Gå til innhold

Listefeber - Tråden for oss som elsker lister


Awesome X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må jeg forsvare Saló igjen? Jeg skjønner ikke helt kritikken til fotografiet, og absolutt ikke på skuespillet. Jeg har forsatt til gode å se mer forjævlige karakterer en nettopp her. Skuepillet er plettfritt. Musikken er nydelig.

 

Tror også du misforstår Pasolinis intensjoner med å lage denne filmen. Den hyller jo på absolutt ingen måte disse handlingene, og er en enormt sterk kritikk mot det. Så det er jo helt motsatt av Pasolinis intensjoner det du får ut, og det er jo veldig synd. Tror du bør lese mer om Pasolini før du sier noe sånt som at han var pedofil.

 

Er såpass lenge siden jeg så den, så kan vel egentlig ikke kritisere musikken, men husker at jeg ikke ble særlig begeistret for den. Hele filmen gjorde meg egentlig bare sinna, pga en av karakterene var det verste i historien. Tror jeg aldri har blitt så provosert av en film og av en filmkarakter enn det jeg ble av Salo. Men det er kanskje meningen? Uansett så ser jeg ikke på det som en god film. Synes hele filmen var unødvendig og kjedelig. Og jeg kjeder meg sjelden under filmer.

 

Edit: Sry dobbelpost :/

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Salo er en film som tar i bruk sterke virkemidler, men det er saklig gjort, og ganske brilliant i mine øyne. Og den er definitivt ikke laget for å sees på samme måte som f.eks. Hostel.

 

Et utrolig snedig og gjennomført verk, som definitivt ikke er noe for alle og enhver. Men filmens sterkeste scene er faktisk en som ikke innholder hverken fysisk eller psykisk tortur.

Lenke til kommentar

Haha, da hadde jeg sett Mordum. Makan til ræl. Beklager, men jeg lo som faen. Hadde ikke sjans til å ta dette seriøst, når folk står å spyr hverandre i kjeften og hyler av latter. Jeg skal innrømme at jeg uttrykket et lite "wtf" da de begynte å ha seg på en dau unge, men ellers var dette en ganske tåpelig film. Svært langt nede på karakterskalaen, men er verdt å få med seg, hvis du ikke er altfor drilla i tortur, gørr og kvalme på film. (noe jeg dessverre er)

Lenke til kommentar
Haha, da hadde jeg sett Mordum. Makan til ræl. Beklager, men jeg lo som faen. Hadde ikke sjans til å ta dette seriøst, når folk står å spyr hverandre i kjeften og hyler av latter. Jeg skal innrømme at jeg uttrykket et lite "wtf" da de begynte å ha seg på en dau unge, men ellers var dette en ganske tåpelig film. Svært langt nede på karakterskalaen, men er verdt å få med seg, hvis du ikke er altfor drilla i tortur, gørr og kvalme på film. (noe jeg dessverre er)

 

Ja selve filmen er dritdårlig. Men er en ganske så ubehageligfilm å se på må jeg si.

Lenke til kommentar

Jeg synes det ble litt Ichi The Killer-fakter underveis, fordi det hele ble så forferdelig tåpelig. De folka som hadde ideene til filmen er jo minst like skrudd som det folka gjør i filmen. Jeg må få si at det ikke var koselig når de kutta høl på magen, velta ut innvoller, spiste litt, og så begynte å stikke kjønnsorganer inn der, mens de gliser. Denne skal allikevel anbefales til venner og kjente. Kanskje noe å se på date?

Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke all denne rosingen av Pasolinis "mesterverk". Det er en politisk allegori, greit nok, som angriper fascismen og peker ut hvor syk og autokratisk denne styringsformen er. Thats it? Til og meg jeg kunne laget en film som viser hvor dårlig fascisme er. Ekke så helvetes vanskelig.

Lenke til kommentar
Skjønner virkelig ikke all denne rosingen av Pasolinis "mesterverk". Det er en politisk allegori, greit nok, som angriper fascismen og peker ut hvor syk og autokratisk denne styringsformen er. Thats it? Til og meg jeg kunne laget en film som viser hvor dårlig fascisme er. Ekke så helvetes vanskelig.

Pasolini var en pedofil liten gris som legitimerte Salo med at det var kritikk av fascismen. At folk liker Salo har jeg ingen problemer med, men at de hyller den som et mesterverk kun fordi Pasolini står bak og fordi han tilfeldigvis har kommet med en sidenote til filmen, blir for dumt. Hadde den kommet i dag hadde ingen løftet et øyenbryn.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Har allitd plasert The Straight Story på toppen når det kommer til Lynch. Ikke akkurat en typisk Lynch film, men synes den inneholder så utrolig mange uforglemmelige elementer, sammen med Elephant man. Skal ikke unngå å sies at de typiske Lynch-universfilmene er fabelaktige, men synes at de mer utypiske filmene han har laget er skikkelig gode filmverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...