Gå til innhold

Forza Motorsport 3 - Diskusjon og pratetråd


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
biXen: Har du sett GT5:P...? Jeg har både Forza 2 og GT5:P, og det er vel ingen stor tvil om hvem som er best på det grafiske.

 

I gameplayet er det vel spørsmål om preferanser... der liker jeg kanskje Forza 2 best, men GT5 (ikke P) er det ingen som vet helt hvordan blir ennå.

 

Det var vel det han skrev også: "..sett bort fra det grafiske.."! :p

Lenke til kommentar
Ikke for å pisse på noen PS3 folk, men sett bort fra grafikken så har aldri Gran Turismo vært det ultimate bilspillet.

 

Har du spilt GT4? Bilspillet som fikk jeremy clarkson til å uttale: That’s how it is. This game would only be more real if a big spike shot out of the screen and skewered your head every time you crashed.

Lenke til kommentar
Ikke for å pisse på noen PS3 folk, men sett bort fra grafikken så har aldri Gran Turismo vært det ultimate bilspillet.

 

Har du spilt GT4? Bilspillet som fikk jeremy clarkson til å uttale: That’s how it is. This game would only be more real if a big spike shot out of the screen and skewered your head every time you crashed.

 

Prøv å drifte eller rett og slett å ta en enkelt donut på asfalten i GT4, og du finner fort ut at det neppe er "how it is". Forza spilla er best på kjørefølelse og på realisme, GT må virkelig få endret fysikkmotoren sin snart, den føles som den er gjenbrukt siden GT1.

Lenke til kommentar

Ryktene her er vel det samme som alltid kommer ut før bilspill er til salgs: en HAUG med baner, MASSE biler osv osv. Og når det først kommer ut så er det 20 baner. Vel, egentlig bare 10, som du får kjøre forlengs og baklengs.

 

Forza 2 har bra fysikk, men banene er ALT for kjedelige. Skulle ønske de gjorde mer som med forza 1, og lagde noen "fantasi" baner. Up/downhill banene var fantastiske. Forza 2 er flatt, flatere, flatest. Håper de går tilbake til dette i 3'ern.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Ikke for å pisse på noen PS3 folk, men sett bort fra grafikken så har aldri Gran Turismo vært det ultimate bilspillet.

 

Har du spilt GT4? Bilspillet som fikk jeremy clarkson til å uttale: That’s how it is. This game would only be more real if a big spike shot out of the screen and skewered your head every time you crashed.

 

Prøv å drifte eller rett og slett å ta en enkelt donut på asfalten i GT4, og du finner fort ut at det neppe er "how it is". Forza spilla er best på kjørefølelse og på realisme, GT må virkelig få endret fysikkmotoren sin snart, den føles som den er gjenbrukt siden GT1.

 

enig. på GT spillene kjennes det ut som dekkene er laget av stein. jeg har kost meg masse med GT spillene opp gjennom årene, men når det gjelder kvaliteten på selve kjøringen er det ingen som matcher forza2. i tillegg er det to ting som alltid har plaget meg med GT serien: lydene og mangelen på skade. elendig lite varierte billyder, og skrenselydene er enda verre. Lite gjennomtenkt at hvis du kjøper effektanlegg til en liten 4'er, så høres den plutselig ut som en 8'er osv. Testa GTP i sommer, og jeg ble så skuffet når de samme skrenselydene er med enda..litt forskjell var det, men den var neimen ikke stor.

