Gå til innhold

HTC Touch diamond


Anbefalte innlegg

Hvorfor stresser du?

Jeg er så gammel at jeg husker da vi MÅTTE lade mobilene hver dag. Den gangen hadde jeg laderen på samme sted hvor jeg la fra meg nøkklene når jeg kom hjem, og satte altid mobilen i laderen når jeg kom inn. Nå har jeg laderen ved senga, og plugger den inn når det trengs. Jeg har den orginale HTC Touch, men ikke spørr meg hvor lenge bateriet varer, det er ikke noe problem, for lader jeg ikke om natta, er det altid en PC og USB-port i nærheten!

 

Hvorfor i granskogen skal bateriet vare i 5 dager (om du ikke er der da ...)? Hvor mange dager er du uten en stikkontakt eller en USB-port i nærheten? Baterikapasitet er ikke et argument for ikke å kjøpe Daimond!

 

Tobias

Jeg vet, og hvorfor skal folk absolutt ha kamera, MMS, SMS og GPS på telefonen nå til dags, man bruker jo bare telefonen til å ringe da!

 

Herregud, bransjen endrer seg på 10-15 år, i dag er det dårlig å ha 2-4 dagers levetid. I hverdagen funker det, det er ikke noe problem, men for folk som kanskje er litt på farta er det greit å slippe å tenke på å ta med laderen bare for en weekendtur, eller kunne ha på mobilen på hele tiden om man er en uke på hytta uten strøm. Folk har sine forskjellige krav og ønsker, jeg er lei av folk som hakker på sånne ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som ikke har lyst til å kjøpe TomTom, så kanskje Google Maps kan være alternativ å faktisk laste ned til mobilen istedenfor. http://www.mgmaps.com/ skal visstnok være det beste innenfor denne løsningen. Der kan man laste ned custom Google-maps ned til mobilen og bestemme zoom-nivå og ønskede områder senere. Det er alt jeg vet. Noen som har testet dette og kan si om det er en god løsning eller ikke?

 

TomTom 6 ble bare bundlet med Diamond med engelsk rom. Dette sies på forum.smartmobile.no

Lenke til kommentar
Jeg vet, og hvorfor skal folk absolutt ha kamera, MMS, SMS og GPS på telefonen nå til dags, man bruker jo bare telefonen til å ringe da!

 

Herregud, bransjen endrer seg på 10-15 år, i dag er det dårlig å ha 2-4 dagers levetid. I hverdagen funker det, det er ikke noe problem, men for folk som kanskje er litt på farta er det greit å slippe å tenke på å ta med laderen bare for en weekendtur, eller kunne ha på mobilen på hele tiden om man er en uke på hytta uten strøm. Folk har sine forskjellige krav og ønsker, jeg er lei av folk som hakker på sånne ting.

Takk. Eg fikk nesten følelsen av å være sær.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734
Min mobil sendes med chess og statusen var "innlevert postterminal" klokken 13.35 :)

Håper jeg får den før uken er omme :)

 

 

hvor fikk du vite status : innlevert post-terminal???

Lenke til kommentar
Rå telefon!!! Storfornøyd etter 24 timers bruk. Jeg skjønner at GSen er et must,men jeg skjønner ikke hvordan jeg får det inn på telefonen. Skal jeg downloade og pakke ut programmet på PCen eller på telefonen`? Fikk i hvert fall ikke til å kjøre setup fila på pc en, og når jeg prøver å overførefilene til internminne på telefonen synes de ikke noe plasser på minnet. Setter stor pris på hvis noen kan dette og kan hjelpe meg :roll:

 

 

 

Hvor finner man GSen? Link?

Lenke til kommentar
synes tochflow 3D lagger litt formye når jeg drar menyen kjapt mot siden , selvom jeg ikke har noen programmer som ligger i bakgrunnen.

har prøvd og kalibrere på nytt, synes ikke det ble så mye bedre.

hva synes dere andre?

 

edit:

noen som har tips til og "overklokke" mobilen?

 

Jeg merker også at den ikke liker raske bevegelser på touchflow. men er man litt bestemt og drar den frem og tilbake virker menyen under uten at den lagger.

Dette er min første windows mobile, og mulighetene er jo enorme, men selvfølgelig litt vanskelig å sette seg inn i.

Lenke til kommentar
Jeg fikk "FORSøKT UTLEVERT" slengt i trynet av posten igår da budet fant feil hus.

Mye vits med "levering på døren" når jeg må hente den selv dagen etterpå hos posten :(

 

Fikk den samme statusen hos meg når jeg hadde levering på jobben. Da ringte jeg 10 minutter etterpå og sa at det ikke hadde vært noen å levert. Da ringte jeg kundeservice på posten og de ringte sjaføren. Han var på plass etter 5 minutter. Hehe :)

 

Tilbake til telefonen så er den knall. Det tar litt tid å bli vandt med touchmulighetene men det kommer. Det mest negative er onscreen tastaturet, ofte så må jeg skrive inn i felt som jeg ikke ser. Det er plagsomt. Feks passord på wlan. Må satse på at jeg har skrevet inn riktig. Om noen har noen tips der til hvordan jeg løser dette så tas det hjertelig imot :p

 

Har ikke hatt W mobile siden qtec 9100... mulig jeg har glemt triksa :O

 

- Gojira

Lenke til kommentar
Jeg fikk "FORSøKT UTLEVERT" slengt i trynet av posten igår da budet fant feil hus.

