Gå til innhold

Test: Mandriva One 2008 Spring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Installerte mandriva og under første omstart av maskinen så hang den seg når den skulle legge til medie kilder, installerte på nytt, samme feil

 

Maskinen startet opp vanlig når jeg koblet ut nettverket før jeg bootet

 

Når jeg no prøver legge til medie kilder (pakkebrønner) så henger nedlastningsvinduet når det kommer på 100%. Utrolig irriterende bug da jeg ikke klarer å få oppdatert systemet slik at denne feilen muligens forsvinner

 

Noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Tror du bør oppgi maskin og komponenter før noen kan hjelpe deg, men skal jeg gjette er maskinen satt opp slik at nettverket starter under boot og ikke etter at du har logget inn. Dersom du ikke har installert/satt opp driveren eller lagt til nødvendig firmware el. så henger den på aktivering av nettverket. Regner med at det er her det henger når den skal lete opp kildene også - fordi den sjekker oppkoblingen før den begynner med kildene.

 

Mandriva ONE er nok bedre besatt enn Mandriva Free når det gjelder propietære drivere osv, så dersom du installerer slikt uansett anbefaler jeg deg å velge One.

 

Forsøk å installere nettverksdriver før du gjør noe annet - tror ikke den kommer til å henge om driver er installert og aktivert.

 

Forøvrig ser det ut til at Mandriva 2009 KDE 4 er godt underveis. Jeg bruker beta 1 KDE4.1 på en 700mhz laptop med 256mb ram. Mandriva 2009 ONE har overrasket meg positivt med bra installasjon og et veldig fornuftig kontrollpanel. Har ikke hatt noen problemer med Betaen, og på min liste er Mandriva en distro jeg vil anbefale "regulære" brukere fremfor Ubuntu. Rett og slett fordi jeg har hatt færre problemer med den. Meget gode oversettelser med godt språk.

 

Selv foretrekker jeg nok OpenSuse - men Mandriva er (minst) like god på mange områder.

 

ftp://ftp.uninett.no/pub/Linux/MandrivaLi...o/2009.0/beta1/

Endret av omaha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...