Gå til innhold

Kjøpe fra HiFiKlubben eller HiFi Center Kjeden?


Anbefalte innlegg

-Mye i mitt syn humbugprodukter. eks. JBL

 

Hifiserien til JBL, Array, er vel ikke til å kimse av?

 

Hm, Dali, Nad, Argon, QED, Van der hul og Cambridge er alle humbugprodukter etter min mening. Det eneste merket som er priset for folk flest og som holder det som loves ihht. lydkvalitet som klubben er i besittelse av er vel B&W.

 

Se det opp mot soundgardens sortiment, tidligere Audiovector, System Audio, Primare, Hegel, Velodyne osv, enig i at Harman/Kardon og QLN er litt jalla, men de må vel ha noen produkter som ikke koster skjorta også i sortimentet.

 

 

Hifiklubben blir litt som ei veikro, og Soundgarden som en eksklusiv restaurant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil da ikke påstå at Harman/kardon, Dali, Nad osv er humbug produkter. Nå vet ikke jeg hva du legger i ordet humbug men for meg blir dette litt feil.

De har ganske mye bra i forhold til pris nedover i prissjiktet og endel av de dyrere produktene har fått mye skryt også. tenker da på Master serien til Nad og Helicon/Euphonia serien til Dali.

 

Jeg var innom begge de nevnte firmaene og flere firmaer og har et helt annet inntrykk av HiFiklubben og soundgarden som det heter nå.

Soundgarden var hvertfall ikke en eksklusiv resturant når jeg skulle legge igjen noen månedslønninger på anlegg så ditt drar ikke jeg igjen når jeg så hvilken service jeg fikk på HiFiklubben. Men kanskje han selger'n hadde en dårlig dag eller var en ræva selger.

Lenke til kommentar
Hm, Dali, Nad, Argon, QED, Van der hul og Cambridge er alle humbugprodukter etter min mening. Det eneste merket som er priset for folk flest og som holder det som loves ihht. lydkvalitet som klubben er i besittelse av er vel B&W.

 

Se det opp mot soundgardens sortiment, tidligere Audiovector, System Audio, Primare, Hegel, Velodyne osv, enig i at Harman/Kardon og QLN er litt jalla, men de må vel ha noen produkter som ikke koster skjorta også i sortimentet.

Og der mistet du all troverdighet når det gjelder hifi. GRATULERER!

 

Lyd er subjektivt, men når du kaller Nad, Dali, Cambridge og Van der hul for humbugprodukter går du så kraftig på snørra at du er en fare for samfunnet!

Cambridge og Dali fks. lager noen fantastiske produkter som absolutt har sine kvaliteter.

Er enig i at Soundgarden har generellt et litt dyrere sortement, men det betyr ikke automatsik at de kan få i stand et bedre anlegg enn hifiklubben. Matching er tingen, og her kan du få bedre lyd med å matche to gode (men billigere) komponenter, enn to dyre og dårlig matchet komponenter. En god selger som kjenner produktene han selger er altså alfa og omega. Dessverre er det ikke alltid slik at selgerene på disse stedene faktisk vet hva som passer best, derfor vil jeg anbefale folk å låne produktene sine på forhånd og så teste mot forskjellige typer komponenter.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som er humbug med noen av de nevnte merkene? Alle er anerkjente produsenter i sine respektive klasser som har vunnet priser for et produkt eller to i løpet av sitt liv. Alle produsenter har sine topper og bunner, og så lenge spesifikasjonene på pakken er korrekte og prisene er realistiske i forhold til verdensmarkedet, så ser jeg ikke problemene.

 

Desverre er det slik at de fleste HiFi-kjeder har monopol på en del merker, derfor blir man ofte nødt til å forholde seg til visse butikker selv om man misliker selgere og support, heldigvis har de fleste butikker en god del brukbare selgere.

