Gå til innhold

Konsollvalget, et vanskelig valg. Wii, PS3 eller X360?


Bear^

Anbefalte innlegg

Fant en artikkel som beskriver kontrastene mellom konsollene veldig bra. Er det på tide å skifte over til PS3? Her kommer enn Xbots bekjennelser:

 

An Xbot’s take on why the time is now right for Xbox 360 gamers to seriously consider getting rid of their 360’s and purchasing a PS3

 

Denne karen tar bladet rett fra munnen. Enig i samtlige poeng i denne bloggen. :)

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant en artikkel som beskriver kontrastene mellom konsollene veldig bra. Er det på tide å skifte over til PS3? Her kommer enn Xbots bekjennelser:

 

Denne karen tar bladet rett fra munnen. Enig i samtlige poeng i denne bloggen. :)

 

Kilde: http://www.nextgg.com/Is-it-time-to-move-o...the-PS3-02.html

 

Gadd ikke å lese mer når jeg så ordet "Xbot", kan jo ikke tas alvorlig da.

 

Problemet med Gaming som hobby er alle disse forbannade drittungene som følger med

Lenke til kommentar

Når eg skal flytte rundt på PS3'n min fra lokasjon til lokasjon tar eg med meg kun PS3'n og ein kontroll eller 2.

Har strømkabel og hdmi og usb kabel på dei forskjellige plassene, og dette er kabler som det er enkelt å få tak i. Enten så har eg ein nettverkskabel liggende, ellerså er det jo alttid eit trådlaust nettverk i nærheiten.

 

Det er kun den AV kabelen som du får komponent ut av som er "ps3 only" kabel trur eg, men kven bruker den når man kan stappe i ein hdmi kabel? PC strømkabler som ps3'n bruker har man jo i hauger og dungevis av, samme med USB kabelen for lading av kontrollen når den måtte trenge det.

 

Eg har ingen Xbox, men har høyrt rykter om at det er ein feit strømforsyning utafor xbox'n, og når eg har sett bilder av xboxer ser det ut som noken snodige kontakter bak på der, altså xbox only stuff, sjølv om dette har vel forbedra seg etter at det blei hdmi på dei? Ikkje veit eg.

Lenke til kommentar

Man kan liste side opp og side ned med kriterier som om man var en forsvarssjef på flyshopping, men midt oppe i all rasjonaliseringen og skjematiseringen bør man ikke glemme magefølelsen. Med det mener jeg at selv om man kanskje på papiret har kommet frem til at 360 er den beste maskinen men synes det er noe ubestemmelig med PS3 som gjør at man har lyst på den, ja, da går man for PS3. Kjøpsvalg er oftest noe man gjør ganske fort, og så leter man etter måter å rettferdiggjøre det på.

Lenke til kommentar

Synes utvalg av spill er viktigere enn mediacentre/hdd/wireless-muligheter. Jeg har selv alle tre konsollene, men spiller så og si bare Xbox360 ettersom det er der jeg har de fleste spillene jeg liker. Til "generell gaming" bruker jeg xbox360, når jeg spiller alene eller med venner over internett (XBL er overlegen og mer utbredt i forhold til både PSN og Wii-Wifi). Når kamerater er på besøk spiller vi mest Wii (Smash Bros Brawl) eller Xbox360 (NHL, Halo). Når jeg sitter alene så spiller jeg ofte PS3 når det faktisk er en bra tittel, som feks. MGS.

 

Ettersom Xbox360 elsker å bli ødelagt på alle mulige måter, har det blitt til at jeg har kjøpt spill til PS3 istedet. Levetid er en viktig faktor, en som PS3 vinner på, imotsetning til Xbox. Ikke Wii heller gjør det bra her, de som er kjent med "Dirty Lense"-problemet burde nok være enige. Det er selvfølgelig smak og behag og tilfeldigheter, men vil si at alt er mer "tilrettelagt" på Xbox360 på grunn av flere titler og bedre onlinemuligheter.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du mene ps3 ikke er ett mediasenter?

 

SPiller av blue ray filmer og DVD-er som en drøm med full surround. samt ett stort codec utvalg. ikke noe problemer og koble trådløs opp mot maskin (om du har trødløs router hjemme) også veldig god støtte for musikk og bilder :p

PS3 er ingen drømmeavleser for DVD. Den er ålreit for Blu-Ray.

 

Haha! hvordan vet du det?

 

på itpro så jeg at Bluray spilleren kom på andreplass med terningkast 5!

 

I tillegg oppskalerer PS3 DVD-filmene!

