Gå til innhold

Anmeldelse: Race Driver: Grid (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Skuffende : (

 

Hadde håpet på og finne et bilspill med litt realisme, men der tok jeg grundig feil.

3....2....1...Go!!! og der skytes bilene ut som om det skulle være Crash Bandicot Nitro Carts.

 

Spillet går jo ut på og styre en bil i en helsikes fart mens du bøller deg igjennom de som er fremfor deg i håp om at du skal komme på første.

 

Styringen likte jeg lite, veldig veldig følsomt.. Feelingen av å kjøre en racingbil var liksom ikke der.

 

Jeg ble skuffet :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først må man bli enig om hva "fysikk" fysaken er.

 

De som klager på spillet klager på kjøre"fysikken", ikke grafikk"fysikken" eller fysikk"fysikken".

 

 

Helt klart! Grafikken er lekker, jeg klager på kjørefysikken(altså tyngde på bil, og følelsen av å kjenne grensene på bilen i form av veigrep, understyring og overstyring etcetc.)

Lenke til kommentar

Jeg synes dette spillet byr på en del ting som jeg aldri før har sett i et bilspill. Likevel er det en del småting jeg irriterer meg over. Hvis det er litt småknuffing foran deg slik at f.eks en støtfanger faller av, så dulter gjerne denne bortover veien til du har passert den. Når du så kommer til samme punkt av banen på neste runde, da er støtfangeren fortsatt i bevegelse! Det er som om tiden står stille fra du har passert et område til du kommer dit igjen.

 

Det er også en del merkelige bugs som det visstnok ikke finnes noen løsning for. Det er mange - inkludert meg selv - som opplever at spillet noen gang henger etter å ha kjørt Le Mans. Det har også en tendens til å crashe etter å ha endret sponsorer. Kjedelig at de ikke finner ut hvordan dette skal fikses.

Lenke til kommentar

Etter å ha testet spillet nå er jeg overbevist om at det ikke skal kjøpes. Dette var jo enda verre enn DIRT (jeg tenker da på kjørefølelsen og fysikken, ikke grafikken).

 

Nei, får heller fyre opp gode, gamle rFactor og GTR2 (samt litt LFS og Race07).

 

Skal jeg først kjøre "urealistisk" spill holder jeg meg til Burnout-serien.

Lenke til kommentar

har lagt merke til at spillet generelt har stabilisert seg, og kjørefølelsen forbedret etter å ha lastet ned og installert patch 1.1 som kom ut for noen dager siden. anbefale de av dere som ennå ikke har gjort det å prøve det. må legge til at det har blitt mye morsommere å spille GRID etter patchingen.

 

Edit: patch 1.1 gjelder for alle versjoner, ikke kun for pc

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar

Merkelige kommentarer på spillet må jeg si... :p

 

Jeg har sett litt på dette spillet og synes det hørest gøy ut, men gikk ut i fra at det ikke ble noe kjøp av det da jeg ikke har så mye tid til å spille for tiden. Meeen, når jeg så det kostet 300,- på steam, så måtte jeg bare slå til og jeg har ikke angret så langt.

 

Jeg sitter og spiller med G25 ratt, noe som fungerte uten problemer fra jeg startet spillet. Jeg trengte ikke en gang å konfigurerer rattet, bare å starte racet... Men jeg må si at jeg savner mulighet for clutching.

 

Når det gjelder veigrep og sånt som blir så bredt diskutert her, spillet er for det første et arcadespill. Dette vil jo da si at det ikke er ment å være trening for de som skal bli F1 fører når de blir over 18 år. Ellers synes jeg at bilen ligger respektabel på veien. Jeg har skudd av alt av hjelp uten om bremsing og bilene ligger på veien hvis jeg kjører riktig.. Har du en bil med bakhjuls drift, må du gasse forsiktig i svingen, ellers går det rundt (ganske naturlig sier jeg...) Jeg kjøpte i går Skyline, som kjent har 4WD, og den sitter ganske passe på veien. Men selv med denne må jeg passe på hvor mye jeg gasser i svingen (snakker etter å ha bremset ned, ikke i svinger der jeg allerede har gassen inne...) for å ikke gå rundt.

 

En ting jeg sliter med og lurer på om noen vet svaret på. Hver gang jeg avslutter Grind, får jeg en Grind.exe feilmelding (avsluttet på feil vis o.l.) Noen som vet?

 

mvh

bIsk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Race Driver GRID v1.2 Patch ute nå :w00t:

 

Below is the fix list for the patch.

 

• Fix for sessions list overflow and missing characters in front end.

• Fix for errors generated on game shutdown

• Support for TrackIR

• Online experience points: more points awarded for completing longer races

• Assists on/off toggle added to session creation and browsing

• All offline events (apart from head-to-heads and touge) are now available online (event voting screen now scrolls to see additional championships).

• Fix for failure to recognise some devices in user-created action map presets, including Logitech Cordless Rumblepad 2.

• Fixed GRID startup issue where it appears as a process in Task Manager but fails to run.

• Additional experience points are awarded for not colliding with other cars whilst racing damage on or forward sessions

 

spillet er topp, men er litt for vinglete på styringa med gamepad. så et ratt er nokk best

Endret av mago
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte TrackIR pga av dette spillet, men jeg føler ikke at opplevelsen var helt den jeg håpet på. Etter å ha kjørt litt klarer jeg nå å oppnå like gode rundetider som før, og har faktisk forbedret enkelte rekorder, men det er mer på tross av at jeg bruker TrackIR. Det er en morsom gimmick å kunne se seg til sidene, men du mister fort linja di når du vrir synsfeltet 90° til siden for da ser du ikke hvor du kjører.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...