Lenke til kommentar

Har stort sett gode opplevelser hos Klubben, men det er uten tvil bedre service hos Kjeden. Iallefall i Oslo. Hos Klubben er det alltid veldig masetet, de tar alldrig telefonen og er generelt vanskligere å ha med å gjøre. Men stort sett blir det ikke et problem da de hjelper når du først får tak i de.

 

Hos Kjeden derimot synst jeg det er mye roligere å folka virker til å ha bedre tid til kundebehandling der. De er og ekstrem lette å ha med å gjøre når det gjelder reklamasjon.

 

Personlig er jeg ferdig med Klubben, men vil ikke fraråde folk å handle der viss det de skal ha selges der :)

Lenke til kommentar
Hm, Dali, Nad, Argon, QED, Van der hul og Cambridge er alle humbugprodukter etter min mening. Det eneste merket som er priset for folk flest og som holder det som loves ihht. lydkvalitet som klubben er i besittelse av er vel B&W.

 

Se det opp mot soundgardens sortiment, tidligere Audiovector, System Audio, Primare, Hegel, Velodyne osv, enig i at Harman/Kardon og QLN er litt jalla, men de må vel ha noen produkter som ikke koster skjorta også i sortimentet.

Og der mistet du all troverdighet når det gjelder hifi. GRATULERER!

 

Lyd er subjektivt, men når du kaller Nad, Dali, Cambridge og Van der hul for humbugprodukter går du så kraftig på snørra at du er en fare for samfunnet!

 

Ooog vi er inne på debatten om hvorvidt CV-lyd er bra lyd for noen, og dårlig lyd for andre. Det er folk som dere som undrer dere om hvorfor blad som what hifi, lyd&bilde og en rekke andre publikasjoner har karaktersystem i det hele tatt siden "lyd er subjektivt"

 

Faren som du nevner er større for at jeg faktisk har hørt komponenter fra merkene jeg nevner, hørt konkurrentenes komponenter, og trekker konklusjonen min derfra. At Harman/Kardon lager amatørelektronikk er en påstand jeg absolutt står ved, og jeg synes ikke minst at det er tragisk når surroundforsterkere i 15-20.000 kroners klassen kommer med oppgitte jallawatt. Men for all del, de er ikke alene om det.

 

 

Etter min mening, fører soundgarden vesentlig bedre merker enn klubben totalt sett. Derfor velger jeg heller soundgarden enn klubben.

Lenke til kommentar
Hm, Dali, Nad, Argon, QED, Van der hul og Cambridge er alle humbugprodukter etter min mening. Det eneste merket som er priset for folk flest og som holder det som loves ihht. lydkvalitet som klubben er i besittelse av er vel B&W.

 

Se det opp mot soundgardens sortiment, tidligere Audiovector, System Audio, Primare, Hegel, Velodyne osv, enig i at Harman/Kardon og QLN er litt jalla, men de må vel ha noen produkter som ikke koster skjorta også i sortimentet.

Og der mistet du all troverdighet når det gjelder hifi. GRATULERER!

 

Lyd er subjektivt, men når du kaller Nad, Dali, Cambridge og Van der hul for humbugprodukter går du så kraftig på snørra at du er en fare for samfunnet!

 

Ooog vi er inne på debatten om hvorvidt CV-lyd er bra lyd for noen, og dårlig lyd for andre. Det er folk som dere som undrer dere om hvorfor blad som what hifi, lyd&bilde og en rekke andre publikasjoner har karaktersystem i det hele tatt siden "lyd er subjektivt"

 

Faren som du nevner er større for at jeg faktisk har hørt komponenter fra merkene jeg nevner, hørt konkurrentenes komponenter, og trekker konklusjonen min derfra. At Harman/Kardon lager amatørelektronikk er en påstand jeg absolutt står ved, og jeg synes ikke minst at det er tragisk når surroundforsterkere i 15-20.000 kroners klassen kommer med oppgitte jallawatt. Men for all del, de er ikke alene om det.