Mye vits med "levering på døren" når jeg må hente den selv dagen etterpå hos posten :(

 

Fikk den samme statusen hos meg når jeg hadde levering på jobben. Da ringte jeg 10 minutter etterpå og sa at det ikke hadde vært noen å levert. Da ringte jeg kundeservice på posten og de ringte sjaføren. Han var på plass etter 5 minutter. Hehe :)

 

Tilbake til telefonen så er den knall. Det tar litt tid å bli vandt med touchmulighetene men det kommer. Det mest negative er onscreen tastaturet, ofte så må jeg skrive inn i felt som jeg ikke ser. Det er plagsomt. Feks passord på wlan. Må satse på at jeg har skrevet inn riktig. Om noen har noen tips der til hvordan jeg løser dette så tas det hjertelig imot :p

 

Har ikke hatt W mobile siden qtec 9100... mulig jeg har glemt triksa :O

 

- Gojira

 

Jeg ringte også kunderservice, desverre "hadde de ikke nr til sjåføren". Sikkert litt mer oversikt når det er bedriftspakker :)

Skal uansett hente den idag.

Lenke til kommentar
Jeg fikk "FORSøKT UTLEVERT" slengt i trynet av posten igår da budet fant feil hus.

Mye vits med "levering på døren" når jeg må hente den selv dagen etterpå hos posten :(

 

Fikk den samme statusen hos meg når jeg hadde levering på jobben. Da ringte jeg 10 minutter etterpå og sa at det ikke hadde vært noen å levert. Da ringte jeg kundeservice på posten og de ringte sjaføren. Han var på plass etter 5 minutter. Hehe :)

 

Tilbake til telefonen så er den knall. Det tar litt tid å bli vandt med touchmulighetene men det kommer. Det mest negative er onscreen tastaturet, ofte så må jeg skrive inn i felt som jeg ikke ser. Det er plagsomt. Feks passord på wlan. Må satse på at jeg har skrevet inn riktig. Om noen har noen tips der til hvordan jeg løser dette så tas det hjertelig imot :p

 

Har ikke hatt W mobile siden qtec 9100... mulig jeg har glemt triksa :O

 

- Gojira

 

Jeg slet litt igår med at jeg ikke så feltet hvor passord ble skrevet inn, men mener at jeg fant at at man kan dra feltet oppover, med piler som kommer oppe på høyre side, når man har tatstatur fremme....

Lenke til kommentar
Hvorfor stresser du?

Jeg er så gammel at jeg husker da vi MÅTTE lade mobilene hver dag. Den gangen hadde jeg laderen på samme sted hvor jeg la fra meg nøkklene når jeg kom hjem, og satte altid mobilen i laderen når jeg kom inn. Nå har jeg laderen ved senga, og plugger den inn når det trengs. Jeg har den orginale HTC Touch, men ikke spørr meg hvor lenge bateriet varer, det er ikke noe problem, for lader jeg ikke om natta, er det altid en PC og USB-port i nærheten!

 

Hvorfor i granskogen skal bateriet vare i 5 dager (om du ikke er der da ...)? Hvor mange dager er du uten en stikkontakt eller en USB-port i nærheten? Baterikapasitet er ikke et argument for ikke å kjøpe Daimond!

 

Tobias

Jeg vet, og hvorfor skal folk absolutt ha kamera, MMS, SMS og GPS på telefonen nå til dags, man bruker jo bare telefonen til å ringe da!

 

Herregud, bransjen endrer seg på 10-15 år, i dag er det dårlig å ha 2-4 dagers levetid. I hverdagen funker det, det er ikke noe problem, men for folk som kanskje er litt på farta er det greit å slippe å tenke på å ta med laderen bare for en weekendtur, eller kunne ha på mobilen på hele tiden om man er en uke på hytta uten strøm. Folk har sine forskjellige krav og ønsker, jeg er lei av folk som hakker på sånne ting.

Eh ...

Jeg vet, og jeg håper at du leste noen av postene som ble utvekslet i etterkant ....

 

Tobias

Endret av Tobias Abrahamsen
Lenke til kommentar
Kan man ikke laste ned før man reiser hjemmefra da f.eks? over wifi, eller?

Googel Maps er en karttjeneste som jeg har brukt flere ganger. Du kan laste ned reiseruter og beskrivelser på forhånd over WIFI. Jeg har ikke Diamond, og etter hva jeg vet kan ikke Goggel Maps utnytte den innebyggede GPS'n i Daimond. Det betyr at Google Maps ikke er et "real time" navigeringsverktøy, men en karttjeneste. Alle med Windows-mobiler kan bruke det og det fungerer meget bra, men det er atså en kattjenste - ikke et navigeringsverktøy i realtime.

