Gå til innhold

Voll studentby. Erfaringer?


prada8

Anbefalte innlegg

Som regel går det greit, men til tider våkner jeg brått av levenet de lager, og i ørska lurer jeg på hvem som dreper en katt rett utenfor vinduet mitt. Søndag var bare nok en slik dag, måtte bare få ut litt... Når man snakker om sola, der er de på'n igjen =P

Endret av Bruun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De bjeffer jo ikke så mye om natta. Det tidligste jeg har hørt dem er i 8tia. Men nå reagerer jeg som sagt ikke så mye på dem lengre, så jeg kan sikkert ha sovet over gjøinga non ganger.

Værre var det da kyrne stor ute om mårran og rauta. Det bråker! =P

 

Prøv måkebil på parkeringsplassen 05 om lørdags mårran etter en fuktig kveld på byen, det er heller ikke pleasurabelt!

Endret av Abusos
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Morn! :)

Jeg tenkte å flytte til Trondheim i høst og skal gå på Dragvoll!

Valget står vel strengt tatt mellom Moholt Allè og Voll. De virker som de beste valgene i forhold til standard, pris og beliggenhet. Kanskje ikke pris når det gjelder Voll, menmen....

Hva tenker dere om det da? Bør jeg søke voll med tanke på pris og de rare kontrakt-greiene? Det er kanskje ingen bedre alternativer?? Spesielt når jeg ikke har muligheten til å finne meg noe privat ettersom jeg ikke er i nærheten av Trondheim....

 

SIT:

+Bedre leiebetingelser

-Dårlig standard eller kjempedyrt for kvalitet

 

Voll:

+God standard?

+Eget bad!

-Bittebittebittesmå rom

-Dårlig kontrakt?

-Dyrt

 

Internettlinje, beliggenhet og dele kjøkken er vel likt for Voll og Moholt :ermm:

 

Lest gjennom de siste 40 sidene for å prøve å plukke opp noe god informasjon og det var ganske hyggelig lesning :)

Lenke til kommentar

Men den grensen er jo du selv som må følge med på. Overstiges den så blir du sprengt ut av nettet i 2^n dager der n starter på 1 og inkrementeres hver gang du overstiger grensen. Den er også ganske lurifaks fordi den går ikke på døgn-basis, den går på et eller annet start-tidspunkt som jeg ikke er helt sikker på og så 48 timer ut.

 

Men sånn er det jo på alle studentbyene som har NTNU-nett, eller?

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Vel, den sperra er jo en ting, men jeg har lyst til å laste ned ting på kort tid, hvilket er vanskelig hvis 10000000+ deler på en 100mbits linje :O

 

Den sperra er forresten retroaktiv, det vil si at den sperrer deg hvis du laster ned 20gb på 2 døgn fra hvilket som helst tidspunkt! Tror jeg :) Noen kompiser fra gløs fortalte meg hva de trodde :)

Endret av Paroxysm
Lenke til kommentar
Vel, den sperra er jo en ting, men jeg har lyst til å laste ned ting på kort tid, hvilket er vanskelig hvis 10000000+ deler på en 100mbits linje :O

 

Den sperra er forresten retroaktiv, det vil si at den sperrer deg hvis du laster ned 20gb på 2 døgn fra hvilket som helst tidspunkt! Tror jeg :) Noen kompiser fra ntnu fortalte meg hva de trodde :)

 

Alle deler ikke på 100Mbit. I teorien skal hver hybel ha potensiale for 100Mbit, men hver blokk på Voll mener jeg å huske er tilknyttet resten av nettet med en 1Gbit-linje. Har lastet ned i full hastighet ved flere anledninger selv, både på Voll og Moholt.

Lenke til kommentar
Er det ikke bare de som kommet etter moholt-gw?

 

Hvorfor er de nødt til å utestengt brukere? Kan de ikke i det minste gjøre som Telenor pleide, å cappe linja til veldig lav hastighet, men nok til å kunne surfe?

 

De kunne like godt cappa linja til alle sammen, mtp at moholtgw ikke klarer kapasiteten i praksis uansett.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...