Gå til innhold

Kamp i grafikk-markedet


Anbefalte innlegg

ATI fortjener all den ros de kan få. Min erfaring med de er at de leverer energigjerrige kort med ytelse - 2 helt essensielle faktorer som burde være selvsigende for enhver bevisst "maskin"-bruker.

 

 

Jepp, det er jeg enig i. Flinke har de vært. Det beste med ATI er at de ikke gir opp, for det kunne de lett ha gjort og latt Nvidia få dominere på egenhånd. Uten konkurransen taper vi kunder.

 

ATI sin ulempe er selvfølgelig alle utsettelsene som kommer i tide og utide. Håper de får bukt med leverings og produksjonsproblemer.

 

 

Vil kalle dette en klage. At man husker r600 utsettelsen fortsatt er jo utrolig.

 

 

 

Unnskyld meg, men er du vanskelig med viten og vilje eller? Nå har det seg sånn at R600 lanseringen ble et problem som tok laaaang tid for ATI å komme seg ut av. Det er jo derfor Nvidia hadde et "friår" hvor de kunne relansere produkter i ettertid fra dette friåret, bare med ny prod teknikk (65nm) bl.a. Trenger vel ikke så si at 8800GT ble en skikkelig pris/ytelse-vinner, et marked ATI har gjort det skarpt i før. Særdeles tungt for ATI å ta igjen topp og mellomsjiktet når de ikke har en eneste reell konkurrent.

 

Dette ønsker vi kunder ikke igjen, vil jeg tro? Var flere enn meg som lurte på om de i det hele tatt kom med R600. Og du husker kanskje at ytelsen var en skuffelse kontra Nvidia sine produkter? De tapte til og med terreng kontra Nvidia sine ELDRE produkter.

 

Og dette ser du ikke problematikken i? Er vel kanskje jeg som er vanskelig som husker sånt? Kanskje er det å klage litt for mye når et produkt er lovet å bli levert, men ikke kommer? Den gang klagde jeg, nå i dag påpeker jeg at det håper jeg ikke gjentar seg.

 

Uten å være for frekk her, men du burde kanskje lese litt nøyere etter før du svarer. Og har du en trang til å svare frekt og freidig tilbake, må du bare gjøre det, men da skjønner jeg også hvilket nivå du ønsker å legge deg på.

 

Lykke til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ATI fortjener all den ros de kan få. Min erfaring med de er at de leverer energigjerrige kort med ytelse - 2 helt essensielle faktorer som burde være selvsigende for enhver bevisst "maskin"-bruker.

 

 

Jepp, det er jeg enig i. Flinke har de vært. Det beste med ATI er at de ikke gir opp, for det kunne de lett ha gjort og latt Nvidia få dominere på egenhånd. Uten konkurransen taper vi kunder.

 

ATI sin ulempe er selvfølgelig alle utsettelsene som kommer i tide og utide. Håper de får bukt med leverings og produksjonsproblemer.

 

 

Vil kalle dette en klage. At man husker r600 utsettelsen fortsatt er jo utrolig.

 

 

 

Unnskyld meg, men er du vanskelig med viten og vilje eller? Nå har det seg sånn at R600 lanseringen ble et problem som tok laaaang tid for ATI å komme seg ut av. Det er jo derfor Nvidia hadde et "friår" hvor de kunne relansere produkter i ettertid fra dette friåret, bare med ny prod teknikk (65nm) bl.a. Trenger vel ikke så si at 8800GT ble en skikkelig pris/ytelse-vinner, et marked ATI har gjort det skarpt i før. Særdeles tungt for ATI å ta igjen topp og mellomsjiktet når de ikke har en eneste reell konkurrent.

 

Dette ønsker vi kunder ikke igjen, vil jeg tro? Var flere enn meg som lurte på om de i det hele tatt kom med R600. Og du husker kanskje at ytelsen var en skuffelse kontra Nvidia sine produkter? De tapte til og med terreng kontra Nvidia sine ELDRE produkter.

 

Og dette ser du ikke problematikken i? Er vel kanskje jeg som er vanskelig som husker sånt? Kanskje er det å klage litt for mye når et produkt er lovet å bli levert, men ikke kommer? Den gang klagde jeg, nå i dag påpeker jeg at det håper jeg ikke gjentar seg.

 

Uten å være for frekk her, men du burde kanskje lese litt nøyere etter før du svarer. Og har du en trang til å svare frekt og freidig tilbake, må du bare gjøre det, men da skjønner jeg også hvilket nivå du ønsker å legge deg på.

 

Lykke til...

 

Her sitter vi med lanseringsdato, og du "håper det ikke skjer igjen". Hvorfor fryder du deg ikke over framskyndet lanseringsdato og spennende løsninger som delt skjermkortminne på x2 og gddr5 og muligens 512 bit minnebuss. Jeg må si meg lei av negative kommentarer med en gang hw.no skriver og amd/ati. Ati har tatt igjen et år forsprang og bør roses for det, ikke bare drive å syte om r600 blablabla. Håper du prøver å ta meg seriøst isteden for late som om du er bedre enn meg!

 

Og om du skal prøve å heve deg over andre synes jeg ikke hører til på et forum!

Lenke til kommentar
Ati har tatt igjen et år forsprang og bør roses for det, ikke bare drive å syte om r600 blablabla.

Et års forsprang er å strekke det veldig langt. Selv om et enkelt produkt (R600 og R520) var ganske forsinket betyr ikke det at andre produkter er det.

 

Arbeidet med både RV770 og RV670 gikk nok ganske uavhengig av arbeidet med R600.

 

Akkurat på samme måte som at arbeidet i nVIDIA med GT200 går/gikk helt uavhengig med arbeidet med G9x0 brikkene.

