Gå til innhold

AoC: Conan krever for mye!


Anbefalte innlegg

uh.. Conan booter på min gamle 3200+ AMD athlon m/ 6800GT uten problemer.

 

Virker rart at du får så store problemer lol :o

 

(Stabilt over 30 fps enkelt, 1 gig ram)

 

Bah! Har jeg noe utrolig feil eller?

 

Sitter på en ny maskin med en fps på 7-15tops! Helt grusomt..og dette er med instillinger på bunn:/

 

32-bit Vista+SP1

Intel Core 2 Duo CPU E8400 @ 3.0Ghz

4 Gb Ram

Nvidia Geforce 9600GT

 

Testet canyourunit.com og fikk way over recomended settings, men fremdeles utter crap ytelse....noe må da være galt?

Den pcen må ha kostet litt vil jeg tenke meg

Synes det er gale att du har 15fps på topp, men den pcen skulle du hatt hatt over 39fps på AOC, prøv å finn ut om det er virus eller memory leak, dette hørtes gale ut spør du meg

 

hvis du driter i draw distance på 2 km og max AA så går det nok bedre.. bruk hue ikke ræva

Har du ikke sett hva han skriver, han har alt på bunn på innstillingene, kom eller på noe som kan hjelpe han i stede for den kommentaren du skrev til han ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uh.. Conan booter på min gamle 3200+ AMD athlon m/ 6800GT uten problemer.

 

Virker rart at du får så store problemer lol :o

 

(Stabilt over 30 fps enkelt, 1 gig ram)

 

Bah! Har jeg noe utrolig feil eller?

 

Sitter på en ny maskin med en fps på 7-15tops! Helt grusomt..og dette er med instillinger på bunn:/

 

32-bit Vista+SP1

Intel Core 2 Duo CPU E8400 @ 3.0Ghz

4 Gb Ram

Nvidia Geforce 9600GT

 

Testet canyourunit.com og fikk way over recomended settings, men fremdeles utter crap ytelse....noe må da være galt?

Den pcen må ha kostet litt vil jeg tenke meg

Synes det er gale att du har 15fps på topp, men den pcen skulle du hatt hatt over 39fps på AOC, prøv å finn ut om det er virus eller memory leak, dette hørtes gale ut spør du meg

 

hvis du driter i draw distance på 2 km og max AA så går det nok bedre.. bruk hue ikke ræva

Har du ikke sett hva han skriver, han har alt på bunn på innstillingene, kom eller på noe som kan hjelpe han i stede for den kommentaren du skrev til han ;)

 

helt rektig.. Shit in shit out

Lenke til kommentar

Kraftig PC, men litt uheldig med skjermkortet. Hadde du lagt 600Kr mer i PCen så ville nok ytelsen vært dobblet. (eller mer)

(8600GT er ikke egnet for tyngre arbeidsøkter, eller høy grafikk)

 

8600GT er rett og slett en stor flaskehals i det systemet der.

Sier seg jo litt selv at du får ganske begrenset med ytelse med et skjermkort til under 500kr. :)

 

Den har alt av funksjoner og teknologi som trengs for høy grafikk, men er aldri ment som et kraftig grafikkort, og mangler muskler.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

da jeg test www.canyourunit.com få gikk jeg litt over recommended, men alikevel klarer jeg ikke kjøre det med alt på low.... noen ide om hva som kan gjøres ?

 

specs: # Screen: 17" WXGA+ (1440 x 900) Brightview standard. Optional WXGA+ Ultra Brightview or WSXGA+ (1680 x 1050) Brightview display.

# Processor: Available with Mobile AMD Turion 64 X2 dual-core processor

# Graphics: NVIDIA GeForce Go 7600 discrete graphics with 256MB dedicated DDR2 VRAM

# Card Reader: 5-in-1 digital media card reader

# Four USB 2.0 ports

# ExpressCard 54 slot

# Wireless: Integrated wireless support for 802.11 a/b/g Wireless LAN and Bluetooth on select models

# Dual hard disk drive option with combined capacity up to 240GB

# 8-cell Li-Ion battery

# Weight: Starting as low as 7.8 lbs

# Speakers: Integrated Altec Lansing stereo speakers

# OS: Microsoft Windows XP Home SP2 or Microsoft Windows XP Pro SP2. Optional configuration with Microsoft's Windows XP Media Center Edition 2005

# Dual stereo headphone jacks -- one with high-definition audio support (S/PDIF capable)

Lenke til kommentar
da jeg test www.canyourunit.com få gikk jeg litt over recommended, men alikevel klarer jeg ikke kjøre det med alt på low.... noen ide om hva som kan gjøres ?

 

specs: # Screen: 17" WXGA+ (1440 x 900) Brightview standard. Optional WXGA+ Ultra Brightview or WSXGA+ (1680 x 1050) Brightview display.

# Processor: Available with Mobile AMD Turion 64 X2 dual-core processor

# Graphics: NVIDIA GeForce Go 7600 discrete graphics with 256MB dedicated DDR2 VRAM

# Card Reader: 5-in-1 digital media card reader

# Four USB 2.0 ports

# ExpressCard 54 slot

# Wireless: Integrated wireless support for 802.11 a/b/g Wireless LAN and Bluetooth on select models

# Dual hard disk drive option with combined capacity up to 240GB

# 8-cell Li-Ion battery

# Weight: Starting as low as 7.8 lbs

# Speakers: Integrated Altec Lansing stereo speakers

# OS: Microsoft Windows XP Home SP2 or Microsoft Windows XP Pro SP2. Optional configuration with Microsoft's Windows XP Media Center Edition 2005

# Dual stereo headphone jacks -- one with high-definition audio support (S/PDIF capable)

Skjønner ikke at du kune få recommended med de spec'sa. Min laptop har DualCore 2Ghz, 2Gb ram, Nvidia 8600 GT skjermkort og fikk et lite stykke over low.

