Gå til innhold

Nvidia viser GT200-ytelsen


Anbefalte innlegg

Legg dog merke til at tallene i tabellen over ikke starter på 0, slik at det gis inntrykk av et større ytelseshopp enn hva det faktisk er snakk om.

Misvisende kaller man det. Her er diagrammet i original og korrigert versjon:

post-3851-1212571523_thumb.jpgpost-3851-1212571857_thumb.jpg

 

- Andre ting er at de sammenligner sitt eget framtidige produkt med AMDs nåværende. AMD kommer jo selvsagt også med nye produkter. Hadde AMD presentert resultater av Radeon HD 4870 X2 mot geforce 9800 GTX så hadde nok diagrammet vist det stikk motsatte.

 

- Prisklassene som sammenlignes er også skjeve. 5000kr kort sammenlignet med 2500 kr-kort er ikke akkurat rettferdig.

 

- I tillegg opplyses det ikke om oppløsning og innstillinger som er sammenlignet.

 

- Forholdstallet gir også lite mening. Hvis AMD-kortene yter 100 FPS i et spill så er det jo mer enn bra nok allerede. Da spiller det ingen rolle om Nvidia-kortet er 1% eller 100% bedre.

 

- Det er også grunn til å tro at Nvidia har utelatt de testene som gir dem dårligst resultat i forhold til AMD.

 

Er vel kun 2 av disse spillene jeg er sikker på at CF fungerer som det skal, og det er COD4 og Fear. I disse spillene er 280GTX 40-50% raskere, og tror nok det er litt mer "riktig", og disse to spillene skalerer jo ekstremt godt på skjermkort i høye oppløsninger...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

herremin, ATi scorer likt i alle spillene jo!! 1.0 hele veien, nVidia er noen sniker altså!! :D :D Bare tuller! :p Var mange som faktisk misforsto den tabellen.

 

On-topic: Hvis den stemmer havner jeg på GTX260, selv om jeg savner mye info om akkurat det kortet! Er mest fokus på 280'en.. Kommer 260'en ut samtidig?

Lenke til kommentar

Haha! De grafene Får det jo til å se ut som GTX 280 er flerfoldige ganger raskere, siden grafen er kuttet på 0.8, mens det i praksis viser seg å kun være ca 50% kjappere (noe som egentlig var helt forventet). Videre er det som nevnt problemet med bukken og havresekken, eller havrebukken som selv tester sitt eget produkt.

 

Står det noe om oppløsning og andre detaljer, man vet jo ikke om det er kjørt i 1024x768 eller 1920x1200 med full AA? Catalyst 8.3 er forresten en skikkelig dritt-driver. Tar dette med en kilo salt, selv om det selvfølgelig ikke er noen bombe at den nye Nvidia-generasjonen slår ATI 3870 X2 på ytelse.

Lenke til kommentar
Rart at ATI-kortet yter det samme i alle spill....

Tabellen viser forholdstall. Ytelsen til 3870x2 settes til 1 og så kan man lese i tabellen hvor mye mer 280/260 yter i de ulike spillene.

 

Sies dette eksplisitt...?

 

Disse grafene og tallene gir jo niks mening ute av kontekst. For alt vi vet kan 1 være antall frames ati yter i de gitte spillene, og tallene er antall frames avvik... Grafer og slikt kan så lett missbrukes...

 

Tviler ikke på at disse kortene sparker rompe, men sånt reklametøys som dette gir meg ingen relevant data. Jeg venter til noen andre tester dette jeg... :)

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Jeg tror (men jeg tror ofte ganske riktig) at ATI's nye 4870 ikke vil slå GTX 280, men ligge et sted rundt GTX 260 i ytelse. Men for prisen av et GTX 280 kan du fint få 2 stk ATI 4870 som lett vipper dette av pinnen på ytelse (og du kan bruke dem på ditt kjære Intel chipset HK).

 

Noen som vedder i mot? :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vedder på at mitt neste kort også er et nvidiakort.

 

Jeg har brukt nvidia siden RivaTNT og aldri angret. Ati var veldig konotete med driverne i starten, og når de fikk samla seg nok til å få dette i orden var Nvidia atter ytelseskongen.

 

Note: Dette er mine meninger, og jeg er ikke av den grunn noen fanboy, Ati lager fine kort de. :)

Lenke til kommentar
Jeg velger å tolke dette som at Nvidias nye toppkort ikke yter så mye bedre enn ATIs som vi har trodd, og de derfor må ty til tallfusk for å få det til å virke annerledes. Virkelig Lavmål av dem.

 

Og jeg håper jeg får rett, for AMD trenger virkelig litt klingende mynt i kassa nå.

 

Tviler på at du får rett, for alle andre tegn tyder på at ATi ikke har trumfkortet denne gangen. At lanseringer er fulle av svada, er ikke NVidia alene om...

 

Jeg tror (men jeg tror ofte ganske riktig) at ATI's nye 4870 ikke vil slå GTX 280, men ligge et sted rundt GTX 260 i ytelse. Men for prisen av et GTX 280 kan du fint få 2 stk ATI 4870 som lett vipper dette av pinnen på ytelse (og du kan bruke dem på ditt kjære Intel chipset HK).

 

Noen som vedder i mot? :thumbup:

 

Kan sikkert stemme, selv om det er umulig å komme med noe kvalifisert gjetting nå. For min del styrer jeg langt unna alle flerkortsløsninger, både med tanke på spillstøtte, driverproblemer, varmeutvikling og gjensalgsverdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...