 

Hvis GT5 kommer ut før jeg blir pensjonist, så skal jeg garantert kjøpe sony konsoll (spørs bare hvilken; ps3, ps4 ?) til det formålet alene, så jeg skal gi GT serien en sjanse til. Forza 3 står pr nå som det største lyspunktet på listen over kommende spill. gleder meg!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
selv om jeg tror forza 3 kommer til og bli ekstremt bra er jeg fortsatt ganske sikker på at gt5 blir bedre,

bare det faktum at 150 folk har jobbet i 5 år med det og at det kansje ikke kommer ut før i 2010 og at det lages av de samme folkene som laget gt4

 

da bør de gjøre det mye bedre enn GTP for at jeg skal være like sikker på det..frykter at GT5 kan slite med å leve opp til hypen. holder ikke med flott grafikk, de må gjøre dramatiske endringer på måten de så langt har laget GT serien for at det skal bli interessant for min del hvertfall. digga de foregående spillene da de kom (unntatt 3'ern) , men nå er de ikke lenger "dype" nok, hvis man sammenligner med forza hvertfall

Endret av Slettet+212343
Lenke til kommentar

Som en skrev her, så vil jeg også gjerne se litt mer spennende baner i Forza 3. Er vel det eneste, og største ankepunktet til Forza 2, banene kan bli dritkjedelige etterhvert, spesiellt på løp med mange runder. Til gjengjeld er det lett å huske banene, og ofte, på 7-runders løp og sånn, så trenger jeg kun å kjøre første banen, også kjører jeg automatisk de neste rundene, uten å knapt følge med på spillet. :p Kan liksom sitte å prate med folk og sånn, egentlig gjøre det meste som ikke krever bruk av hendene når jeg spiller de lange løpene.

Lenke til kommentar
Har du spilt GT4? Bilspillet som fikk jeremy clarkson til å uttale: That’s how it is. This game would only be more real if a big spike shot out of the screen and skewered your head every time you crashed.

 

Interessant bruk av Clarkson sitat i og med at GT ikke har damage i utgangspunktet, så ikke bare får du ingen spike som deler hodet ditt, men bilen sliter ikke særlig med krasjet heller i motsetning til Forza. Online gaming kan man bare glemme uten damage, så enkelt er det. Aldri blitt så frustrert i mitt liv som å kjøre bilspill uten konsekvenser for idioter :)

 

Jeg tar ditt Clarkson sitat og høyner med Physics... "How hard can it be?" :)

 

Fysikken, som nevnt igjen av en oppfor her, er milevis bedre i Forza. Sitt og spill Forza mens du kjører med kamera på siden av bilen, der ser du hvordan en bil beveger seg oppfører seg.

 

Jeg har spilt alle GT spillene, de siste mindre enn de første (strengt tatt ikke særlig forandra heller kjøremessig). Men det gøyeste med dem er grafikken, bilene og modifikasjonen. Kommende GT ser så bra ut at det nesten er verd å spille det bare pga. det, men man vet at selve spillet mest sannsynlig kommer til kort når man skal legge inn 100 timer i det. To ting som er virkelig bra er grafikk og in-car view. Forza 3 må opp et nivå for å ta igjen de to.

 

Men Forza har et sykt rått community. Spilte med masse norske den gang, og det var dødsmorsomt å komme med en blodtrimma Porsche som gruste alle andre blodtrimma biler, og alle lurte på hva i svarte det er. Sier litt om dybden.

Endret av biXen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For de som ikke gidder å trykke på linken tidligere i tråden:

 

Selskapet Kaarbo Design lagde menysystemet til Forza Motorsport og nå har de lekket at de jobber med Forza 3. På nettsidene deres la de ut både Forza 3 under "Video Game Titles"...

 

kdcaq0.jpg

 

 

...og la også ut konsept-grafikk fra spillet (disse posterne skal vises under menyen hvor man velger neste bane/løp):

 

wm_normal_fnl_poster_awd.jpg

 

wm_normal_fnl_poster_european.jpg

 

wm_normal_fnl_poster_fwd.jpg

 

wm_normal_fnl_poster_north.jpg

 

 

Denne grafikken er konsept-grafikk og er dermed ikke garantert å bli brukt i spillet, men det bekrefter over enhver tvil at Take 10 er langt på vei med utviklingen av Forza 3. Siden Take 10 har en fornuftig produksjonssyklus (i motsetning til Polyphony) så kan vi nok vente oss tredje generasjon Forza Motorsport i 2009. Jeg gleder meg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...