Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase - BMW E30 318i Cabriolet, update 3/5-14


Anbefalte innlegg

Har fått fatt på en krympestrømpe jeg skal tre innpå den løse lista på setet, og så sy den fast til trekket, tror det skal være den greieste løsninga jeg kommer på for øyeblikket!

 

Ellers så venter jeg bare om dagen på at godkjenningsdagen skal komme, er ganske spent tenk!

 

Fikk remontert grillen (bare plasten rundt lyktene) i dag også, det var forøvrig latterlig enkelt, bare å sette den på plass, klikke i seks klips og skru i fire skruer, boms så satt den!

 

Ikkeno interessant annet å ta bilde av enn bilen, tatt med sprett ny mobiltelefon og greier! :D

Slik ser da senken ut med vinterfelger, ka tycks?

 

post-53560-1273617108,2662_thumb.jpg

Møkkete og fæl, overraskende nok :(

 

Seriøst, jeg begynner snart å like de felga der, sittet på overraskende lenge :blush:

 

Blir nok å pusse og lakkere de selv når sommerfelga kommer på igjen! Alltid artig å ha noe å pusle med!

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Slik ser da senken ut med vinterfelger, ka tycks?

 

Seriøst, jeg begynner snart å like de felga der, sittet på overraskende lenge :blush:

 

 

Siden du først spør, skal du få svar: Stålfelgene til BMW er vel like trist som alle andre merker sine stålfelger, senk eller ei, så la det bli vår/sommer og få på igjen sommerfelgene, iallfall før du liker de så godt at du lar de bli stående på. ;)

Lenke til kommentar

Nice bil mompen :)

Har lest igjennom hele workloggen nå å er imponert ^^. Du liker iallefall å vaske bil, så kanskje jeg får ta meg en tur engang å bestille time hos deg? :p

Ser at du har sliti en del med den bilen i løpet av den tiden du har hatt den, men det er en fin bil for så si det mildt. Tenkte faktisk på å kjøpe en bmw 3 eller 5 serie før jeg kjøpte celicaen, men det ble jo seff celicaen som viste seg å være katta i sekken deluxe edition! Jeg tror jeg hater biltrangsynet like mye som deg... Bilen min fikk ikke engang fullført EU goskjenningen fordi de ikke klarte å løfte bilen min pga den var så lav xD, så da kjørte jeg de siste dagene jeg hadde igjen også skrudde jeg av skiltene selv og leverte de inn først 1 mnd etter :p. Klarte ikke å se skiltene forsvinne på gobilen min... Du kjenner vel til det samme vel? En tin som satta hjertet opp i halsen min under denne workloggen var da du sa du hadde kjørsjet. Da tenkte jeg bare jaja, du skle litt ja, også ble jeg litt mer bekymret når det kom et tre inn i bildet også syntes jeg nesten det var litt usannsynlig at du fikk så mye skader, men igjen så kan det jo hende at du kjørte det du klarte med caben din da, noe som er litt usannsynlig på vintern. Du lurte meg iallefall :p

 

Lykke til videre og jeg kommer til å følge med videre her for å se hva du gjør med caben din ;)

Lenke til kommentar

Hehe takk for kommentar Trondern :D Håper jeg ikke skremte deg for mye med den lille skrøna jeg dro her, hehe.

 

Uansett... -->

 

GODKJENT SENKESETT, endelig! Var oppe på biltilsynet på Tirsdag og leverte skiltene og fikk prøveskilt som var gyldige 19 mai. Dro så oppover den 19 mai og var ute i god tid (1 time før?), så da var det jo selvfølgelig klart at jeg måtte slå ihjel litt tid. Og valget falt selvfølgelig på..

 

post-53560-1274387135,5275_thumb.jpg

 

Mye gromt å se inne der :D

 

Så bar det et par hundre meter opp til Biltilsynet..

 

post-53560-1274387114,2026_thumb.jpg

 

Står og venter her.. Hadde ikke hvilepuls da nei :(

 

post-53560-1274387125,4529_thumb.jpg

post-53560-1274387128,2882_thumb.jpg

 

Her driver da kontrollmannen og ser på dempere, fjører, tafser litt på dem (ja faktisk) og glaner og ser, sjekket etter subbing, om de var løse, innfestninger og diverse. Alt så bra ut her sa han! Da var jeg egentlig rimelig lettet allerede, så skulle han ut en tur og ordne med papirer samt hente skilt, (som tok 30-40 min?) .

