Gå til innhold

Nvidia viser GT200-ytelsen


Anbefalte innlegg

Tviler ikke, men kan du komme med et eksempel?

Jeg kan ikke huske å ha sett en så sleip og frekk kampanje fra ATI tidligere.

 

Altså... søk deg tilbake i presentasjonene og slideshows fra produsentene av samtlige skjermkort lansert siden nv/3dfx begynte å duellere i 1997....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som flere har påpekt, denne graffen virker ufulesdegig, urettferdig og veldige useriøst. Hvorfor skal man sammenligne disse nye kortene med et kort som koster halve prisen, og kommer snart til å være historie?

 

Er dette bare en slags "markedsføring triks" eller prøver de å komme i forkjøpet for å unngå en sammleigning med ATI's nye kort?

Lenke til kommentar
*snip*

Jeg foreslår at du setter deg ned i stolen din, og venter til en eller annen side får ræva i gir og lage et skikkelig review. Tydeligvis holder ikke småhint og småpek for deg.

 

Ja, jeg er klar over at Nvidia kan ha jukset litt her og der, men jeg har på følelsen av at de fleste føler seg litt skyldige når jeg sier at de heller ville hatt en slik tabell, enn tre tusen forslag og løse tanker.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
*snip*

Jeg foreslår at du setter deg ned i stolen din, og venter til en eller annen side får ræva i gir og lage et skikkelig review. Tydeligvis holder ikke småhint og småpek for deg.

 

Ja, jeg er klar over at Nvidia kan ha jukset litt her og der, men jeg har på følelsen av at de fleste føler seg litt skyldige når jeg sier at de heller ville hatt en slik tabell, enn tre tusen forslag og løse tanker.

 

Enig i at det er bedre enn ikkeno, men det er også så langt jeg kan strekke meg i positiv omtale av den der figuren.

Lenke til kommentar

Nettop, det den er. Bedre enn ingenting.

Den er neppe laget for å vise noen korrekte ytelsestall mellom ATI og Nvidia som dere så pent har påpekt mange ganger, mer for å briefe litt.

 

Og gi noen småhint og småpek. Ikke spekulasjoner. Hvordan kan et stort firma spekulere om sine egne produkter egentlig? :p

Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden setter de grafene mot ATI sine gamle kort isteden for sine egne nåværende toppkort ?

 

Latterlig...

Lang i fra latterlig!

 

Velkommen til Sales & Maketing 101

Det blir jo ikke noe mindre latterlig av at alle andre gjør det. Det er latterlig.

Helt enig.

 

Raptor: Er du klar over hvor mye du sverter alle som driver med salg og markedsføring nå? Hadde jeg vært selger/reklamemann hadde jeg ikke likt å blitt assosiert med villeding som ett av jobbens hovedverktøy.

 

WheelMan: Hvordan kan diagrammet være bedre enn ingenting? Det har jo null verdi så lenge man ikke vet hvilke oppløsninger og innstillinger som er brukt. Det vil si at det "kjente" referansepunktet Radeon HD 3870 X2 er ukjent. Vi har ingen formening om de nye kortene er bedre enn HD 3870 X2 i normale spilleoppløsninger.

Lenke til kommentar

Det går jeg også sterkt ut i fra, men hvor interessant er resultatene om oppløsningen er 2560x1600, innstillingene er 8xAA 16xAF og alle FPS-verdiene ligger i området 1-10 ?

 

Eller hvis oppløsningen er 1024x768 og alle FPS-verdiene ligger i området 100-300?

 

Hvorfor tør de ikke fortelle hvilke oppløsninger og innstillinger de har testet? Hva har de å skjule?

Lenke til kommentar
Hvorfor i allverden setter de grafene mot ATI sine gamle kort isteden for sine egne nåværende toppkort ?

 

Latterlig...

Lang i fra latterlig!

 

Velkommen til Sales & Maketing 101

Det blir jo ikke noe mindre latterlig av at alle andre gjør det. Det er latterlig.

Helt enig.

 

Raptor: Er du klar over hvor mye du sverter alle som driver med salg og markedsføring nå? Hadde jeg vært selger/reklamemann hadde jeg ikke likt å blitt assosiert med villeding som ett av jobbens hovedverktøy.

 

WheelMan: Hvordan kan diagrammet være bedre enn ingenting? Det har jo null verdi så lenge man ikke vet hvilke oppløsninger og innstillinger som er brukt. Det vil si at det "kjente" referansepunktet Radeon HD 3870 X2 er ukjent. Vi har ingen formening om de nye kortene er bedre enn HD 3870 X2 i normale spilleoppløsninger.

 

Litt vel naive no simen1? snillelisme eller hva nordmen lider av.

Lenke til kommentar

Litt lek med tall er morsomt.

 

3870x2 yter omtrent likt med 9800gx2 i crysis , og i henhold til "test" så yter 4870 33% bedre enn 9800gx2 ved 1024x768 og 25% bedre ved 1600x1200

 

på chrysis vil dette si at 4870 geafen ville vært et sted mellom 1,25 og 1,33, slik at det viser fortsatt at det er langt opp til 1,6-1,8

 

 

men det vil også si at en enkel 4870 yter 25-33% bedre en 3870x2 , så det er vel et lite kvantesprang på vei i grafikkverden. Ser også av tester at 3870x2 yter rund 50-60% bedre en 3870 i cf, noe som skulle tilsi at 4870x2 skulle ligge på 1,9 - 2,1 på grafen for crysis,gitt samme skalering i cf som 3870 har.

 

Når det gjelder grafen er det vel et at de meste brukte verktøy for å fremheve positive forskjeller. Vil en fremheve en stolpe i forhold til en annen, ja så kutter en omtrent opp til der refransepunktet er , i dette tilfellet 3870x2, bruker høy graf med småe intervaller, men ser egentlig ikke noe galt i dette.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Litt vel naive no simen1? snillelisme eller hva nordmen lider av.

At ukulturen er utbredt betyr ikke at alle driver med den. Problemet er å få ryddet opp i ukulturen.

 

Det er absolutt ingenting usant om denne grafen over strømforbruk på de aktuelle kortene i de forskjellige spillene.... :dontgetit:

Uffda, stregt tatt kan det jo være det som vises :p Eller temperatur i °C.

Lenke til kommentar

Da var vi i gang igjen med launch graf ser jeg hehe, fleste av dem som skriver her burde da ha sett dette en haug ganger før både fra Ati og nVidia (powerpoint prestasjonenene hehe). Kan seff ta dette med en klype salt og vente på skikkelige tester, stygt å skrive det muligens men det sier seg jo selv det....

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...