Gå til innhold

Kamp i grafikk-markedet


Anbefalte innlegg

"Fotorealistisk grafikk" gir meg en bedre latter for hver gang jeg hører det. Har hørt det snart siste 10 år.

Selvfølgelig har du ikke sett fremgangen? briller? ;)

Jeg har fortsatt til gode å se aktivt spillinnhold som kan kalles fotorealistisk, var poenget ;). PS... mulig jeg ser bedre med briller, men jeg vet ikke hva jeg skal foreslå for deg :p

 

Slagordet "fotorealistisk" startet vel med Amiga 500 for ca 20 år siden.

 

"Utrolige 65000 farger"

Absolutt, men det var en fin tid. Den gang PC fortsatt slet med grafikk, farger og lyd mens Amiga var langt forut sin tid. Husker også godt perioden hvor amigafolk i demoscenen såvidt begynte å sniffe på PC og dens muligheter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det da nvidia kort/drivere som krasjer mest da. Men husker ikke om det var totalt eller per pc.
Kilde for den uttalelsen? Jeg synes ATI eiere har vesentlig mer problemer enn Nvidia eiere, utrfra tråder jeg har fulgt her siste årene. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvis ATi greier å lage like gode drivere som nVidia lager til Linux, så kanskje jeg bytter ut skjermkortet mitt...

ATI har da gjort det bedre i Linux fronten i det siste. Ser ingen annen vei i at det skal fortsette i å bedre seg :)

 

Det var jo den tiden da de nesten ikke hadde noe form for støtte til linux.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

husker for noe år tilbake, når vi fikk se techdemoer som var helt ekstreme visuelt, ingen trodde det var mulig, men idag spiller vi de techdemoene, så det samme skjer sikkert nå. grafiske teckdemoer som ser helt ekstreme ut, kommer vi til å spille i fremtiden..

Lenke til kommentar
Nå er det da nvidia kort/drivere som krasjer mest da. Men husker ikke om det var totalt eller per pc.
Kilde for den uttalelsen? Jeg synes ATI eiere har vesentlig mer problemer enn Nvidia eiere, utrfra tråder jeg har fulgt her siste årene.

 

 

Søk litt på artikler på hw.no, de hadde et sånt kake diagram. Sitter på skolen nå så kan ikke gjøre det nå.

 

Kunne visst det likevel: http://www.hardware.no/artikler/nvidia_krasjer_mest_/50134

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Før man drar frem statistikk bør man også se på markedsandelen...

nVIDIA har en mye større markedsandel enn ATI

 

Dessuten er det ganske håpløst å bruke tidlige Vista-drivere (noe dette er) som grunnlag...

 

 

Ja viss du leser postene mine så ser du at jeg ikke husker om markesandel var tatt med.

Lenke til kommentar
Crysis sammen med Far Cry 2 vil vel være de værste spillene, men hva mer enn dette? Kommer det noen flere storkrave titler i 2008?

Mye avhenger av hvilken oppløsning, AA, AF og framerate man forventer å kunne spille med. Når det er sagt, Age of Conan krever en del, Mass Effect vil nok kreve en del, samme med (men kan ikke si for sikkert) Project Origin, STALKER Clear Sky, Fallout 3 og Gothic 3.

Lenke til kommentar
Crysis sammen med Far Cry 2 vil vel være de værste spillene, men hva mer enn dette? Kommer det noen flere storkrave titler i 2008?

Mye avhenger av hvilken oppløsning, AA, AF og framerate man forventer å kunne spille med. Når det er sagt, Age of Conan krever en del, Mass Effect vil nok kreve en del, samme med (men kan ikke si for sikkert) Project Origin, STALKER Clear Sky, Fallout 3 og Gothic 3.

Og kanskje Splinter Cell Conviction og Mirror's Edge blir grafikk krevende :)

Lenke til kommentar
Alan Wake forventes vel også å spise hardware?

Tja, jeg har ikke sett så mye til gameplay fra Alan Wake, men jeg fikk litt Half-Life 2 vibber av det jeg har sett fra spillet. Dvs at det virker som det er stort sett bruk av high-res textures og gode texture artister som redder grafikken.

Lenke til kommentar

3xxx serien blir nok mobil snart. Da får vi sikkert litt mer kamp på mobilgrafikk fornten også med 3870 cf mot 8700/8800 i sli. Noe sier meg at cf versjonen vil ta mye mindre strøm, særlig viss igpu blir standard på puma plattformen, slik at selv highend laptoper kan nyte godt av hybrid cf. (highend og highend med tl 68 med dobbel l2 cache)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...