Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase - BMW E30 318i Cabriolet, update 3/5-14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fin bil må jeg si. mvh 318i cab.

 

Takk! Legg ut noen bilder av din bil også da :)

 

*Mine innlegg*

Har lest til side 3 av 19 -.- Men sitter på jobb, så tar resten :) Røde cabs er imba!

 

Røde cabs er helt sjef! :D

 

Da har bilen fått seg ny regreim og vannpumpe! Kjølesystem er luftet på nytt og alt skal være i orden. Skal nå straks få en siste god vask før vintern, kobler da av batteri og setter den inn med trekk over seg i garasjen.

 

Så nå er det egentlig bare å vente på sommeren og flere modifikasjoner! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Godt nyttår kjære tråd og lesere, hehe :D

 

Batteriet glemte jeg rett og slett å koble av, så det var dødt. Skulle lade, men tok litt feil av ymse knapper og knotter på laderen på jobben så batteriet kokte nedenom og hjem. Stod på boost i over 24 timer. Fint!

 

Nytt batteri er på plass og bilen har vært startet og kjørt ut av garasjen en gang i hele vinter. (måket selvfølgelig utenfor garasjen så den kunne stå ute i noen få minusgrader og kjøre seg varm.)

Startet forøvrig på to-tre drag, gikk like fint som alltid!

 

Fremtidsplaner, tja, får jeg solgt hardtopen så blir det innkjøp av nye felger, Lenso BSX 16" med gull senter frister ekstremt ->

 

http://bsbildeler.no/?pno=179574

 

Ellers har det ikke skjedd noe spesielt, bilen har stått pent og pyntelig i garasjen og kjedet seg der :)

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=13609932

 

Husker bilen når den var slik, blitt litt annerledes!

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Hvordan går det på denne fronten?

 

Joda, det rusler og går :)

 

Skulle vært inne på EU-godkjenning nå i Oktober, men grunnet snø så ble det droppet. Skal inn så fort snøen går vekk, og det venter jeg fælt på..

 

Bilen står som alle andre vintre lagret trygt i garasje, ren og pen :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Bilen ble EU godkjent i år, med kun påpeking at det var et defekt lys. Pære er skiftet.

 

Det har egentlig ikke skjedd så mye mer, og for de som har fulgt med disse 4+ årene, så lever bilen i beste velgående enda :)

 

Den har blitt brukt kun et fåtall turer i år, det er nok mest grunnet at jeg tok motorsykkellappen i fjor, og dermed har denne dessverre blitt noe nedprioritert :(

 

Men som sagt, like fin enda! :D

 

 

 

edit: Seriøst et halvt år siden jeg skrev her sist? :omg:

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Time flies, you know..

 

Skulle ønske jeg hadde tid og penger til å ha en slik deilig bil, spesielt nå om sommeren.

 

Time flies uten tvil!

Det har kommet en ny cd-spiller i bilen! DEH-P88RS II. Har flyttet den over fra bruksbilen, samtidig med USB-tilkoblingsenheten, CD UB-100.

Alt er koblet opp og fungerer supert, har blitt helt kvitt problemet med susing (støy) fra høyttalerne.

 

Spilleren passet bra i bilen, og bilde kommer snart :D

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har hatt bilen på EU-kontroll nå nylig og den ble ikke godkjent.

 

Følgende mangler var:

 

Antydning til morkne bremseslanger foran (kommentar)

Defekt mansjett på styring, venstre: (2'er)

Feil innstilling på nærlys (2'er)

Hastighetsmåler virker ikke. (2'er)

Mangler varseltrekant. (1'er)

Nye bremseslanger og mansjett har ankommet, nærlys blir antakelig rettet neste uke samtidig med etterkontroll. Har en mekaniker som skal se på speedometeret.
Ordner seg nok, så den er klar til neste sesong :)
Lenke til kommentar

Utrolig fin bil! E30 Cab er nok den eneste caben jeg kunne ha kjøpt :)

 

Noen planer for bilen, bortsett fra det å fikse feilene som ble oppdaget på PKK?

 

Fremover så blir det kun lagring i vinter.

Har tenkt litt på et felgsett fra GS-bildeler (GS-retro) til neste sesong, samt at det er en liten skade på høyre framskjerm som også burde tas. (dog lite synlig). Det lekker fortsatt inn vann ved fronten av kalesjen, men det har ikke vært noe problem da den kun tas ut på solfylte dager, men hvis den noen gang skal selges så burde det jo være i orden.

Neste sesong blir det også en seriøs poleringsrunde, har fått tak i noe fra Rupes som jeg har brukt en del på andre biler med godt resultat. Blir 4 runder fra grov, medium, fin og ultra fin, kommer nok til å ta ei hel helg, men resultatet blir nok bra!

 

Ellers blir det å holde bilen like original og fin som den er.. :)

Lenke til kommentar

Riktig bil til riktig bruk altså, morsomt at disse blir tatt vare på :)

Host, BBS RS... :p

 

Men høres ut som du har gode planer for den :)

 

Planene er bare gode.. :)

 

Men BBS RS er jo det ultimate av hjul til E30 mener jeg, men de har sin pris. Mange mener de er oppbrukt osv osv men samme hva folk mener! Utrolig pene hjul!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...