 

Tok meg da friheten til å skravle med noen av de andre som var inne der for kontroll, var en kar med en grom Jeep som skulle prøve å få godkjent vinsj foran men vet ikke helt hvordan det gikk, var også en kar til som skulle godkjenne en VW Passat med 40/40 senk. Tiden gikk noe fortere da :thumbup:

 

Så tilslutt kom kontrollmannen ut igjen fra kontoret og leverte papirene mine til meg samt et midlertidig vognkort og EU-papirer med null feil på. Tok han i hånda og ønsket en fortsatt god dag, kjørte bilen ut i solsteiken og tok ned taket og kjørte avgårde, lykkelig etter å ha endelig fått godkjent den!

 

Så etter en samtale med kjæresten ble det tur over "fjellet" til Dokka for å "innvie sommeren" :love:

 

post-53560-1274387132,5_thumb.jpg

 

På turen over stoppet jeg på Esso for å handle litt drikke, og så en annen rød cab, Jaguar med V12 og en bisarr eksosløsning, syk lyd i den uansett!

 

post-53560-1274387121,5271_thumb.jpg

 

Har forøvrig mottatt ny panserisolasjon (skumgummi på panser i motorrommet), nytt deksel under rattstammen, samt myntboks til døra :D

 

Disse delene unntatt panserisolasjonen (eller hva det nå kalles) er montert! Flere updates kommer når behandling av kanal samt lakkering av denne er i boks!

Lenke til kommentar

Da var det dags for ny update! Har i lang tid hatt problem med seteryggjusteringa til sportsstolene, spesielt førerstolen.

 

Har hatt del liggendes for å få fikset dette i lang lang tid men aldri turt å begynne å demontere setet.

Etter en laang dag med polering av 5`ern i går var arbeidslysten fortsatt på topp, så da ble det tur i garasjen for å kose litt med setet!

 

Men først var det fiks av en annen ting som plaget med de "nye" setene...

 

post-53560-1274998848,4488_thumb.jpg

 

post-53560-1274998971,6252_thumb.jpg

 

Helt selvtenkt fant jeg ut at jeg skulle gjøre en liten fiks med krympestrømpe, fikk tak i det for litt siden av en kollega på jobben. (hvor får man egentlig kjøpt slike?)

 

post-53560-1274998952,0339_thumb.jpg

 

På med seg!

 

post-53560-1274998990,9697_thumb.jpg

 

Hadde ikke varmepistol, og lighter blir for varmt, så da var det bare å finne frem hårfønern! Fungerte kjempefint!

Skal få limt eller sydd den fast (kom gjerne med tips!)

 

Så var det over til sportssetet!

 

post-53560-1274999069,4909_thumb.jpg

 

Her driv je på!

 

post-53560-1274999093,0931_thumb.jpg

 

Slik skal skruefestet til seteryggen se ut. (dette er venstre side)

 

post-53560-1274999142,2118_thumb.jpg

 

Slik så den ut på høyre side! Kan sveises men kunnskap og utstyr mangler! :p

 

post-53560-1274999183,0242_thumb.jpg

 

Av med den gamle delen.

 

post-53560-1274999210,3703_thumb.jpg

 

På med ny! :D

 

Så var det bare å montere alt tilbake igjen, var faktisk enklere enn jeg trodde.

Fulgte guide som jeg fant her!

 

Bilde av nypolert 5`er og, som bonus :D

 

post-53560-1274999761,609_thumb.jpg

post-53560-1274999772,0278_thumb.jpg

post-53560-1274999779,9757_thumb.jpg

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Var faktisk veldig fiffig å bruke krympestrømpe til å fikse det! De tåler jo dritmye, så de bør jo holde ut litt. Det å få festet den, vil jeg tro kun vil holde med å sy den fast. Du kan lime sikkert også, men da må du finne riktig lim. (tekstillim av noe slag)

 

Så her drar vi ikke til nærmeste mann som sveiser, men kjøper helt ny del faktisk! Jaja, noen som har det! :)

 

Uansett, bra ærbe Mompen. :)

Lenke til kommentar

Helt selvtenkt fant jeg ut at jeg skulle gjøre en liten fiks med krympestrømpe, fikk tak i det for litt siden av en kollega på jobben. (hvor får man egentlig kjøpt slike?)

 

Du får kjøpt sånne på biltema f.eks. Der får du dem vel i flere farger også. Men dette var en helt genialt enkel løsning! :) Skal jaggu sjekke om jeg ikke får testa dette en dag selv.

