Gå til innhold

Anmeldelse: Race Driver: Grid (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ikke videre imponert over demoen. Bilene oppfører seg som om de er limt fast til veien selv med alle hjelpemidler skrudd av osv. Peneste spillet jeg har sett, men ikke særlig gøy å spille. Håper fullversjonen er bedre, for Demo'n er ikke verdt en 9'er i min bok.

Det er også det første spillet som har gitt meg blåskjerm på flere år.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Jepp, likte ikke spillet jeg heller, for lett, jeg vil belønnes for insats og trening. En "replay" funksjon er jo bare idiotisk, du trenger ikke være en god sjåfør fir å gjøre det bra...

 

Nei, simulatorspill er nok mer for meg.

Lenke til kommentar

Personlig ble jeg veldig skuffet over Grid, etter å ha prøvd demoen. For det første syns jeg det var betydelig større arkadepreg en hva det var i Dirt - noe som er veldig synd, da jeg syns kjørefølelsen i Dirt traff spikeren på hodet. Videre syns jeg grafikken - utrolig nok - virket mindre "kvass" enn hva i Dirt, jeg får hele tiden inntrykk av at skjermen er skiten når jeg spiller, noe som skyldes en overdreven og merkelig bruk av "blur"-effekt. Ei syns jeg bilene er like godt modellert som i Dirt, det synes særlig på BMW-en som er avbildet i overskriften (legg merke til hvor kunstig bakdelen av bilen ser ut).

Lenke til kommentar

Spillet var greit, og for min del ga ikke demoen heller no inntrykk av at dette var no 9er spill for meg heller. Men savner bilspiller, og drifting i dette spillet ga meg en herlig lignende følse som NFSU2 ga meg, som kommer nok til å skaffe dette :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Driftinga i NFSU2 var 5 ganger bedre. Her kommer grepet tilbake hvis du øker farten "mid-drift", noe som er helt motsatt av hva som skal skje. I NFSU2 hadde du i hvert fall muligheten til å snurre, men her spretter du fram og tilbake som en strikk. En '93 Silvia har samme kjøreegenskaper som danskebåten? I don't think so!

 

emoticon_Mad.gif

Lenke til kommentar
noe som er veldig synd, da jeg syns kjørefølelsen i Dirt traff spikeren på hodet.

Jeg testet Dirt en 20 minutters tid og fant det helt uspillbart. Det virket mer som om jeg kjørte en luftbåt (du vet, typen de putrer rundt med i sumper) enn en bil.

 

Jeg har holdt meg til Race07 i mellomtiden men må jo gi Grid en sjanse, selv om jeg ble mistenksom da jeg merket at det er fra samme gjengen som Dirt. Men når den ene i diskusjonen her synes bilene ligger plagsomt klistra på veien, mens den andre synes de oppfører seg mer som jeg oppfattet Dirt, er jeg vel nødt til å teste selv for å gjøre meg opp en mening.

Lenke til kommentar

Som anmeldelsen poengterer så er dette ikke noen simulator, så jeg har ingen klager på selve anmeldelsen.

Etter å ha storkost meg med Forza 2 siden lansering ble skuffelsen stor da jeg fyrte opp burken og satte på Grid.

Nesten alt som virker naturlig i førstnevnte spill blir snudd på hodet og min vanlige kjørestil betyr at jeg ikke har mulighet til å vinne løpene.

Over tid ville det nok vært null problem å tilpasse seg bremsingen og dekkene (som har bedre kontakt enn et bind i 40 plussgrader), men jeg gidder ikke ødelegge min opprinnelige kjørestil.

Spillet ser bra ut, og virker utrolig gjennomført (som med Dirt), men jeg blir lei etter 30 sekunder.

 

Mestringsfølelsen er også totalt fraværende.

Lenke til kommentar

Syns det virket interessant etter anmeldelsen, men ble litt skuffet etter å ha lest innleggene. Må vel bare teste selv. Ønsker meg et bilspill til PC med mulighet for å kjøpe og trimme biler, som i GT, men gjerne litt mer realistiske kjøreegenskaper. Banene høres hvertfall interessante ut. Liker kjøring på vanlig vei.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...