Lenke til kommentar
Synes utvalg av spill er viktigere enn mediacentre/hdd/wireless-muligheter. Jeg har selv alle tre konsollene, men spiller så og si bare Xbox360 ettersom det er der jeg har de fleste spillene jeg liker. Til "generell gaming" bruker jeg xbox360, når jeg spiller alene eller med venner over internett (XBL er overlegen og mer utbredt i forhold til både PSN og Wii-Wifi). Når kamerater er på besøk spiller vi mest Wii (Smash Bros Brawl) eller Xbox360 (NHL, Halo). Når jeg sitter alene så spiller jeg ofte PS3 når det faktisk er en bra tittel, som feks. MGS.

 

Ettersom Xbox360 elsker å bli ødelagt på alle mulige måter, har det blitt til at jeg har kjøpt spill til PS3 istedet. Levetid er en viktig faktor, en som PS3 vinner på, imotsetning til Xbox. Ikke Wii heller gjør det bra her, de som er kjent med "Dirty Lense"-problemet burde nok være enige. Det er selvfølgelig smak og behag og tilfeldigheter, men vil si at alt er mer "tilrettelagt" på Xbox360 på grunn av flere titler og bedre onlinemuligheter.

 

Her er en liten liste over spill til PS3 og Xbox 360 :)

 

Store eksklusive spill til PS3:

 

Ratchet and clank: ToD

Uncharted: drakes fortune

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Metal Gear Online

Heavenly sword

Warhawk

Buzz

Singstar

 

Store eksklusive kommende spill til PS3:

 

Final Fantasy XIII

Final Fantasy Versus XIII

God of War 3

Resistance 2

Motorstorm: Pacific Rift

Gran Turismo 5

SOCOM

 

Store eksklusive spill til Xbox 360:

 

Gears of War

Lost Odyssey

Mass effect

Halo 3

PGR4

Forza 2

Dead Rising

 

Store eksklusive kommende spill til Xbox 360:

 

Alan Wake

Fable 2

Too Human

Gears of war 2

Forza 3

Age of Conan

 

Store spill til begge konsoller:

 

Assassin's Creed

Grand Theft Auto IV

Race Driver: Grid

Guitar Hero-spillene

Burnout: Paradise

Call of Duty 4: Modern Combat

Battlefield: Bad Company

Bioshock (kommer til PS3 i august/september)

Fifa 08

Uefa Euro 2008

PES 2008

The Elder Scrolls IV: Oblivion (trolig tidenes største spill)

 

 

Store kommende spill til begge konsollene:

 

Gothic 4

Call of Duty: World at War

Saints Row 2

Fifa 09

PES 2009

Far cry 2

Fallout 3

Mafia 2

The Elder Scrolls V?

GTA V?

 

Listen er jo selvfølgelig ufullstendig men jeg prøver å gi et

stort innblikk på hva slags STORE spill som kommer/er, ikke SMÅ..

 

PS: Mange av spillene som kommer/har kommet på X360 er på PC også...

 

Jeg syns det er jevnt... 360 har flest store spill for øyeblikket men Ser det er endel store PS3 spill på vei... 360 har tross alt hvert 16 månder lengre på markedet :)

 

Uansett (synes jeg) de beste spillene blir/er multi uansett :)

Endret av Stidilko
Lenke til kommentar

Over halvparten av den listen er ikke verdig å listes opp, jeg ville knapt stå igjen med rundt 2-3 til hver konsoll. Jeg husker at for ikke lenge siden når jeg spurte det samme spørsmålet fikk jeg svar som "Lair!! Blir DRITTBRA! og "Haze! Fy FAEN bare VENT!".

 

Som du sier så er det fordi Xbox360 har vært lenger ute på markedet som er grunnen til bedre utvalg, dette legger jeg ikke skjul på. Jeg har ingen fanboy-agenda, schadenfreude ikke kommer meg til gode som eier av alle tre konsollene, jeg vil ha maksimalt utbytte av pengene som er investert.

 

Nå har vi kommet så langt at utvalget ikke er den viktigste faktoren, noe jeg ville vært uenig for noen måneder tilbake. En viktigere faktor synes jeg begynner å bli levetid, ettersom flere og flere konsoller begynner å skurre som de eldes.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-NIoHlfL

På nytt er innlegg fjernet. Innlegg i denne tråden bør enten innholde spørsmål der en søker hjelp til hvilken konsoll man skal kjøpe seg, eller informansjon som kan gjøre valget lettere for andre brukere.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...