Gå til innhold

Konsollvalget, et vanskelig valg. Wii, PS3 eller X360?


Bear^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken konsoll av Wii, 360 og PS3 er beste konsollen på eventyrspill da? Har en forkjærlighet for spill som Beyond Good & Evil bla. andre.

 

Elsker slik spill selv, men beklageligvis så er det ikke så mange som er sluppet på denne generasjonen ennå. Men pr i dag er det nok Wii som har flest av de, men så vidt jeg vet så kommer oppfølgeren til Beyond good & evil på X360, PS3 og sikkert Wii. Men i dette tilfellet ville jeg nok valgt en av de kraftige konsollene.

 

PS3 får også Heavy Rain etter hvert, noe som jeg selv er veldig spent på, dette er laget av samme gjengen som laget Fahrenheit og Omnikron.

Men X360 har også en god del titler på gang som faller under kategorien (Banjoo Kazooie og Fable 2 f.eks.)

 

Men det beste action adventure spillet jeg har spilt denne generasjonen er Dead Rising, som er en X360 eksklusiv, noe som for meg er verd hele maskinen.

 

Men i rene adventure spill så er det som sagt Wii som sitter på flest titler pr i dag.

Lenke til kommentar
Men det beste action adventure spillet jeg har spilt denne generasjonen er Dead Rising, som er en X360 eksklusiv, noe som for meg er verd hele maskinen.

"Exclusively on PlayStation 3" står det på Dead Rising på IGN???

 

"Illegal user error..."

-Beklager hadde oppe beskrivelsen av begge spillene samtidig, ble feil det. 360 og Wii er den tilgjengelig på.

Endret av BennyBkgltt
Lenke til kommentar
Men det beste action adventure spillet jeg har spilt denne generasjonen er Dead Rising, som er en X360 eksklusiv, noe som for meg er verd hele maskinen.

"Exclusively on PlayStation 3" står det på Dead Rising på IGN???

 

"Illegal user error..."

-Beklager hadde oppe beskrivelsen av begge spillene samtidig, ble feil det. 360 og Wii er den tilgjengelig på.

 

Wii versjonen som kommer skal ikke være lik X360 versjonen, tror den skal være mer action orientert (hvis jeg husker rett).

Lenke til kommentar
Stjeler tråden litt jeg, hvilken av x360 og PS3 er "best"?

Tenker ikke med tanke på flest spill, men bilde kvalitet, funksjoner osv..

 

Hvor grafikken er best er som oftest opp til utvikler, det er ingen automatikk i hvor den er best.

I hovedsak om du liker best spill som bruker Unreal-motoren, kommer du nok best ut med 360, grafikkmessig, og endel Ubisoft-spill pleier også å se best ut på 360.

Men på den andre siden, så har PS3 spill som ikke 360 har som f.eks. Uncharted, Wipeout HD, o.l. som ser flottere ut enn så å si alt jeg har sett på 360. :-/

Dersom du liker custscenes, så har PS3 også endel fortrinn, pga. Bluray.

i.e. har ikke sett noen spill på 360, som prøver å skaffe sånn film-lignende opplevelse som MGS4, og Heavenly Sword.

 

 

Funksjoner, er ett veldig omfattende tema og litt mere vanskelig å avgjøre.

PS3 er ett mye mere åpent område som benytter seg av flere industri-standarder.

Du kan altså bruke mye mere utstyr fra tredjeparts-utviklere.:-/ Så lenge du kan plugge det inn i PS3, så pleier det stort sett å virke.

Mens 360 er mere låst til deler fra Microsoft, som gjør at du bare kan oppgradere med utstyr som MS lager, uten konkuranse fra andre utviklere. :-/

Og ting som webbrowser o.l. finnes ikke til 360 heller.

På den andre siden, så har alle med 360 headset, det har ikke alle PS3-brukerene.

Så snakke-funksjonene er bedre på 360, som er positivt. Men der koster altså onlinespillingen penger hver måned, som er negativt.

Angående filmfremvisningsfunksjonalitet, så er PS3 best, med veldig bra DVD, og Bluray-visning. Mens 360 støtter ikke annet enn DVD og 'døde' HD-DVD.

Og customization er også bra på PS3 hvor du kan lage egne menyer o.l. slik som du ønsker. :) Du kan også innstalere Linux.

Så hvor funksjonaliteten er best, kommer ann på hvilken funksjonalitet du ønsker. :)

Lenke til kommentar
Wii versjonen som kommer skal ikke være lik X360 versjonen, tror den skal være mer action orientert (hvis jeg husker rett).

 

Tviler på at Wii-versjonen blir like bra som 360-versjonen. :p

Tipper den blir mere on-rail shooter, enn fps..

Noe som også kan være morsomt.

 

Men vet ingenting om den, så kan godt være jeg tar feil.. :)

Lenke til kommentar
Wii versjonen som kommer skal ikke være lik X360 versjonen, tror den skal være mer action orientert (hvis jeg husker rett).

 

Tviler på at Wii-versjonen blir like bra som 360-versjonen. :p

Tipper den blir mere on-rail shooter, enn fps..

Noe som også kan være morsomt.

 

Men vet ingenting om den, så kan godt være jeg tar feil.. :)

Det kan godt hende jeg misforsto det du sa nå, men Dead Rising er da ikke en FPS.

De største forskjellene mellom 360- og Wii-versjonene er:

-Dårligere grafikk og færre fiender(naturligvis)

-De forandrer på oppdragstrukturen ved å fjerne mye av tidspresset.

-DR Wii bruker siktesystemet til RE4: Wii

 

Bortsett fra det er det stort sett samme konsept. De som spiller det på Wii vil fortsatt ha mulighet til å utforske kjøpesenteret slik de selv vil.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har en ps3 på reparasjon nå, og er vel borte i 2-3 uker... Så jeg lurer på om jeg burde gå for et innkjøp av xbox-360 elite?

Største grunnen som tiltrekker meg for xbox er vel left 4 dead, gears of war, saints row (enern) også kommer det vel flere coop spill til konsollen?

 

Så lurer på om det er et lurt valg av meg?

 

Beklager skriveleif, dårlig tid, takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Elite er svart.

Elite har 120GB HDD (Premium har 60GB)

Elite har medfølgende HDMI kabel.

Thats it.

 

Når jeg ser på prisene på 360 for tiden er det forresten like greit å handle en Elite på nettet.

Er bare 500kr som står imellom de, og om du skal ha HDMI kabel er det kun 2-300kr.

Grei pris for dobbel HDD.

 

Edit: Linker til Prisguiden:

Xbox 360 Arcade, Xbox 360 Premium, Xbox 360 Elite.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
kunne ikke se om noen av konsolene støttet hd filmer i .mkv format. hadde vært greit om noen kunne si om det funker å spille av .mkv filmer via ekstern harddisk eller DVD.

 

det meste av filmene jeg har er "720p X264.mkv" hvis det har betydning.

 

noen må da vel vite dette? eller må eg konvertere hd til en annen filtype som også kan vise hd? gjerne eksempel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...