Gå til innhold

iPhone 3G og 3GS-tråden | Prat i vei ...


iPhone 3GS  

830 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe deg iPhone når 3GS blir tilgjengelig?

    • Ja, uten tvil.
      255
    • Kanskje. Pris er en faktor
      205
    • Vet ikke. Pris er ikke en faktor
      56
    • Nei, jeg har det jeg trenger.
      323
  2. 2. Har du iPhone fra før av?

    • Ja, jeg har en importert iPhone.
      82
    • Ja, en iPhone 3G.
      228
    • Nei.
      529


Anbefalte innlegg

Og der døde iPhoneen min... en knapp måned tok det. Først låste den seg. Prøvde reset, men da havnet kun eplet på skjerm og ingenting skjedde. Tenkte jeg skulle prøve å gjenopprette i iTunes, som siste alternativ, men iTunes fant ikke iPhone og låste seg istedet.

 

Johoo. Klarte å fikse den. Koblet til via iTunes igjen. Lot iTunes prøve å finne iPhone i en halvtime. Det fungerte. Gjenopprettet fra gammelt. Å sikkerhetskopiere tilbake fungerte ikke. Uansett. Kan ihvertfall ringe og motta samtaler igjen.

 

Jublet visst for tidlig. Fikk samme feil igjen. Oppdateringer slutter halveis i installering. Skrur av og på. Mobilen låser seg på epleskjermen. Holder nå på med ny gjenoppretting. Om OSX er like stabilt, så er jer glad jeg har PC...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg hatt iPhone i snart en uke, og jeg er utrolig fornøyd. Men er det noe jeg skal sette fingeren på, så er det tregheten jeg opplever når jeg vil bla i kontaktlisten fks. Jeg har ni oppføringer i kontaktlisten, og det tar flere sekunder før jeg får lov til å bla i listen. I tillegg så tar det femten år før jeg får slått et nummer, om jeg går til "Phone" når kontaktlisten kommer opp først. Noen som aner om Apple kommer til å endre på dette i en oppdatering? Har nyeste firmware.

Lenke til kommentar
Og der døde iPhoneen min... en knapp måned tok det. Først låste den seg. Prøvde reset, men da havnet kun eplet på skjerm og ingenting skjedde. Tenkte jeg skulle prøve å gjenopprette i iTunes, som siste alternativ, men iTunes fant ikke iPhone og låste seg istedet.

 

Johoo. Klarte å fikse den. Koblet til via iTunes igjen. Lot iTunes prøve å finne iPhone i en halvtime. Det fungerte. Gjenopprettet fra gammelt. Å sikkerhetskopiere tilbake fungerte ikke. Uansett. Kan ihvertfall ringe og motta samtaler igjen.

 

Jublet visst for tidlig. Fikk samme feil igjen. Oppdateringer slutter halveis i installering. Skrur av og på. Mobilen låser seg på epleskjermen. Holder nå på med ny gjenoppretting. Om OSX er like stabilt, så er jer glad jeg har PC...

 

Ring Apple support.

Lenke til kommentar

Tregheter i kontaktlisten er visstnok en av tingene de skal fikse i den neste firmwareoppdateringen, dvs den som kommer i september.

 

Apple iPhone security holes contacts lag gps quirks to be fixed soon

 

cbs77: Mulig det vil fungere å benytte fremgangsmåten i følgende link, hvis du ikke har gjort det alt? Tenker på det med å sette telefonen i DFU-modus og slikt:

 

http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=204354

 

Måtte benytte denne løsningen selv på min iPhone 3G en gang, siden jeg ikke klarte å slå på telefonen lenger (frøs på eplebildet) som følge av en applikasjon som låste seg under installering.

Lenke til kommentar

Hvis dere med iphone får tilsendt en MMS, kommer det da en sms om at dere har fått dette, og at dere så må inn på nettsidene til netcom for å se den?

 

Hvis dere da åpner bildefilen med safari nettleseren (eller en bildefil generelt), kan dere da laste ned denne til telefonen (via safari)?

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg iPhone nå, men porteringen til Netcom tar jo EVIGHETER. Skal være oppe å gå på Netcom sitt nett den 10. septemer. Forsøkte å ringe Netcom kundeservice for å høre om man kunne få det til raskere. Det gikk visst ikke pga. post & teletilsynet blablabla.... Gleder meg til den er 100% oppe å går.

 

Et spm. skal GPSen fungere også uten mobilnett? Kun med Wifi? Og tok det langt tid å finne lokasjon første gangen du brukte GPS?

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg iPhone nå, men porteringen til Netcom tar jo EVIGHETER. Skal være oppe å gå på Netcom sitt nett den 10. septemer. Forsøkte å ringe Netcom kundeservice for å høre om man kunne få det til raskere. Det gikk visst ikke pga. post & teletilsynet blablabla.... Gleder meg til den er 100% oppe å går.