Og så vidt jeg vet så er mitt skjermkort bedre enn det du har der.

Lenke til kommentar
da jeg test www.canyourunit.com få gikk jeg litt over recommended, men alikevel klarer jeg ikke kjøre det med alt på low.... noen ide om hva som kan gjøres ?

 

specs: # Screen: 17" WXGA+ (1440 x 900) Brightview standard. Optional WXGA+ Ultra Brightview or WSXGA+ (1680 x 1050) Brightview display.

# Processor: Available with Mobile AMD Turion 64 X2 dual-core processor

# Graphics: NVIDIA GeForce Go 7600 discrete graphics with 256MB dedicated DDR2 VRAM

# Card Reader: 5-in-1 digital media card reader

# Four USB 2.0 ports

# ExpressCard 54 slot

# Wireless: Integrated wireless support for 802.11 a/b/g Wireless LAN and Bluetooth on select models

# Dual hard disk drive option with combined capacity up to 240GB

# 8-cell Li-Ion battery

# Weight: Starting as low as 7.8 lbs

# Speakers: Integrated Altec Lansing stereo speakers

# OS: Microsoft Windows XP Home SP2 or Microsoft Windows XP Pro SP2. Optional configuration with Microsoft's Windows XP Media Center Edition 2005

# Dual stereo headphone jacks -- one with high-definition audio support (S/PDIF capable)

Skjønner ikke at du kune få recommended med de spec'sa. Min laptop har DualCore 2Ghz, 2Gb ram, Nvidia 8600 GT skjermkort og fikk et lite stykke over low.

Og så vidt jeg vet så er mitt skjermkort bedre enn det du har der.

Jeg mente minimum ,soz

Lenke til kommentar
uh.. Conan booter på min gamle 3200+ AMD athlon m/ 6800GT uten problemer.

 

Virker rart at du får så store problemer lol :o

 

(Stabilt over 30 fps enkelt, 1 gig ram)

 

Bah! Har jeg noe utrolig feil eller?

 

Sitter på en ny maskin med en fps på 7-15tops! Helt grusomt..og dette er med instillinger på bunn:/

 

32-bit Vista+SP1

Intel Core 2 Duo CPU E8400 @ 3.0Ghz

4 Gb Ram

Nvidia Geforce 9600GT

 

Testet canyourunit.com og fikk way over recomended settings, men fremdeles utter crap ytelse....noe må da være galt?

Den pcen må ha kostet litt vil jeg tenke meg

Synes det er gale att du har 15fps på topp, men den pcen skulle du hatt hatt over 39fps på AOC, prøv å finn ut om det er virus eller memory leak, dette hørtes gale ut spør du meg

 

hvis du driter i draw distance på 2 km og max AA så går det nok bedre.. bruk hue ikke ræva

Har du ikke sett hva han skriver, han har alt på bunn på innstillingene, kom eller på noe som kan hjelpe han i stede for den kommentaren du skrev til han ;)

 

helt rektig.. Shit in shit out

 

Ja det der var veldig behjelpelig...sigh

 

Blir gal snart...nesten uspilltbart med utter crap grafikk og så lav fps....virker som du trenger quadcore 6ghz, 20gb ram og geforce 20000 for å få dette til å funke :ermm:

 

Skjønner ikke at du kune få recommended med de spec'sa. Min laptop har DualCore 2Ghz, 2Gb ram, Nvidia 8600 GT skjermkort og fikk et lite stykke over low.

Og så vidt jeg vet så er mitt skjermkort bedre enn det du har der.

 

"Can you run it" er helt klart villt på bærtur....blåser alle de kravene de har der, men funker jo ikke for det:/

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar
Ja det der var veldig behjelpelig...sigh

 

Blir gal snart...nesten uspilltbart med utter crap grafikk og så lav fps....virker som du trenger quadcore 6ghz, 20gb ram og geforce 20000 for å få dette til å funke :ermm:

 

Har du virkelig installert alle drivere? Chipsetdrivere, skjermkortdrivere, lyddrivere til PC-en din?

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt dårlig FPS til å begynne med, fikset litt på instillingene, slik som shadows, AA, og spesielt refleksjoner fra vannet. grafikken gikk bittelitt ned, men I forhold til ytelsen som gikk ganske så mye opp mener jeg det var verdt det.

 

I tillegg oppdaterte jeg drivere til skjermkortet, det hjalp også en del.

Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd AoC på en Dell XPS M1530(en bærbar maskin)

Min har disse specsa:

 

Core 2 Duo T9300 2.50Ghz

Nvidia 8600 GT 256 mb m. dedikert minne

1600x1050 i oppløsning

4 gb ram minne

32-bits operativsystem

 

Har vært på systemreq og yougamers osv. for å se om maskina mi kan ta spillet og får nesten requeierment system. Det står at prossessoren min feiler på systemrequeiermentslab, men er ikke prossessoren min ganske bra da? 2.50 Ghz?

 

Er det noen som har den samme maskina og har prøvd spillet? :)

Lenke til kommentar

Prosessoren din er ganske god ja. Ivhertfall til bærbar å være, og tror nok ikke den er svakeste ledd.

 

Systemreq er ikke akkurat noe avansert program som skiller de individuelle prosessorene fra hverandre, og er dermed ganske unøyaktig.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...