Gå til innhold

AoC: Conan krever for mye!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også må leve med at jeg ikke klarer å dra det på laptopen..

Men det viste jeg fra før av. laptop er ikke til gaming.

Derfor har jeg en fetere stasjonær som drar conan med alt på max og lurer av sted med 60+ fps.

Deilig grafikk hvis du klarer å maxe det fult ut.

Lenke til kommentar
Mobbing er ikke noe jeg begynte med...synest dette var en dårlig og barnsslig oppførsel av forumbrukerne!

jeg håper at en admin tar dette alvorligt! det gjør vertfall jeg!

 

Jeg og lurer på om Funcom har lagt listen for høyt med systemkravene. Det har ingenting med grafikken å gjøre at de ikke har klart å skalere det bedre.

 

Sovnet under installeringen tidligere i dag, men jeg håper min 5720ZG kan dra spillet. Med WinXP burde den ha litt mer å gå på, og hvis ikke så kan jeg jo oppgradere. Er spent på å prøve.

Lenke til kommentar
Mobbing er ikke noe jeg begynte med...synest dette var en dårlig og barnsslig oppførsel av forumbrukerne!

jeg håper at en admin tar dette alvorligt! det gjør vertfall jeg!

 

Barnslig oppførsel av folk som direkte og indirekte sier at pcen din er bare shait?

 

Og å kalle AoC for ett drittspill pågrunn av at din gamle pc ikke kan kjøre er vel det som er barnslig og lite gjennomtenkt.

 

Blir det samme som at jeg sier "har ikke råd til å feriere i syden, DRITTPLASS!!!!!!", og legg merke til at jeg bruker maaange utropstegn siden det viser hvor sint jeg er. AoC er tidenes beste spill, bare synd at du ikke får til å prøve det :!:

Din mening eller alle sin mening att det er tidenes beste spill

Da må du sjekke gamerankings.com and the like så ser du hva spill som er GOAT som betyr Game Of All Time :p

Lenke til kommentar
uh.. Conan booter på min gamle 3200+ AMD athlon m/ 6800GT uten problemer.

 

Virker rart at du får så store problemer lol :o

 

(Stabilt over 30 fps enkelt, 1 gig ram)

 

Jeg har omtrent samme maskin, bare at min prosessor er en 3500+ og skjermkortet er et X800XT. Jeg får startet spillet, men menyvalgkommer ikke frem. Bildethakker mens lyden er ok. Har jeg gapet over for mye med dette spillet?

Lenke til kommentar
Et spill som feks max payne og wow er ennå deilig grafikk å krever nesten ingenting av en pc men conan å crysis skal kreve mer en folk flest har.......tåpeligt av funcom! spillet kommer til å dø ut vis ikke de gjør litt om på det! men care!!! stakk!

Mer enn du har mener du.

Skulle alle benytte seg av horribel grafikk som er 4 og 7år gammel (med mindre du mener 2'ern som er "bare" 5 år). WoW ser skummelt dårlig ut, og da spesielt på low / Medium.

Ikke uten grunn til at de skal oppgradere grafikken.

 

Det går nok ann å skylde på at mange laptopper kommer med dårlgie skjermkortløsninger, men det blir nok vanskelig når maskinene blir billigere og billigere. Hvordan klarer de det? Ved å strippe de for kvalitetskomponenter, og reduserer på områder de fleste kjøperene verken tenker over, og ikke bruker like ofte. (ja, skjermkortet)

Maskinen kan kanskje være av god klasse, men da er også skjermkortet som regel ganske dårlig.

Nå vet jeg ikke hva din maskin kostet, men de PCene som faktisk er ment for å spilles på ligger nok på godt over 10K.

 

Spilling er best og mest på stasjonær, men har i nyere tid blitt mulig på bærbare.... med et kompromiss, pris.

 

La nå spillagerene lage kvalitetsspill til alle de som har en stasjonær PC, eller en spill-laptop. Det er jo faktisk spillere de sikter seg mot, og vi sier som regel ikke nei til litt mer realisme og grafikk.

 

Ditt grafikk er av laveste klasse, og er budsjett hele veien. Eneste som er dårligere er integrerte, men disse er så vidt egnet til kabal.

Lenke til kommentar

Din maskin er nok ikke mange prosentene dårligere enn PcT sin.

Kanskje en 20% lavere ytelse, noe som burde gå med alt på low ville jeg tro ja.

 

Edit: Ok, så var 6800XT elitt dårlgiere enn jeg trodd i forhold til 6800GT. En 40% lavere ytelse kan kanskje gå. Men det er ivhertfall veldig på nippen.

 

Ps: Det er nærmere dobbelt så kraftig som 8400GS så det kan nok gå litt dårlig. Men gå vil det nok.

