Gå til innhold

Atari-grunnlegger om piratkopiering (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teit å påsta at den ikke kan crackes. Man trenger egentlig ikke cracke selve brikken, man trenger bare cracke et spill slik at det ikke spørr etter brikken.

Men men, jeg piratkopierer ikke noe, så dette plager ikke meg.

 

Det jeg derimot håper på, er at denne typen for kopisperre gjør at vi lovlydige spillere ikke trenger å plages med Starforce, unødvendig lange serienøkler, online aktivering hver 14. dag osv.

Hvis denne brikken gjør til at vi blir kvitt slik dritt, tar jeg i mot den med åpne armer.

Lenke til kommentar
Teit å påsta at den ikke kan crackes. Man trenger egentlig ikke cracke selve brikken, man trenger bare cracke et spill slik at det ikke spørr etter brikken.

Men men, jeg piratkopierer ikke noe, så dette plager ikke meg.

 

Det jeg derimot håper på, er at denne typen for kopisperre gjør at vi lovlydige spillere ikke trenger å plages med Starforce, unødvendig lange serienøkler, online aktivering hver 14. dag osv.

Hvis denne brikken gjør til at vi blir kvitt slik dritt, tar jeg i mot den med åpne armer.

 

Jeg er desverre redd for at det fort kan bli akkurat deg det går utover (og alle andre som kjører orginalt), man risikerer fort et system med mas om man bytter PC, uten muligheter for videresalg o.l.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vel, koden MÅ dekrypteres for å få tilgang til den og da er den jo lagret et sted frem til den kan hentes ut, all koden til et spill kan vel ikke lagres i den interne systemet til chipen vel? Isåfall ligger det i minnet som er veldig lett å dumpe. Er vel heller ikke så lenge til noen lages en "virtuel chip" som dekryptere alt for deg slik at du kan lagre det hvor du vil.

 

Jeg ser ikke hvordan det kan hjelpe egentlig, kanskje han kan gi en forklaring?

Lenke til kommentar

Så forutsetningen er at man har en PC med denne brikken eller evnt kjøper en med denne brikken.. Ikke vet jeg, men det høres ut som om de automatisk ekskluderer flere kunder enn de evnt tjener.. Tror de som virkelig piratkopierer vil klare å gjøre det fortsatt og de som blir lidende her er de som er ærlige.. og jeg tror Atari kanskje feilberegner og kan ende opp med at folk ikke gidder.

Lenke til kommentar
Teit å påsta at den ikke kan crackes. Man trenger egentlig ikke cracke selve brikken, man trenger bare cracke et spill slik at det ikke spørr etter brikken.

Men men, jeg piratkopierer ikke noe, så dette plager ikke meg.

 

Det jeg derimot håper på, er at denne typen for kopisperre gjør at vi lovlydige spillere ikke trenger å plages med Starforce, unødvendig lange serienøkler, online aktivering hver 14. dag osv.

Hvis denne brikken gjør til at vi blir kvitt slik dritt, tar jeg i mot den med åpne armer.

 

Jeg er dessverre redd for at det fort kan bli akkurat deg det går utover (og alle andre som kjører orginalt), man risikerer fort et system med mas om man bytter PC, uten muligheter for videresalg o.l.

 

AtW

 

 

Jeg tenkte noe i den retningen jeg også. Blir vel kanskje noe ala slik det er idag med anti-kopiering propagandaen. De som kjøper originalt må slite seg gjennom irriterende reklame, og bli beskyld for piratkopiering mens de som laster ned ser ikke noe til det.

Endret av asad
Lenke til kommentar

Spennende. Hvorvidt de lykkes eller ikke driter jeg egentlig litt i, jeg har nok med spillene jeg skaffer på lovlig vis, men det hadde vært morsomt om de en gang fikk det til. Enda morsommere ville det vært om inntjeningen faktisk gikk ned etterpå. Systemet trenger ikke være helt bombesikkert heller. Bare folk flest ikke gidder å ta seg bryet med å knekke og modde er jobben gjort.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

tss, lite tro faktisk.

de sier jo hele tiden at det skal være umulig å cracke mtp på spill og sånn.

husker spesielt Bioshock spillet, som var umulig å crackes. gikk jo bare ett par uker, så var det gjort.

og sånn er det jo hele tiden. :p

 

hackerene som jobber privat har som regel mye mer peiling på ting enn de som jobber i store firma etter min mening.

