Gå til innhold

Indianerstamme aldri vært i kontakt med mennesker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt så er grunnen til at de ikke vet om sivilisasjonen at de stammene de har kontakt med ikke ser nytten det og dermed ikke tar med seg ideene inn dit. Da ser jeg ingen grunn til å presse det på dem. De lever antagelig i relativ fred og ro med fiske og fangst. Jeg kan ikke riktig se hva vi har å by på som kunne gjøre livet deres noe bedre enn det alt er. Men jeg ser mye som kan gjøre det værre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jo, og det er selvsagt av interesse. Ikke minst i naturmedisinkretser. Men igjen plukker man dem vel i ytterkantene av regnskogen, det er ikke lønnsomt å sende ekspedisjoner inn i midten av skogen for å lete etter dem når man finner dem nærmere siviliasjonen.

 

Geir :)

Det stemmer, men det er enda mye å oppdage der. Spørs bare hvor miljøbesparende slike ekspidisjoner vil være, noe som igjen må veies opp mot oppdagelsespotensialet.

Despite all their promise, fewer than 5 percent of tropical forest plant species (and 0.1 percent of animal species) have been examined for their chemical compounds and medicinal value. Once a plant with the desired qualities is discovered, it is rigorously analyzed for its chemical structure, then goes through clinical trials for effectiveness and safety before getting final approval from the US FDA. Nevertheless, using rainforest species for derivation and synthesis of medicinal compounds, is becoming a mainstream process. In 1983 there were no U.S. pharmaceutical firms involved in research on such plants. Today there are well over 100 corporations, and U.S. government agencies are studying rainforest plants for their medicinal capacities.

Kilde: http://rainforests.mongabay.com/1007.htm

Lenke til kommentar
Som sagt så er grunnen til at de ikke vet om sivilisasjonen at de stammene de har kontakt med ikke ser nytten det og dermed ikke tar med seg ideene inn dit. Da ser jeg ingen grunn til å presse det på dem. De lever antagelig i relativ fred og ro med fiske og fangst. Jeg kan ikke riktig se hva vi har å by på som kunne gjøre livet deres noe bedre enn det alt er. Men jeg ser mye som kan gjøre det værre.

 

Geir :)

medsiner, men det er jo også for mange sykdommer som aldri har vert en fare før...

Lenke til kommentar

Det verste som kan skje er vel om kristne misjonærer kommer med sin patetiske boka og fyller dem opp med masse piss og vass. GUD er hellig.. du kom fra en som heter gud

 

 

Akkurat sånn som de gjorde mot de andre stammene.,

 

 

EDIT: antropologer også.. ;p

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
haha elskbart, vi burde få en geosentrisk satellit med spycam og 24/7 sendinger fra øya. Syntes det er fett at det er noen som er 100% oblivious til moderne teknologi og andre mennesker^^
Satelittbilder blir ikke bra nok, send straks med et par filmteam som følger dem døgnet rundt mens de fremdeles er genuine.

 

Forøvrig regnes ikke sør-amerika for å være en øy.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det bare er meg, men synes bildet virker litt arrangert/teatralske possiturer.

 

Synes dessuten jeg skimter Nike joggesko? :p

post-10740-1212189200_thumb.jpg

 

Stusser også over trestammen som kan se ut til å være saget over. Ligner sånn sett mer på vandalisme utført av ubetenksomme turister

post-10740-1212189218.jpg

 

Mystiske kornsirkler er gått av moten, så da var det vel på tide å finne på noe nytt? :D

Lenke til kommentar
Vanskelig dette. Hvor mye skal man innvadere en annen sin kultur? På en annen side: Ting vil bli mye enklere, medisiner vil bli mer tilgjengelig, leveladeren kan stige og antall fødsler blant barn synke.

Det betyr ikke at det nødvendigvis vil gjøre livet bedre.

Dette er goder som den vestlige verden får stadig mer av, samtidig som at psykiske lidelser som depresjon og stress øker.

Lenke til kommentar

Levealderen i steinalderstammer er ikke så lav som enkelte skal ha det til. Normal levealder under gode forhold er rundt 50, og enkelte kan leve til de er godt oppe i 70-åra. Generelt sett så tror jeg disse folka har det rimelig godt. De har mye mer fritid enn hva vi har, god tilgang på mat og få psykiske problemer som sliter oss industrialiserte mennesker helt ut.

Lenke til kommentar

Beklager, men det dere skriver nå er idiotisk. Hvis denne stammen har klart seg så lenge tror jeg de kan klare seg godt uten medisiner. Hvis mennesket kommer blir dem mer redde og alt ender opp som en turistattraksjon.

Endret av Invader
Lenke til kommentar

agreee.. "La oss hunte og undersøke dem med våres sykdommer bare for å se om de tåler det.

 

Kanskje vi skal mose virkelighetsbildet deres ned i jorden og le hardt, eventuelt når vi først er i gang, hoppe fram fra en busk og rope: skjult kamera? :p

 

 

Fra tidligere sak (Dagbladet)

""Misjonærene mener at disse menneskenes verste ulykke er at de ikke kjenner til Jesu budskap, og prøver å nå dem selv om de vet at det vil smitte dem med sykdommer som de vet er veldig farlig for dem, fordi de ikke har noe naturlig forsvar mot dem."

 

hvem sier at vår sivilisasjon er den riktige? Hvem har fortalt oss at vi har rett til å utrydde eller ta herredømme over andre folkeslag som lever annerledes enn vår materialistiske og sinnsyke verden? la oss være glade for at det ennå finnes stammer ( populasjon) som lever hundre prosent i takt med naturen! VI har noe å lære av de, de har svært lite, ja, ingenting, å lære av oss! En dag skal mennesket tilbake til naturen, men ikke en slik natur med mangfoldet inntakt, men en ødelagt natur- av oss selv!

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...