Gå til innhold

Voll studentby. Erfaringer?


prada8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det på søndag en kar ikledd kappe som bygde en snømann utenfor C, for så å hogge den opp med et sverd?

 

Har hørt dette fra 2 stk. nå - hadde vært greit om internettet kunne gi meg et endelig svar.

 

Det stemmer ja. Kjenner fyren. Artig kar. :)

Han etterspør forøvrig bildet som noen tok av han.

Lenke til kommentar
Bodde selv på Voll i 06/07, men må si at leiekontraktene de opererer med er litt tvilsomme. Man skriver kontrakt for ett år av gangen, slik at de er sikret leieinntekter i sommermånedene. Det er altså ingen vanlig oppsigelsestid på 1 eller 3 mnd., som er det vanlige.

 

I Husleieloven §9-3 står følgende: "Det er ikke adgang til å inngå tidsbestemt leieavtale for bolig for kortere tid enn tre år."

 

Det er nettopp dette Voll Studentby gjør, noe som jeg anslår at de tjener 3,2 mill. på, hver sommer. (Forutsatt at ingen har behov for å bo der om sommeren, samt at sommerferien er på 2 mnd.). Jeg flytta fra Voll i april, men måtte fortsatt betale leie ut april, mai, juni og juli, som tilsvarer over 10 000.

 

Dette er én av grunnene til at jeg ikke vil anbefale å bo der :thumbdown:

 

Det punktet i en slik kontrakt blir automatisk ugyldiggjort pga. loven som du selv refererer til. Dvs. at det uansett er 3 mnd. oppsigelsestid som gjelder. Unntaket fra 3 års minimum er hvis utleier bor i boligen selv mens han leier ut deler av den.

Lenke til kommentar

Det at leiekontrakten er for ett år gjør også at de kan øke husleia mer enn en indeksregulering av leia ville gjort. :/

 

Ang. kappemannen, har han en litt sær helgehobby, eller er han middelaldermann på heltid? Kul fyr. Overhørte han engang si "pokker, skulle tatt på meg kappa" en kald kveld. :D

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar
Bodde selv på Voll i 06/07, men må si at leiekontraktene de opererer med er litt tvilsomme. Man skriver kontrakt for ett år av gangen, slik at de er sikret leieinntekter i sommermånedene. Det er altså ingen vanlig oppsigelsestid på 1 eller 3 mnd., som er det vanlige.

 

I Husleieloven §9-3 står følgende: "Det er ikke adgang til å inngå tidsbestemt leieavtale for bolig for kortere tid enn tre år."

 

Det er nettopp dette Voll Studentby gjør, noe som jeg anslår at de tjener 3,2 mill. på, hver sommer. (Forutsatt at ingen har behov for å bo der om sommeren, samt at sommerferien er på 2 mnd.). Jeg flytta fra Voll i april, men måtte fortsatt betale leie ut april, mai, juni og juli, som tilsvarer over 10 000.

 

Dette er én av grunnene til at jeg ikke vil anbefale å bo der :thumbdown:

 

Det punktet i en slik kontrakt blir automatisk ugyldiggjort pga. loven som du selv refererer til. Dvs. at det uansett er 3 mnd. oppsigelsestid som gjelder. Unntaket fra 3 års minimum er hvis utleier bor i boligen selv mens han leier ut deler av den.

 

Tror Voll har fått unntak fra §9-3 i husleieloven fordi de har søkt om og fått godkjent status som studentboliger (har dette fra en annen kilde som hadde satt seg ganske godt inn i denne loven i løpet av hans tid på Voll). Angående oppsigelsestid sier §9-6 følgende:

 

Oppsigelsesfrist

Oppsigelsesfristen skal være tre måneder til opphør ved utløpet av en kalendermåned.

For leieavtale om enkelt beboelsesrom der leieren etter avtalen har adgang til en annens bolig, skal oppsigelsesfristen være én måned. Det samme gjelder for selvstendig leie av garasje eller bod.

For leieavtale om lokale der leien er avtalt pr. dag, skal oppsigelsesfristen være én dag.

Bestemmelsene i denne paragraf kan fravikes i avtale.

 

For meg ser det ut som om man kan si fra seg denne retten. Er vel dette man gjør på Voll? Var like sur som dere da jeg bodde der angående oppsigelsestid og liknende, men ikke tvil om at det er lurt rent økonomisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...