Lenke til kommentar
Vel, koden MÅ dekrypteres for å få tilgang til den og da er den jo lagret et sted frem til den kan hentes ut, all koden til et spill kan vel ikke lagres i den interne systemet til chipen vel? Isåfall ligger det i minnet som er veldig lett å dumpe. Er vel heller ikke så lenge til noen lages en "virtuel chip" som dekryptere alt for deg slik at du kan lagre det hvor du vil.

 

Jeg ser ikke hvordan det kan hjelpe egentlig, kanskje han kan gi en forklaring?

 

Man kan vel ikke lagre noe på chippen? Den er vel bare en samling nøkler og noe identifikasjon?

 

AtW

Lenke til kommentar
Spennende. Hvorvidt de lykkes eller ikke driter jeg egentlig litt i, jeg har nok med spillene jeg skaffer på lovlig vis, men det hadde vært morsomt om de en gang fikk det til. Enda morsommere ville det vært om inntjeningen faktisk gikk ned etterpå. Systemet trenger ikke være helt bombesikkert heller. Bare folk flest ikke gidder å ta seg bryet med å knekke og modde er jobben gjort.

 

Modding er en ting, men når det gjelder knekking, så trenger ikke folk flest å ta seg bryet med noe som helst, ville ikke tro folk flest knekker kopibeskyttelser i dag heller, det er det gruppene som gjør, og deretter distribueres det til alle.

 

AtW

Lenke til kommentar
tss, lite tro faktisk.

de sier jo hele tiden at det skal være umulig å cracke mtp på spill og sånn.

husker spesielt Bioshock spillet, som var umulig å crackes. gikk jo bare ett par uker, så var det gjort.

og sånn er det jo hele tiden. :p

 

hackerene som jobber privat har som regel mye mer peiling på ting enn de som jobber i store firma etter min mening.

 

Det tror jeg ikke stemmer. Jeg er ganske sikker på at de som jobber med kopisperrer o.l er fullstendig klar over at de ikke er uhackelige. Det er de i markedsavdelingen som sitter å kommer med slike utrolig teite uttalelser.

Lenke til kommentar
Er det verdt det?

Hva er egentlig prisen?

Dyrere maskinvare? Et skille mellom pcer som kan og ikke kan kjøre de proprietære løsningene for kryptering? Enda mindre kontroll over ens egen maskinvare? Dyrere spill(siden disse må kjøpe krypteringsteknologien)?

 

Fordelene blir, i aller, aller beste fall at det er umulig å piratkopiere spill. Jeg er ikke engang i det tilfelle sikker på at jeg er enig i at det er verdt prisen.

 

Mer sannsynlig tror jeg at det, en liten stund, vil være vanskeligere å piratkopiere spill, men om løsningen oppdages vil den antageligvis gjelde for all programvare som bruker løsningen. Da er det i alle fall ikke verdt prisen.

 

Hvis dette er en brikke som allerede finnes på en del HK, og vil bli enda vanligere i fremtiden. Så er ikke tilgjengligheten noe problem. Selvfølgelig de som ikke har den i dag, må ha ny hardware, men den byttes ut gjevnlig uansett virker det som.

 

At spillene vil bli dyrere pga utviklerene må kjøpe lisense? Det tror jeg faktisk vil ha motsatt effekt. Hvis man ikke får kopiert spillene, så vil flere gå til innkjøp av dem. Dermed tjener utvikler mere, og kan faktisk sette ned prisen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Den eneste vannsikre måten mot piratkopiering er selvrealisering om hvor skadelig dette er mot industrien. Kjøp og støtt programvarebransjen!

 

Forøvrig er jo Nolan Bushnell guden for alle som hadde ATARI 2600 og digget Pitfall! vilt, mens dere gikk rundt i bleier. Atari ftw.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...