 

Til trådstarter:

8400GS moblity ligger en god del under nivået til Radeon 9800XT.

Og dette er teknologi fra 2002-tallet. ;)

At norske Funcom velger å bevege seg et hakk opp på ytelselisten der 6-7 år gammle skjermkort begynner å slite har jeg full forståelse for.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Det ser ut som om jeg nok må avslutte abb. og gå over til wow igjen ti jeg får ny maskin... ikke akkurat en slik lanseringsdag jeg hadde tenkt meg...

 

Jeg kommer ikke til noen innlogging eller noe, bare animasjoner, som enten ikke vises, eller som hakker voldsomt. Det jeg ser er "fjell og daler", og ingen menyer.

 

Mine specs.:

 

Athlon XP 3500+

1 GB RAM

XP SP2

ATI X800XT

Evig med ledig diskplass...

Endret av Pitbullo
Lenke til kommentar

Jeg er bare nyskjerrig, og har ingen reelle planer om å kjøpe meg AoC i nærmeste fremtid.

Sitter i tillegg ikke på noen gamer-pc, men på en HTPC.

 

Men hvordan tror dere dette hadde gått mtp ytelse i AoC?

 

Prosessor: Intel E8400

Skjermkort: Raden HD 2600 XT 256MB

Minne/ram: 2GB Crucial BallistiX PC2-8500

Hovedkort: Abit EP35-E

 

Tenkte på Windows XP SP2 og en oppløsning på 1360x768.

Lenke til kommentar
Det ser ut som om jeg nok må avslutte abb. og gå over til wow igjen ti jeg får ny maskin... ikke akkurat en slik lanseringsdag jeg hadde tenkt meg...

 

Jeg kommer ikke til noen innlogging eller noe, bare animasjoner, som enten ikke vises, eller som hakker voldsomt. Det jeg ser er "fjell og daler", og ingen menyer.

 

Mine specs.:

 

Athlon XP 3500+

1 GB RAM

XP SP2

ATI X800XT

Evig med ledig diskplass...

 

 

Det er en bug med Ati kort, skjer akurat som du beskriver det. Flere andre her som har hatt det problemet. Det finnes en fiks for det. Den har blitt postet flere ganger, men kommer ikke på hvor jeg så den sist. Sikkert noen snille som finner den. Ellers kan du bla litt i den største aoc tråden. :D

 

 

*EDIT*

 

Jeg fant jeg fant.. :p

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=956902

Endret av vgard
Lenke til kommentar
Det ser ut som om jeg nok må avslutte abb. og gå over til wow igjen ti jeg får ny maskin... ikke akkurat en slik lanseringsdag jeg hadde tenkt meg...

 

Jeg kommer ikke til noen innlogging eller noe, bare animasjoner, som enten ikke vises, eller som hakker voldsomt. Det jeg ser er "fjell og daler", og ingen menyer.

 

Mine specs.:

 

Athlon XP 3500+

1 GB RAM

XP SP2

ATI X800XT

Evig med ledig diskplass...

 

 

Det er en bug med Ati kort, skjer akurat som du beskriver det. Flere andre her som har hatt det problemet. Det finnes en fiks for det. Den har blitt postet flere ganger, men kommer ikke på hvor jeg så den sist. Sikkert noen snille som finner den. Ellers kan du bla litt i den største aoc tråden. :D

 

 

*EDIT*

 

Jeg fant jeg fant.. :p

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=956902

 

 

Takk for svar!!! Da er det håp for meg også :) Skal lete litt rundt jeg!

 

EDIT: :D Takker og bukker mann! :):):)

Endret av Pitbullo
Lenke til kommentar

Bare for å spørre et spørsmål om min egen pc.. installerer for øyeblikket spillet på en 1 år gammel laptop med 1gig ram, 2.00ghz prossesor (rated as 2.99 hos systemrequirements :p)

Nvidia GeForce Go 6600, (128 mb.

Har jeg sjangs? systemrequirements putta meg en milimeter under minimum..

Lenke til kommentar

Ligger vel ca på samme ytelsenivå som trådstarters skjermkort.

 

Edit: Svakeste delen av mitt system var visstnok nok diskplass. :p

Minimum 30GB - Jeg har 35,7GB på største partisjonen.

 

Dog enkleste å gjøre noe med. (er nok endel som kan slettes på en partisjon med 650GB)

Men at spillet tar opp hele 30GB hørtes utrolig mye ut. Men antar det er slik mmorpg spill med litt grei grafikk tar.

 

Edit2: Litt merkelig så var nest-svakeste delen operativsystemet som er Windows Vista Ultimate 64bit... Lurer på hva som scorer full pott på den delen når ikke engang Vista Ultimate 64bit er godt nok...

Kanskje mangel på SP1?

aocyl6.th.jpg

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...