Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase - BMW E30 318i Cabriolet, update 3/5-14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Steike meg rundt og bak fram, UPDATE! :wow:

 

Her skjer det joggu lite om dagen, men i dag! Da vart det litt nytt!

 

Nye frontsettet har som sagt ankommet, men jeg har først i dag fått somlet meg til å montert godsakene!

 

Bilder kommer her!

 

Mest sammenligning av gamle \ nye høyttalere samt at jeg viser hvor det ble lagt støy / vibrasjonsdemping. Demontering av paneler er heller uineteressant, samt at det var svært lite strøm igjen på kameraet!

Dempinga fungerte overraskende bra, og det høres tilnærmet ingen vibrasjoner. Kan faktisk spille så høyt med anlegget at jeg ikke hører bilen \ støy fra veien når jeg kjører, helt fantastisk :)

Bruker fortsatt originale ettermonterte BMW-diskanter, og de funker helt knall! Har enda ikke byttet til Hertz sine delefiltre, men lyden med Kenwood sine er ikkenoe å klage på!

post-53560-1240958764_thumb.jpg

post-53560-1240958744_thumb.jpg

post-53560-1240958750_thumb.jpg

post-53560-1240958773_thumb.jpg

post-53560-1240958783_thumb.jpg

post-53560-1240958806_thumb.jpg

post-53560-1240958813_thumb.jpg

 

Virker faktisk som skikkelig kvalitetssaker de høyttalerne fra Hertz, skikkelig solide kontakter (gullbelagte?) samt diger og kraftig magnet, virker alt i alt utrolig solid, tjukt metall der man fester skruer etc. Oppgitt til 100w RMS i motsetning til 45w på de gamle! :D

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Demping av høyttalerkasser funker utrolig bra, helt klart verdt bryet og utgiften med å legge dette inn. Hertz høyttaleren så iallefall en del kraftigere og mer skikkelig ut. :D Greit å kjøpe skikkelig saker som spiller pent når du først invisterer, iallefall hvis det blir en del brukt.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Vel, skikkelig og skikkelig, det var rett og slett matter fra Mekonomen som ikke kostet all verdens, sånne med aluminiumsfolie øverst, lignende noe grov skumgummi i midten og et lag med selvklebende lim av noe slag.

Mulig jeg kjøper Vibroplast eller mer senere og ser ann litt hvordan mattene holder seg, men inntil videre så var dette en knall løsning :)

Lenke til kommentar

Hehe, plutselig har du en porta løsning. :tease:

 

I tillegg kan du se litt på Dynamat fra usa. Kjøpte selv et stort sett som skulle være nok til hele cupeen samt bagasjerom til rett under høvdingen. Da har du også mer enn nok til å dempe dører osv, som jeg også vil anbefale.

Lenke til kommentar

Tror jeg skipper demping av dørene, er jo nok veistøy i bilen fra før av, taket er jo bare et stofftrekk uansett, så kommer nok støy der :p

 

Men vibroplasten syntes jeg så litt spinkel ut, men er den god for f.eks vibrasjon \ resonansdemping? Så at den bare var 1,5mm tykk? Men som sagt, jeg har ikke no greie på det, men funker det bra så tror jeg joggu jeg skal ha meg det!

Har også kikket på sånn fonotape som Installbay har, ville det ha vært lurt å investert i? Tenker da på å få vekk all skrangling som kan oppstå av elementet, har laget en liten midlertidig skumgummiløsning der, og det funker! Men tenker på å ha noe mer permanent.

FONOTAPE1210_small.jpg

 

En slik en!

Er det forresten mulig å få tak i noe slikt fra f.eks en jernvareforhandler eller no slikt? Ligner på noe jeg har sett før.. :hmm:

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Vibroplasten er tykkere enn Dynamaten, og om man regner på hva man får for penga, så er Vibroplasten faktisk det beste valget.

 

Vibroplast ser spinkel ut, men GUD så bra den demper! To lag med vibroplast i dørene dine, og de er faen meg potte solide!

 

Om du skal ha vekk skrangling er Bitoplast fra Installbay tingen.. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Omg update!

 

Vel, siden det ikke har skjedd noe som helst her på et halvt år så får jeg vel oppdatere da :p

 

Har i kveld gjort en minimod med de originale diskantene i bilen, i søken etter enda bedre lyd.

 

Har fra før av to stk Hertz HT25 som fulgte med HSK 130-komponentsettet mitt. Siden det skal se originalt ut så ble alt gjort slik ->

 

post-53560-1253224195_thumb.jpg

 

Originaldiskanten

 

post-53560-1253224198_thumb.jpg

post-53560-1253224218_thumb.jpg

Hertz sin lille godsak :)

 

post-53560-1253224201_thumb.jpg

 

Joggu har Nokia blandet seg inn her da :D

 

post-53560-1253224204_thumb.jpg

 

Så var det bare å demontere den gamle diskanten

 

post-53560-1253224215_thumb.jpg

 

Ganske forseggjort den og!

 

post-53560-1253224356_thumb.jpg

 

Slik! Så er det bare å lime den fast og koble opp i bilen, så er komponentsettet komplett!

 

:D

Lenke til kommentar

Lest gjennom hele workloggen din nå, Mompen, og må virkelig si du er en renslig jævel :D. Må gi deg og Brian cred for de beste workloggene jeg har lest på dette forumet. Den entusiasmen for å holde bilene i en ordentlig god stand og ikke minst for å ikke jalle de opp med alt de har på biltema, clean styling er et stort pluss her i gården. :)

 

Forresten, brian, har kjøpt min første bmw nå. 316i Coupe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...