Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Til alle neglebitere.


Zamboo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle barna i studiet bodde i sterkt industrialiserte strøk, og over 60 prosent av dem bet negler. Engelske forskere sier til BBC at de tror vesteuropeiske neglespisere også kan være i faresonen.

 

Jeg bor ikke i sterkt industrialiserte strøk, betyr det at jeg kan begynne å bite negler med god samvittighet?! :)

Eller vil jeg da komme til å miste store deler av min allerede begrensede hjernekapasitet!?

 

molly

Lenke til kommentar

Alle barna i studiet bodde i sterkt industrialiserte strøk, og over 60 prosent av dem bet negler. Engelske forskere sier til BBC at de tror vesteuropeiske neglespisere også kan være i faresonen.

 

Jeg bor ikke i sterkt industrialiserte strøk, betyr det at jeg kan begynne å bite negler med god samvittighet?! :)

Eller vil jeg da komme til å miste store deler av min allerede begrensede hjernekapasitet!?

 

molly

Biter negler men det er sjeldent. tror vi kan bare slappe av! Snart sier de vel at det er sunt eller noe.
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Mye som får bly i kroppen, og dermed endret adferd: Fluor og vold (og bly - Forøvrig en mye mer interessant artikkel imho!)

 

Men neglebiting?? Som notorisk neglebiter må jeg si jeg tviler på det (prøver å slutte, og har gjort det mange ganger alt :green: )

 

Det sto jo også at man ikke skulle ha for lite bly i kroppen(!) i samme artikkel, så det er ikke greit å si hva man skal tro:

Får man for mye bly i kroppen går det nemlig ut over nervesystemet, og barna får ikke utvikla hjernen skikkelig. Men det er ting som tyder på at lavere blydoser også kan lage trøbbel.

 

Undersøkelser fra tidlig på 1990-tallet peker mot at lavere doser bly var assosiert med et lite fall i IQ....

 

Ikke for mye og ikke for lite da? Nå er jeg ingen ekspert på sporstoffer o.l. som trengs i kroppen, men etter en kjapp google og ifølge den (u)feilbarlige wikipedia står ikke bly oppført som noe kroppen trenger i det hele tatt (åltså ikke engang et sporstoff).

denne siden sto det oppført inder "nonessential contaminant minerals".

Lenke til kommentar

3 innlegg som utelukkende kommenterte bumpinga er slettet siden dette er off-topic. At tråder er gamle betyr ikke nødvendigvis at de ikke lengre kan være av verdi eller interesse for forumbrukerne. Så jeg lar tråden forbli åpen. =)

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...