Gå til innhold

Russland vant MGP!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tradisjonelt har Norge stemt på Sverige og Danmark fordi vi generelt liker svensk og dansk musikk veldig bra, men Sverige har vanligvis ikke gitt poeng til Norge av en eller annen grunn (les infernalskhet).

 

MHT "østblokk" landene skinner det så igjennom at det er politikk når de stemmer, dessverre. Er det et naboland som er mektigere en andre kan de lage en så tullete sang de bare vil, men likevel få stemmer.

Lenke til kommentar
Tradisjonelt har Norge stemt på Sverige og Danmark fordi vi generelt liker svensk og dansk musikk veldig bra, men Sverige har vanligvis ikke gitt poeng til Norge av en eller annen grunn (les infernalskhet).

 

MHT "østblokk" landene skinner det så igjennom at det er politikk når de stemmer, dessverre. Er det et naboland som er mektigere en andre kan de lage en så tullete sang de bare vil, men likevel få stemmer.

 

Systemet er vel helt anderledes nå, enn for noen få år siden. Om jeg ikke er helt på jordet, var det tidligere bare et ekspertpanel i hvert land som sto for avstemningene.

 

Nå er det jo befolkningene som stemmer med å ringe inn. Og det som skinner gjennom, er vel nettopp at folk har tendensen til å like best musikk fra de kulturært nærliggende land.

 

Når jeg fulgte stemmegivningen, synes jeg ikke det sprikte så veldig på de beste og dårligste. Både vest og øst -Europeiske gav mye til Russland og Hellas, og Norge fikk jevnt 4-5-7 poeng fra de fleste. Feks Sverige og UK fikk lite fra alle steder. Så jeg synes ikke det var så spesielt preget av "politisk" stemmegivning. Hvertfall mindre enn ved noen av de par forrige gangene. Det lover jo bra

Lenke til kommentar

Frankrike var orginalt, synd at låta var til å sovne av, men hele oppsettet var kult, pluss at han plutselig slukte i seg helium :!:

 

Likte, som broren min, Israel!!!

 

Hvorfor, jo, fordi han var konge live, og hadde stemme....

 

Synes det var flaut at vi ble slått av tre damer som spiller på kropp og sex, og et land som sanker stemmer fra hele gamle Sovjet!!! Nei, Østerike, Færøyene, Grønnland, Italia og Sameland, velkommen til Grand Prix, da får vi ihvertfall en del stemmer ;)

Lenke til kommentar
Russland fortjente ikke å vinne! Drålig sang, teit opptreden (det med å kneppe opp skjorta på slutten gjorde nok at han fikk enda flere stemmer)...

 

Ingen som likte han fra Spania? Han eide jo alle sammen :cool:

 

Spania :!: Var et orginalt innslag, men var utrolig teit :p

 

Spania og Bosnia var de teiteste bidragene, og jeg hadde vært flau vis vi hadde kommet bak dem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...