Gå til innhold

Nvidia viser GT200-ytelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de følger avtalene så lister de ikke kortene før samme dag som lanseringen.

Ok, dette gjør vondt å vente på *ler* Men det blir nå en gledens dag bare å se dem i webhyllene. Prisen er jeg dog veldig spent på, men GTX260 virker som et spennende alternativ om prisen skulle gjøre meg feig hehe.

 

Jeg har bursdag ikke mange dager etter lansering, så jeg har noen planer i så måte :p

 

Skulle dog helst hatt GTX280 for jeg synes utvalget på SLI HK er litt tynt. Så vil helst klare meg uten SLI.

 

Når oppheves NDA slik at du kan fortelle oss alt om dine erfaringer med ditt GTX280 kort? *stiller mange rastløse, burde-vite-selv, spørsmål*

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg kjønner ikke hvofor på den en siden skal alle få muukurv med NDA, men på annen side nVIDIA kan tillate seg å slippe ut slike graffer.

 

Det er noe some skurer fært her, burde ikke NDA gejlde for denne graffen også?

 

Ehh.. NVidia kan jo gjøre akkurat hva de vil. De ser seg best tjent med å lansere kort og reviews på samme dato, men de slipper ut dette for å skape blest.

Lenke til kommentar
Når oppheves NDA slik at du kan fortelle oss alt om dine erfaringer med ditt GTX280 kort? *stiller mange rastløse, burde-vite-selv, spørsmål*

Selvsagt! :) Har to stk. OS installasjoner nå slik at jeg kan kjøre en med public driver også.

Lenke til kommentar
Theo: Minnebåndbredden ser i følge spesifikasjonene ut til å være godt avpasset i forhold til antall shadere og klokkefrekvenser.

 

Hvis du har noe teori rundt den type beregninger, del det gjerne med meg (oss)! Høres ut som du sitter på noe kunnskap jeg ikke har, hvertfall.

 

Et overklokket kort med GDDR5 hadde vært kjempefett... driver fortsatt og sikler på 2900pro/xt 1gb, blir liksom noe spesielt :p

Lenke til kommentar
Theo: Minnebåndbredden ser i følge spesifikasjonene ut til å være godt avpasset i forhold til antall shadere og klokkefrekvenser.

Hvis du har noe teori rundt den type beregninger, del det gjerne med meg (oss)! Høres ut som du sitter på noe kunnskap jeg ikke har, hvertfall.

Jeg regnet litt på det i et regneark i forbindelse med at jeg satt opp en tabell. Det står ikke i tabellen men i regnearket ga det omtrent samme båndbredde i forhold til teoretisk shaderytelse som tidligere kort. Minnet bør jo være i stand til å mate GPUen med data i det tempoet som GPUen klarer å beregne grafikken. Jo raskere GPU jo mer minnebåndbredde trengs. Står de ikke i stil til hverandre så er den beste av delene bortkastede penger og den dårligste en bremsekloss for den beste.

 

Omtrent som vekt og motorkraft på en bil bør stå i stil til hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...