 

Tobias

Lenke til kommentar
Kan man ikke laste ned før man reiser hjemmefra da f.eks? over wifi, eller?

Googel Maps er en karttjeneste som jeg har brukt flere ganger. Du kan laste ned reiseruter og beskrivelser på forhånd over WIFI. Jeg har ikke Diamond, og etter hva jeg vet kan ikke Goggel Maps utnytte den innebyggede GPS'n i Daimond. Det betyr at Google Maps ikke er et "real time" navigeringsverktøy, men en karttjeneste. Alle med Windows-mobiler kan bruke det og det fungerer meget bra, men det er atså en kattjenste - ikke et navigeringsverktøy i realtime.

 

Tobias

 

Her burde du kanskje sjekket opp fakta litt bedre før du postet. Google maps ligger på telefonen når man kjøper den og kan selvfølgelig benytte seg av den innebyggede GPSen for navigering. Imidlertid er ikke programmet en fullverdig erstatning for f.eks TomTom - selv om det helt klart kan brukes til navigering.

Lenke til kommentar
Rå telefon!!! Storfornøyd etter 24 timers bruk. Jeg skjønner at GSen er et must,men jeg skjønner ikke hvordan jeg får det inn på telefonen. Skal jeg downloade og pakke ut programmet på PCen eller på telefonen`? Fikk i hvert fall ikke til å kjøre setup fila på pc en, og når jeg prøver å overførefilene til internminne på telefonen synes de ikke noe plasser på minnet. Setter stor pris på hvis noen kan dette og kan hjelpe meg :roll:

Litt barnelærdom om Windows-mobiler:

Det er to måter å instalere programmer, og valget av dem er avhengi av de to formatene på filer som fungerer til å instalere programmer på Windows-mobiler:

 

1. CAB

Har du en CAB-fil må du overføre denne til et eller annet sted på mobilen (om cab-filen ligger på PC'n). Om du har lastet ned filen direkte på mobilen eller overført den fra PC'n må du åpne filbehandleren, finne den aktuelle CAB-filen og "klikke" den. Da starter instalsjonsprogrammet ...

 

2. EXE

Har du en EXE-fil må denne states fra PC'n med mobilen koblet til PC'n. Når installasjonsprogrammet starter på PC'n, følger du bare instruksjonene på PC-monitoren ...

 

PS! Dette finner du sikkert i manualen :p

 

Tobias

Lenke til kommentar
Kan man ikke laste ned før man reiser hjemmefra da f.eks? over wifi, eller?

Googel Maps er en karttjeneste som jeg har brukt flere ganger. Du kan laste ned reiseruter og beskrivelser på forhånd over WIFI. Jeg har ikke Diamond, og etter hva jeg vet kan ikke Goggel Maps utnytte den innebyggede GPS'n i Daimond. Det betyr at Google Maps ikke er et "real time" navigeringsverktøy, men en karttjeneste. Alle med Windows-mobiler kan bruke det og det fungerer meget bra, men det er atså en kattjenste - ikke et navigeringsverktøy i realtime.

 

Tobias

 

Her burde du kanskje sjekket opp fakta litt bedre før du postet. Google maps ligger på telefonen når man kjøper den og kan selvfølgelig benytte seg av den innebyggede GPSen for navigering. Imidlertid er ikke programmet en fullverdig erstatning for f.eks TomTom - selv om det helt klart kan brukes til navigering.

Takk for utfyllende informasjon!

I innlegget synes jeg at jeg tar høyde for at at GPS'n også kanskje samarbeider med Goggle Maps. Det er jo kjempebra om den fungerer realtime, og ikke slik som jeg beskrev bruken av Google Maps med WIFI. Svaret mitt var på et spørsmål om det går å laste ned fra Google Maps over WIFI, og det går, men da blir det ikke realtime og da er det en karttjeneste.

 

Beklager om det ikke kom klart fram, og takk for informasjonen om at Google Maps også er en GPS-programvare som fungerer realtime. Slik jeg forstår nå er det kanskje ikke nødvendig å kjøpe TOMTOM om folk bare trenger enkle GPS-tjenester en skjelden gang, det er jo bra!:thumbup:

 

Tobias

Endret av Tobias Abrahamsen
Lenke til kommentar
Min mobil sendes med chess og statusen var "innlevert postterminal" klokken 13.35 :)

Håper jeg får den før uken er omme :)

 

 

hvor fikk du vite status : innlevert post-terminal???

 

Gjennom en sporinslink jeg har fått tilsendt på både mail og mobil:)

Nå var statusen "registrert omlastingsterminal" klokken 09.09, så håper jeg får den i dag :)

Har ikke så veldig greie på hvor lang tid posten bruker :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...