 

 

Etter min mening, fører soundgarden vesentlig bedre merker enn klubben totalt sett. Derfor velger jeg heller soundgarden enn klubben.

 

Nå er jo ikke publikasjonsekemplene dine så gode, da feks lyd og bilde er lite annet en subjektivt synseri, de har jo ingen objektive målekriterier og kommer med usannsynlige påstander angående lyd og lydkvalitet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1

Å kalle harman/kardon, en del av ett av verdens største produsenter av elektronikk for amatørelektronikk er jo ganske morsomt. Og i tillegg gi de skylda for at de fleste oppgir jallawatt når H/K absolutt er de beste i klassen til å oppgi seriøs watt (og heller bruker ampere som er viktig kriterie, og der er det blant de beste) er jo enda morsommere. Du kan virkelig dine saker godt! :)

 

 

Er enig i at Lydogbilde er ett ganske useriøst blad.

Endret av Slettet-0ncAanc1
Lenke til kommentar
At Harman/Kardon lager amatørelektronikk er en påstand jeg absolutt står ved, og jeg synes ikke minst at det er tragisk når surroundforsterkere i 15-20.000 kroners klassen kommer med oppgitte jallawatt. Men for all del, de er ikke alene om det.

Hvis du mener H/K oppgir jallawatt, så finner du ikke mange merker som ikke gjør det (den prisklassen og ned i allefall), tvert i mot, synes de er mye mer edruelig enn de aller fleste av konkurrentene sine

Lenke til kommentar
Hifiklubben og Hifi Center (nå heter de Soundgarden) har rimelig forskjellige produkter. Kundeservice varierer fra by til by og selger til selger. Har opplevd selgere fra begge butikker som har vært utrolig hyggelige, men også opplevd dem som er lite engasjerte og som mangler nødvendig kunnskap. Opplever at soundgarden har et generelt sett litt dyrere sortiment og noen selgere lar seg av en eller annen merkelig grunn prege av dette.

 

Har ingen problemer med å anbefale begge kjedene. De opptrer ryddig og de fleste produktene er såpass gode at det er vanskelig å gjøre komplette bomkjøp. Som alle andre kjøp anbefales det å gjøre litt research på egenhånd når man skal handle projektor.

 

edit: AtW har et poeng, å pakke på folk som kjøper anlegg til 10000kr en kabel til 2500kr vitner om sterk salgstrang eller et genuint urealistisk syn på elektronikk. Erfarer at begge kjedene er veldig ivrig med dette (er dog litt mer selgerspesifikt).

 

kjetil: Humbugprodukter? Det eneste humbug jeg ser hos de forskjellige kjedene er konvertere og switcher (som gjerne tilhører kabelsegmentet), her betaler man gjerne høvdinger for ting som koster småpenger fra Hong Kong, gjerne produkter som ser identiske ut (har konfrontert noen butikker og importører med dette pr. mail, uten å få svar).

 

Ditt forhold til JBL kan jeg ikke si noe om, men toppmodellene deres er noen av verdens mest respekterte høyttalere, billigere JBL har dessuten samme funksjon som Dali Concept og til dels Argon høyttalerene til HFKlubben, høyttalere som gir mye lyd for pengene.

 

Har også primært erfaring fra Bergen, men også vært innom butikkene i Trondheim en del.

 

Dette er kansje litt utenfor tema, men der er vi vel alt kommet. Det jeg refererer til er innstegsmodellene til JBL. Så ha meg unnskyldt om jeg har bommet litt på spikeren. Kan ikke komme på hvilke modeller det var, men kan ikke si de imponerte stort. Den gang hadde jeg et begrenset budsjett, så det var best mulig lyd i 5.1 som gjaldt til rundt 10 lapper. Så i dette prisskiktet var ikke valget så vanskelig etter å ha hørt på flere produkter. JBL, Argon, Dali, Jamo i omtrent samme prissklasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...