Lenke til kommentar

Var faktisk veldig fiffig å bruke krympestrømpe til å fikse det! De tåler jo dritmye, så de bør jo holde ut litt. Det å få festet den, vil jeg tro kun vil holde med å sy den fast. Du kan lime sikkert også, men da må du finne riktig lim. (tekstillim av noe slag)

 

Så her drar vi ikke til nærmeste mann som sveiser, men kjøper helt ny del faktisk! Jaja, noen som har det! :)

 

Uansett, bra ærbe Mompen. :)

 

Vel, ny og ny var den faktisk ikke :whistle:

 

Koed.no har en kjempebra bruktavdeling! Kosta vel drøye 200kr for en slik dings.

Skal se om jeg får tak i tekstillim, evt bruke en tynn tynn svart tråd som er supersolid!

 

Helt selvtenkt fant jeg ut at jeg skulle gjøre en liten fiks med krympestrømpe, fikk tak i det for litt siden av en kollega på jobben. (hvor får man egentlig kjøpt slike?)

 

Du får kjøpt sånne på biltema f.eks. Der får du dem vel i flere farger også. Men dette var en helt genialt enkel løsning! :) Skal jaggu sjekke om jeg ikke får testa dette en dag selv.

 

Thanks! Da vet jeg hva jeg skal ha neste gang jeg er der, blir nok stereoupdate igjen snart, da jeg skipper forsterkerløsningen i cab`en og heller flytter alt over i 5`ern :) Og da er det hvertfall kjekt med krympestrømper når man ordner kabler!

 

Noen som støtter forslaget om worklog på 5`ern også? "Er støtt no ærbe med dæssa bila" :hmm:

 

Bedre bilde av myntboksen, bildene av poleringa ble helt vanvittig dårlige, så de tar jeg når sola titter frem igjen!

 

post-53560-1275087124,015_thumb.jpg

 

Myntboks!

 

post-53560-1275087128,8812_thumb.jpg

 

Noen som sa stereo? Kunne jo ikke bare ha et tomt hull der :ermm:

Fant forresten dekselet baki 5`ern, så det smatt rett på her!

 

post-53560-1275087131,8145_thumb.jpg

 

Beste bildet jeg fikk til av poleringa (som førvrig bestod av:)

 

Vask med høyttrykk (HT)

Megs Mitt og CG Citrus Wash and Gloss

Sonax Clay Kit (249,- på Mekonomen, bra saker!)

Spyling med HT på 50 grader

Tørk

Polering med Scholl S30 og Lake Country oransje pad, Scholl backingplate

EZ Cream Glaze på bakluke og panser

CG 5050 voks

 

*sliten etter to dager med mye "ærbe" :!:

Lenke til kommentar

Kjempefornøyd med voksen forsåvidt Vegard :)

 

Kostet noen kroner å kjøpe, men har vært ekstremt drøy i bruk, og holder leeenge!

 

Uansett, liten update med noen bilder fra i helga, var på Dokka med frøkna ja, digg med dame som faktisk er med å ordner fotoshoot :dribble:

 

post-53560-1275349732,8217_thumb.jpg

post-53560-1275349735,9719_thumb.jpg

 

Helt fersk ut av garasjen etter polering :)

 

@ Dokka:

 

post-53560-1275349739,0657_thumb.jpg

 

post-53560-1275349742,7484_thumb.jpg

 

:dribble: *bling bling*

 

post-53560-1275349745,9358_thumb.jpg

 

Blank?

 

post-53560-1275349749,2774_thumb.jpg

 

post-53560-1275349752,208_thumb.jpg

 

post-53560-1275349837,7114_thumb.jpg

 

:love:

Lenke til kommentar

Får vel håpe på noe klassisk ala BBS RS eller LM :)

 

Rs er jo selvfølgelig den ultimate drømmen, polerte med gull \ sølv senter, litt kant og 16" eller 17", herregud :love:

 

Vel, her er bilde av to av felgene jeg har vurdert

 

post-53560-1275942849,1026_thumb.jpg

post-53560-1275942853,0723_thumb.jpg

 

Den øverste!

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Ser du har vært på GS? :D Jeg ville definitivt gått for LM-replica. Ønsker meg noen slike på min, bare i 19" :ph34r:

 

De felgene passer som hånd i hanske på e30. Noen mener de er oppbrukt, jeg mener de er riktig.

 

Her har du en, men ser mer ut som 15":

 

003-7.jpg

 

 

Her har du en i feile farger, men riktig dimensjon:

E30-M3-S14-turbo%2B(8).jpg

E30-M3-S14-turbo%2B(10).jpg

E30-M3-S14-turbo%2B(9).jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...