 

Et spm. skal GPSen fungere også uten mobilnett? Kun med Wifi? Og tok det langt tid å finne lokasjon første gangen du brukte GPS?

 

Jeg måtte også vente på portering, det var irriterende, men å så herlig når jeg til slutt kunne bruke iphone fullt ut! Min portering skjedde kl. 03.00 på natta, jeg hadde faktisk signal fra Netcom sånn utpå kvelden, men hvis noen ringte til meg, gikk samtalen til min sony ericsson. Jeg satt oppe, og først like etter kl. 03, var iphone fullt aktivert. Når jeg dagen etter kunne sende den første sms til en kompis, var alt dette glemt. :thumbup:

Synes sms systemet er genialt på iphone, det blir som om man 'chatter' med folk.

 

Når det gjelder lokasjon, så gikk det raskt hos meg. Jeg har bare prøvd den innomhus, og den finner meg allikevel.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg vil ha en 8gb iPhone, er dette jeg har inntrykk av at er letteste vei:

1. Kjøp med iTalk Small

2. Avbestill og kjøpe meg ut. Betaler gebyr og for en mnd bruk

3. Venter til jeg er ute av systemet og smekker inn mitt telenor-sim.

 

Hva blir egentlig skaden på hvis jeg vil gjennomføre dette? Og evt hva er billigere?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar

Avbestille? Skade?

 

Du avbestiller ingenting, du avbryter abonnementet. Det er en vesentlig forskjell ;). Og det blir da ingen skade av å gjøre det på denne måten, det kommer helt ann på hvordan du ser det. Jeg er mer fornøyd med Chess og diverse ekstra tjenester enn jeg hadde vært med iTalk Small.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg vil ha en 8gb iPhone, er dette jeg har inntrykk av at er letteste vei:

1. Kjøp med iTalk Small

2. Avbestill og kjøpe meg ut. Betaler gebyr og for en mnd bruk

3. Venter til jeg er ute av systemet og smekker inn mitt telenor-sim.

 

Hva blir egentlig skaden på hvis jeg vil gjennomføre dette? Og evt hva er billigere?

Takker for svar. :)

iPhone, bruddgebyr, månedspris

1.390 + 2.400 + 399 = kr 4.189

 

Kan vel skaffes noe billigere fra utland, men i Norge, med norsk garanti, har du foreløpig ikke mye valg. :cool:

 

Surfer du mye når du er på farten, velger du en Connect-tjeneste med fri trafikk, evt. kveld/helg.

Surfer du lite, og ringer litt/sender litt SMS hver dag, passer nok noe ala One Call.

Hvis du ringer mest, og liker å prate lenge, passer Tele2 Snakkis bra.

 

Sjekk ut Telepriser.no så finner du noe som passer deg.

 

I bunn og grunn er iTalk Small et helt OK tilbud for de som surfer litt hver dag, sjekker epost, sender litt SMS og ringer noen samtaler om dagen. Men problemet jeg fort oppdaget er at sammensetningen av antall MB i forhold til ringetid og SMS var feil til mitt bruk, så jeg har nå ordnet meg fri bruk av internett.

 

Sjekket for moro skyld nettopp hvor mye jeg har surfet de siste dagene og mitt forbruk av 3G er på 274,1 Mb de siste 3 dagene, det har gått med til e-post, web og applikasjoner..

Lenke til kommentar
Avbestille? Skade?

 

Du avbestiller ingenting, du avbryter abonnementet. Det er en vesentlig forskjell ;). Og det blir da ingen skade av å gjøre det på denne måten, det kommer helt ann på hvordan du ser det. Jeg er mer fornøyd med Chess og diverse ekstra tjenester enn jeg hadde vært med iTalk Small.

Tror du misforstod meg. :) Mente å avbryte, ja. Med spørsmålet "Hva skaden blir på?" mente jeg hvor dyrt det blir.

-

Takk for utfyllende svar, Multiflex. Har det seg sånn at hvis jeg kjøper via Netcom, så har jeg full garanti selv etter at jeg har brutt abo?

Lenke til kommentar
Er tregheten noe stort problem for resten av telefonen?

Og hvordan er egentlig batteritiden?

 

Jeg tror dette med treghet er veldig individuelt. Min iphone er ikke nevneverdig treg, både åpning av kontakter og sms går som normalt. Nå har ikke jeg så vannvittig mange kontakter inne, har vel rundt 40. Og det at smsskriving går tregt kjenner ikke jeg noe til, tvert i mot, jeg begynner å få teken på å skrive med begge hender, og det går mye fortere enn noen annen mobil jeg har hatt før.

 

Men det er jo mulig at noen får 'mandagseksemplar', jeg har ihvertfall ikke hatt ett eneste problem med min iphone så langt. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...