Lenke til kommentar

Dette blir bra, får håpe for konkuransens skyld at ATi tar tronen. Hva SLI / Crossfire anngår, har ATi vist lovende takter med kort som skalerer bra og 2 billige kort (HD 3850) som sammen yter knalle godt og har lav tapseffekt. Å si at ATi har hatt mange effektgjerrige kort støtter jeg ikke, det er de senere kortene som har vært kalde. Trenger jeg minne folket på R600? Minnes også at X1900 kortene var rimelig lunkne..

Lenke til kommentar

Gadd ikke helt å følge trådene helt ut i skrivemåten på produsenter. Får jeg skikkelig kjeft om jeg fortsetter å skrive nVidia istedetfor den mer Hardwarske måten Nvidia? Er blitt så vant til at nVidia skrives med stor V (for Victory? ;) øøh, Victor, Østen, Aase)

 

EDIT: N for Not :fun: tar like godt en Borat

Endret av G
Lenke til kommentar

Kjøpte et ATI skjermkort (hd3870) nå sist for å kunne følge litt med på hvordan driverne er i linux. I tillegg er kortet ganske stillegående og har bra bildekvalitet, kanskje ørlite grann bedre enn nvidia, men mulig det er subjektivt. Pleid å kjøpe nvidia før, men har ikke blitt skuffet over byttet og tror det blir ATI en stund fremover :)

Lenke til kommentar
Ati har tatt igjen et år forsprang og bør roses for det, ikke bare drive å syte om r600 blablabla.

Et års forsprang er å strekke det veldig langt. Selv om et enkelt produkt (R600 og R520) var ganske forsinket betyr ikke det at andre produkter er det.

 

Arbeidet med både RV770 og RV670 gikk nok ganske uavhengig av arbeidet med R600.

 

Akkurat på samme måte som at arbeidet i nVIDIA med GT200 går/gikk helt uavhengig med arbeidet med G9x0 brikkene.

 

 

Personen jeg svarte mente at nvidia hadde et hvileår.

 

Selv om et enkelt produkt (R600 og R520) var ganske forsinket betyr ikke det at andre produkter er det.

 

Heller tvert imot, skulle tro ati lærer som alle andre. De tok jo faktisk litt I, det var vel ikke meningen at r770 skulle komme før 2 halvdel av 2008, eller var det r700?

Lenke til kommentar
Noen antydninger til hva nVidia modellene kommer til å koste? Noe sier meg at det blir dyrt.

 

Men uansett, flott at det begynner å skje noe, 8800GTX'n min begynner å bli sliten. Nå trenger vi bare spill ol. som kan utnytte potensialet.

Veldig sant! Pr. dags dato er det jo et fåtall spill som kommer til å bli heavy for HD4800 eller GT200 kortene.

 

Crysis sammen med Far Cry 2 vil vel være de værste spillene, men hva mer enn dette? Kommer det noen flere storkrave titler i 2008?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Mange spill er i dag GPU-begrenset allerede ved 1600x1200. Kilde og analyse.

 

De nye kortene vil gjøre mange spill lettere å spille i oppløsninger som 1600x1200, 1680x1050, 1920x1200 og 2560x1600.

 

I 1998 var det rått dersom man fikk 50 FPS i 640x480

I 2000 var det rått dersom man fikk 50 FPS i 800x600

I 2002 var det rått dersom man fikk 50 FPS i 1024x768

I 2004 var det rått dersom man fikk 50 FPS i 1280x1024

I 2006 var det rått dersom man fikk 50 FPS i 1600x1200

I 2008 er det rått dersom man får 50 FPS i 1920x1200

I 2010 blir det rått dersom man får 50 FPS i 2560x1600

I 2012 blir man skuffet om man ikke får 50 FPS i 2560x1600 med skjermkort til 1500 kr

I 2014 blir man skuffet om man ikke får 50 FPS i 2560x1600 med skjermkort til 500 kr

 

Litt forenklet, men dere skjønner trenden.

Lenke til kommentar

Dette er meget positivt både av ATI og Nvidia. Får vi 4870 allerede i slutten av Juni skal jeg være ekstremt positivt overasket. Nå er vi endelig kanskje forbi den lange fusjonsperioden vi har vært vitne til :)

 

Nvidia kommer også til god tid og slik sett er jeg ikke missfornøyd med noen av aktørene denne gang :)

 

Vil det også GTX 290 eller vil Nvidias 280 være toppmodellen i 2008? Hørte at GTX 290 er den som kanskje skulle hett 9900GTX.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
I 1998 var det rått dersom man fikk 50 FPS i 640x480

I 2000 var det rått dersom man fikk 50 FPS i 800x600

I 2002 var det rått dersom man fikk 50 FPS i 1024x768

I 2004 var det rått dersom man fikk 50 FPS i 1280x1024

I 2006 var det rått dersom man fikk 50 FPS i 1600x1200

I 2008 er det rått dersom man får 50 FPS i 1920x1200

I 2010 blir det rått dersom man får 50 FPS i 2560x1600

I 2012 blir man skuffet om man ikke får 50 FPS i 2560x1600 med skjermkort til 1500 kr

I 2014 blir man skuffet om man ikke får 50 FPS i 2560x1600 med skjermkort til 500 kr

 

Litt forenklet, men dere skjønner trenden.

Nei. Man må være litt sta for å følge en såpass gammel trend.

 

I 2010 blir det rått dersom man får 50FPS i 2560x1600+ (pluss) Fysikk

 

edit: "Realisme" blir mer og mer en del av spillene som kommer, så, selvfølgelig blir "naturenslover" også være en viktig del av utviklingen.

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6934462.stm

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...