Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog \ showcase - BMW E30 318i Cabriolet, update 3/5-14


Anbefalte innlegg

Da er bilen EU-godkjent til Oktober 2015!

 

Ble skiftet 2 bremseslanger, mansjett på tannstanga, reparert kabelbrudd som førte til dårlig kontakt mot speedometer, lys justert, og varseltrekant er også handlet inn.

Så nå er den atter en gang parkert for vintern, og sommeren kan bare komme :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Og godt nyttår.. :xmas:

 

Grunnet null snø og temperatur på over null i dag følte jeg for å ta en litt mer grundig støvsuging, samt å smøre alle bevegelige deler i stolene foran.

Tok også ut nedre del av sofaen baki for å støvsuge under der og.
Fikk også bestilt nye gulvmatter, da jeg heller ønsker å ha noen uten logo.

 

Og enda et lite detaljbilde av felger.

 

post-53560-0-25635500-1388335130_thumb.jpg

 

post-53560-0-37214900-1388335133_thumb.jpg

 

Ikke mer rot under her nå? :ph34r:

 

post-53560-0-07810800-1388335139_thumb.jpg

 

Rart å stå slik i slutten av Desember. :huh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

 

 

Fyy! Veiene bør ha vært frie for salt! :thumbs:

 

 

Var hvertfall svært nøye med vask den ene vinteren den ble kjørt ;)

 

Og i går var faktisk første jomfrutur med bilen for denne sesongen. Har hatt litt problemer med de nye felgene, da de subbet litt i fjærbeinet foran. Nye spacere er montert, lengre bolter er kjøpt inn, og det er montert og fungerer bra! Skal bli en lang poleringsrunde før neste skikkelige photoshoot.. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stilig bil!

Du har ikke vurdert Ditec (Lakkbehandling)? Vi hadde dette på vår bil ifjor høst og bilen ser nypolert ut etter vinteren, ved bare en lett håndvask. Anbefales på det sterkeste om du vil ha en blank bil uten å måtte polere, gnikke og gnukke på bilen i et sett. Når vi hadde det på vår bil hadde dem også på felgene våres, samt et eller annet middel som fikk vekk brunfargen på dekkene, som satt permanent.

 

Lykke til videre med et skikkelig stilig prosjekt! :)

Endret av KontorPult
Lenke til kommentar

Stilig bil!

Du har ikke vurdert Ditec (Lakkbehandling)? Vi hadde dette på vår bil ifjor høst og bilen ser nypolert ut etter vinteren, ved bare en lett håndvask. Anbefales på det sterkeste om du vil ha en blank bil uten å måtte polere, gnikke og gnukke på bilen i et sett. Når vi hadde det på vår bil hadde dem også på felgene våres, samt et eller annet middel som fikk vekk brunfargen på dekkene, som satt permanent.

 

Lykke til videre med et skikkelig stilig prosjekt! :)

 

Takk for det KontorPult :)

 

Nei, har ikke vurdert og kommer ikke til å kjøpe slik behandling på min. Vet godt at Ditec er bra saker, men tar meg av alt bilpleierelatert selv. Nå i Mai blir det nok en lang dag eller to med vask, polering og lakkforsegling, og det gleder jeg meg til, er nok selv litt over snittet glad i å vaske bil.. :blush:

 

Og KontorPult, om du vil opprettholde Ditec-behandlingen på best mulig måte, ta en tur innom www.detailersclub.no og se litt på guidene de har der. Se også på Showcase-delen av forumet, folk får til det utroligste ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal se litt der ja. Bilen er helt ny og vasking kan jeg bare ta på den lokale vaskeriet nede her, de vasker for hånd, og koster like mye som maskinvask. De har hatt erfaring med det i åresvis, så likegreit å sende den ned der. Kan jo nevnes at dette er "kosebilen", vi har en annen til drittjobben, når det er saltet og drittføre. Kan jo tenkes å prøve det ut på den.
Uansett, takk for tipset, det skal prøves ut! :)

Lenke til kommentar

Driver med en full gjennomgang av det elektriske opplegget til lydanlegget i bilen. Det blir nye dempematter for høyttalere foran, samt skikkelige kabelsko med krympestrømpe + nytrekte ledninger uten skjøter og teip og masse rart. Blir også forskjellig farge avhengig av pluss og minus-tilkobling på ledningene. Ny krymp på hovedforskyning til forsterker og jordledning blir også gjort samtidig.

Forsterker driver totalt 4 høyttalere, 2 tweetere og 2 5,25" høyttalere ved sparkepanelene foran. Før disse sitter det et delefilter, og videre til forsterker var ingen av de to delefiltrene brokoblet, så det blir også ordnet. Mye mer effekt til høyttalerene.

En del flere bilder blir det også fremover da kamera er på plass igjen. :dremel:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Av en eller annen grunn mangler jeg nesten alle bildene fra stereo-fiksen, men jeg vet det er gjort.

Har ikke fått polert riktig enda, men det blir til uka som kommer. Har fått pusset vinduer i det minste (Swissvax Crystal).

 

post-53560-0-23131300-1399151047_thumb.jpg

post-53560-0-99588000-1399151051_thumb.jpg

 

Bilde fra stereofiks på passasjerside:

 

post-53560-0-20735700-1399151319_thumb.jpg

 

I bagasjerom, forsterker:

 

post-53560-0-43816900-1399151303_thumb.jpg

 

Interiør og eksteriør skal få seg en skikkelig gjennomgang

 

post-53560-0-33073600-1399151061_thumb.jpg

 

post-53560-0-19521700-1399151065_thumb.jpg

 

Veldig fornøyd med de nye felgene og. Mangler bare et annet emblem i senterkoppen

 

post-53560-0-98825600-1399151038_thumb.jpg

post-53560-0-04246300-1399151056_thumb.jpg

post-53560-0-56001800-1399151312_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...