot homofile eller bifile (med mindre de er pedofile i tilegg) og alt jeg har skrevet ovenfor er det jeg føler og tror. Men på grunnlag av det vil jeg sette meg selv i "båsen" hetrofil. Etter det jeg har erfart hittil i livet vil jeg tro at sansynligheten for at jeg noen sinne vil bli tiltrukket eller forelsket i samme kjønn er ytterst minimale.

 

 

Det er jo minst like mange hetrofile pedofiler, f.eks litt eldre menn som liker småjentene.. ;)

 

 

Ja det er jo akkurat like ille, glemte vel å utrykk det men jeg har værtfall gitt mit syn på pedofile uavhengig av anen legning i andre tråder som omhandler det :) Jeg har selvfølgelig like mye imot de, det er helt analogt like ekkelt som å være pedofil kombinert med homofil/bifil.

 

Er ganske enig med deg Jakoozie at om en av mine beste venner gikk fram og sa han var homofil hadde ikke det endret noe i praksis, bare kansje litt ukomfortbalet til å begynne med.

 

fordi han eventuelt kansje hadde likt deg? :huh:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...