Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 1.8 1994 Monopoint forgasser, tegninger specs


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen som har ekspansjonstegninger av monopoint forgassern på en golf 3 1.8 1994?

Jeg trenger en oversikt over hva som går i de forskjellige ledningene til forgassern så jeg kan feilsøke med et multimeter. Men dette ser ut til å være umulig å få tak i! Noen forslag?:)

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke du en annen tråd også eller er det 2 forskjellige?

 

Hvis det var du som hadde bytta alt ? :!: (ahaha) så se nærmere på den nr.18 på første bildet. Injector series resistor. Ser lenger ned at det bare ser ut som en enkel motstand så den kan man vel kanskje måle på. Sitter også i serie med dysa så du får omtrent målt hele linja fra den kontakta der. Hvis den restistoren har ryki er også dysa død. Sitter i serie. Aner ikke måla, men den MÅ ha gjennomgang. Mpl sp.fallet over den. Prøv og skaff no specs på den..

 

Er den i orden så koble av styreenheten så skal du fint klare og ohme hele dysekretsen. Hvis i tillegg dysa får spenning og alt er i orden skjønner jeg ikke en dritt. Du hadde bensintrykk ikkesant?

 

Hvis styreenheten ikke gir ut spenning til dysa what so ever er det noe som overstyrer. Et rele ellerno.

Har også tenkt på at noe inni slutt trinnet til tenninga kan overstyre noe insp. greier. De er umulige og måle på. Prøv og bank litt, kjøl ned eller bytt den hvis alt annet ser helt håpløst ut. Sitter rett ved siden av Injector series resistor.

Lenke til kommentar

Ja det var meg ja:P J#¤elig morsomt.. I grunn, er så lei golfen nå at du aner ikke.

 

Det bildet her er fra en golf 2. ECU er hjernen ikkesant? Og på golf 3 sitter den på andre siden med kun en kontakt. Eller tar jeg helt feil her nå?

Men som du sier i teorien.. Hvis jeg tar av kontakta til dysa som sprøyter bensin. Og det ikke finnes spenning der så må det jo være noe galt?

 

EDIT: Nå har jeg akkurat testa monopointen med et 5v batteri og den spruter som f!

Og jeg får en spenningspuls på kontakta, vet bare ikke hvor mye. Sjekka med en diode men får ikke utslag på multimeteret med puls.

Det eneste jeg trenger å vite nå er hvor pulsen kommer ifra. Sender hjernen ut direkte 5v puls til monopointen eller kommer det fra et annet sted? Mistenker et ledningsbrudd.

Endret av Met_Fredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...