Gå til innhold

Opera 9.5 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh, hvordan får jeg til en clean install av Opera? Regner med at det er noen registernøkler som ikke vil vekk, for hver gang jeg reinstallerer, ender jeg opp med samme config som jeg hadde før reinstallasjonen.

 

Sliter altså fortsatt med at Opera ikke vil huske de inntastede adressene mine.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar

Link til: Foto.no

 

Det er noen faner på denne siden som vises som nedtrekksfelt. Disse oppførte seg normalt i 9.25, men nå i 9.5 vises bare litt av disse vinduene, med rullefelt vannrett og loddrett.

 

Jeg oppgraderte til nyeste versjon før helgen, og alle innstillinger ble beholdt.

 

Er det noen som kan fortelle hva som er problemet? (Jeg har aktivert Java og Javascript).

 

Edit: skrivefeil

Endret av konungr
Lenke til kommentar

Noen nevnte problemer med youtubevideoer som bare spiller i 2 sekunder. Jeg hadde dette rett før jeg oppgraderte, trodde det forsvant men har også dette nå med 9.50. Det dukker vist bare opp om Opera er oppe over lengre tid (10 timer mener jeg å ha lest) så det er bare å starte programmet på nytt, så er alt bra:)

Lenke til kommentar

Positive ting:

 

- Rask browser

- Høy sikkerhet

- Pent utseende

- Geniale løsninger (eksempel mouse gestures og bokemerke verktøylinjen)

 

 

Negative ting:

 

- Dårlig støtte for Microsoft Sharepoint sider (massevis av bedriftskunder/brukere benytter dette i det daglige..) (Hjelper ikke nok å identifisere som IE)

- Dårlig bit-torrent støtte. Er det i det hele tatt mulig å deaktivere at opera skal håndtere bt torrent filer?

 

 

Det blir ofte slik at negtive ting overskygger de positive. Og slik blir det fort her også dersom ikke opera klarer å løse disse negative punktene.

Lenke til kommentar
Er det i det hele tatt mulig å deaktivere at opera skal håndtere bt torrent filer?
Sjølvsagt, på to måtar:

1. Gå hit: opera:config#BitTorrent|Enable, fjern haka ved Enable og trykk Lagre.

2. Alt + P --> Avansert --> Nedlastingar. Fjern haka som seier Skjul filtyper Opera handterer, søk etter torrent, og med torrentoppføringa markert, trykk Endre. Her kan du velge kva program som skal brukast når ein opner ei .torrent-link.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Har hatt noen merkelige problemer med torrent delen av Opera 9.5.

Oppdatering av bilde i transfer fryser seg ofte når en bruker minimize funksjonen på hovedvinduet. Slik at eg blir tvungen til å starte opp Opera hver gang det skjer.

 

Kunne og tenkt meg lettere kontroll av deling ved torrent. Når ca 30 stykker laster ned 1 kbps hver så begynner Up delen til internett å bli faretruende overbelastet, og nuker rett og slett linjen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...