Gå til innhold

Her er vår nye teknologiportal


Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som får opp en påloggingsboks når man entrer tek.no?

 

The server kentw.raw.no at Dev requires a username and password.

 

Warning: This server is requesting that your username and password be sent in an insecure manner (basic authentication without a secure connection).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flott tiltak det her, men layouten er (om mulig) enda værre enn på det nye HW.no-utseendet når det gjelder oppsettet av artiklene på siden. Vær så snill og hold dem i en enkelt, kronologisk kolonne. Ser ut som de er kastet utover, og rørt godt rundt sammen med reklamen. :thumbdown:

Og prisguide-søkeboksen fortjener en ordentlig plassering.

 

Men siden i seg selv er et bra konsept, som jeg for min del setter pris på dersom den blir litt mer oversiktlig. Kunne gjerne vært enda flere artikler der, i form av at siden ble lenger.

 

:)

På hvilken måte mener du den er gjort "enda verre" en HW-layouten?

Det er jo "lik" layout.

 

Kronologisk listing får du i form av RSS om du ønsker ingen-design-listing av artikler, Tek skal favne bredt og vil ha en publiseringsrate på rundt 30 saker om dagen. Da sier det seg selv at en algoritme som tar høyde for større og populære saker er nødvendig for å gjøre siden brukervennlig for både de som sjekker hver time og de som sjekker en gang om dagen.

 

Prisguideboksen ligger jo rimelig høyt oppe, men kan godt skjønne at enkelte vil ha den enda høyere. Uansett vil vi jobbe med å utbedre og tweake alt fra ingressalgoritme til utforming og plassering av enkelte elementer i tiden fremover. Prisguide-boksen vil snart få et kraftig live-søk for eksempel.

Lenke til kommentar
Flott tiltak det her, men layouten er (om mulig) enda værre enn på det nye HW.no-utseendet når det gjelder oppsettet av artiklene på siden. Vær så snill og hold dem i en enkelt, kronologisk kolonne. Ser ut som de er kastet utover, og rørt godt rundt sammen med reklamen. :thumbdown:

Og prisguide-søkeboksen fortjener en ordentlig plassering.

 

Men siden i seg selv er et bra konsept, som jeg for min del setter pris på dersom den blir litt mer oversiktlig. Kunne gjerne vært enda flere artikler der, i form av at siden ble lenger.

 

:)

 

På hvilken måte mener du den er gjort "enda verre" en HW-layouten?

Det er jo "lik" layout.

 

Kronologisk listing får du i form av RSS om du ønsker ingen-design-listing av artikler, Tek skal favne bredt og vil ha en publiseringsrate på rundt 30 saker om dagen. Da sier det seg selv at en algoritme som tar høyde for større og populære saker er nødvendig for å gjøre siden brukervennlig for både de som sjekker hver time og de som sjekker en gang om dagen.

 

Prisguideboksen ligger jo rimelig høyt oppe, men kan godt skjønne at enkelte vil ha den enda høyere. Uansett vil vi jobbe med å utbedre og tweake alt fra ingressalgoritme til utforming og plassering av enkelte elementer i tiden fremover. Prisguide-boksen vil snart få et kraftig live-søk for eksempel.

Det er likt design ja, men layouten er værre i form av at det er tre uregelmessige kolonner for artiklene, istedenfor to, som på HW. (Personlig hadde jeg foretrukket at de var samlet i én kolonne, men to er i alle fall bedre enn tre.) Det blir mindre oversiktlig når det blir så mye ved siden av hverandre.

I tillegg er reklamen plassert mye mer hulter til bulter, og tilsynelatende tilfeldig, noe som gir et veldig rotete og useriøst inntrykk. Det at artikkeloverskrifter er plassert ved siden av reklamen enkelte steder, bidrar heller ikke til det positive.

 

At noen artikler fremheves ved å ha et større ingressbilde enn andre, er i og for seg en grei ting. Jeg mener likevel at de utvilsomt må komme i kronologisk rekkefølge. Når jeg leser siden, ønsker jeg å kunne lese ned til en artikkel jeg husker å ha sett før, og dermed vite at jeg også har lest alt nedenfor den.

RSS er vel og bra, men dersom man er nødt til å bruke det for å få en kronologisk og noenlunde oversiktlig fremstilling av artiklene, er vel det meste av poenget med en slik side borte.

 

Som tidligere nevnt, kunne jeg tenke meg at siden var litt lenger, så den i hvert fall dekket artikler fra hele det foregående døgnet. Dermed kan de som er innom en gang om dagen få med seg det de trenger å få med seg.

 

Angående prisguide-boksen, er ikke problemet at den er for langt ned. Det er derimot det at den ligger innimellom artiklene, nærmest kamuflert til å se ut som et reklamebanner, som jeg tror vil gjøre at mange vil overse den. Lag heller en høykant-versjon, og legg den i kolonnen til høyre, sammen med forumtråder osv.

Live-søk høres forresten konge ut! :thumbup:

 

En annen idé jeg har: Hva med å bruke forskjellig fargetema på artikkeloverskriftene (evt. den nå grønne linken under) ettersom hvilken søsterside artikkelen kommer fra? Blått for HW, grønt for Akam, rødt for Amobil og orange/svart for Gamer.

 

;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

@IAG: Det blir bare rot med masse forskjellige farger.

 

Jeg liker idéen til hardware-nettverket, men fy den nye siden var ikke av samme eleganse som f.eks Amobil. Hvorfor forandre ganske drastisk på noe som fungerte? Samtidig liker jeg ikke at designet er så forskjellig. Dere gjør det sikkert fordi at dere skal skille samlesiden tek.no litt fra de andre sidene, men jeg synes ikke det fungerer så bra.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
@IAG: Det blir bare rot med masse forskjellige farger.

Det kommer helt an på hvordan man gjør det. Det kan helt sikkert gjøres på en pen og diskret måte. Måtte ikke vært skrikende knall-farger, men heller svart med en nyanse av blått/grønt/orange eller hva det måtte være. Evt. bruke noen rammer av noe slag, eller bakgrunner e.l. Hvis man har peiling på design, klarer man nok det på en bra måte.

Men jeg er enig i at det kan diskuteres om det er nødvendig, og det er i hvert fall klart at det er andre av punktene mine ovenfor som bør prioriteres langt høyere. ;)

Lenke til kommentar

Greit portal, verken "knall" eller "ræva".

Men jeg liker ikke logoen, da dere bruker "itverdens" mest overbrukte ikon: Strømknappen.

 

Og "fremtiden er her" får meg til å føle at jeg sitter og ser en "chickflick" med aromalys og roseblader strødd utover.

 

Håper at den biten blir forandret, men tviler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...