Gå til innhold

Konsollvalget, et vanskelig valg. Wii, PS3 eller X360?


Bear^

Anbefalte innlegg

Nå har xboxen også vært 1 år lenger på markedet. Det gjelder å se denne saken i lys av markedsuvikling over tid. Spill selger dårligere på xbox selv om konsollen har vært tilgjengelig lenger. Det er ett veldig dårlig tegn.

 

Ps3 har løftet seg betraktelig og trenden ser ganske positivt ut. Hvis det fortsetter sånn vil den overta xbox360 lett.

 

Når vi tenker på eksplosjonen både ps1 og ps2 så, kan dette like godt også hende med ps3. Jeg tror vi bare må gi det tid og se det an deretter. Men for xboxen er nok løpet kjørt for denne gang. Er jo helt klart nå at xboxen ikke vil se noe til ps1/ps2 tilstander denne generasjonen. For ps3 sin del er dette ennå helt oppe i luften.

 

Hva er dette for noe tull? Sony fanboys er helt desillusjonerte.

 

MS har forøvrig dårlig trackrecord med sin støtte til foregående hardware når de kommer med noe nytt. Støtten til gammel Xboxen ble vel mer eller mindre droppet på dagen når 360 kom på markedet. Jeg tror vi kan forvente det samme ved neste generasjon.

Det tror ikke jeg. PS2 var overlegen Xbox, så Xbox måtte komme med noe nytt. Nå stiller PS3 of Xbox 360 ganske likt, derfor haster det ikke sånn for Microsoft.

Vel man kan tro hva man vil, men det endrer ikke det faktum at MS droppet utvikling av spill til de 24 mill boksene de hadde på markedet når 360 ble lansert. Ser ingen grunn til at de ikke gjør det samme når neste generasjon dukker opp.

 

Og det samme gjorde Nintendo.

Tror du de kommer til å droppe å selge spill til DS og Wii med det første?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første.. Slutt å peke ut folk som fanboys og desillusjonerte. Det er personangrep.

 

Så til det du kommenterer meg på. Nintendo gav vel ut noen titler til GC etter Wii var lansert. Hvor mange har jeg ikke oversikt over.

 

Poenget mitt er som følger:

 

Mange konsoller på markedet sikrer støtte etter neste generasjon. Mindre konsoller gjør ikke. Med den kundemassen Nintendo har med Wii og DS ville det være fullstendig hjernedødt å slutte å lage spill. Støtten for disse konsollene vil selvsagt fortsette.

 

MS får et par mill konsoller ut denne generasjon enn hva de hadde samme tid sist generasjon. Når de lanserte 360 droppet de all støtte til xbox. Vil de par millionene gjøre at de forplikter seg mer til fortsatt støtte? Jeg tror ikke det. Kommer de ut med ny konsoll til neste år eller året etter slik salget går nå, er det slik jeg ser det en stor mulighet for at de vil droppe all støtte for 360.

 

Man har selvfølgelig ingen garantier med PS3 heller, men man har to pekepinner som tilsier at de vil fortsette støtte i 10 år fra lansering:

1. Sony har sagt at PS3 konseptet sammen med PS og PS2 er basert på et livsløp på 10 år.

2. Historien tilsier at de ikke dropper støtten.

 

@Drugis:

 

Du har ikke gitt meg noen grunn. At 360 kom på markedet ett år før andre konsoller ser jeg har lite med saken og gjøre når 360 ikke har oppnådd noen effektiv salgsfordel fremfor xbox. De har solgt et par millioner mer 360'er, men det utgjør ikke så stor forskjell fra forrige generasjon. Vi snakker muligens om 26 versus 24 mill her i samme levetid fra lansering. Jeg tror historien vil gjenta seg.

Lenke til kommentar
For det første.. Slutt å peke ut folk som fanboys og desillusjonerte. Det er personangrep.

 

Så til det du kommenterer meg på. Nintendo gav vel ut noen titler til GC etter Wii var lansert. Hvor mange har jeg ikke oversikt over.

 

Poenget mitt er som følger:

 

Mange konsoller på markedet sikrer støtte etter neste generasjon. Mindre konsoller gjør ikke. Med den kundemassen Nintendo har med Wii og DS ville det være fullstendig hjernedødt å slutte å lage spill. Støtten for disse konsollene vil selvsagt fortsette.

 

MS får et par mill konsoller ut denne generasjon enn hva de hadde samme tid sist generasjon. Når de lanserte 360 droppet de all støtte til xbox. Vil de par millionene gjøre at de forplikter seg mer til fortsatt støtte? Jeg tror ikke det. Kommer de ut med ny konsoll til neste år eller året etter slik salget går nå, er det slik jeg ser det en stor mulighet for at de vil droppe all støtte for 360.

 

Man har selvfølgelig ingen garantier med PS3 heller, men man har to pekepinner som tilsier at de vil fortsette støtte i 10 år fra lansering:

1. Sony har sagt at PS3 konseptet sammen med PS og PS2 er basert på et livsløp på 10 år.

2. Historien tilsier at de ikke dropper støtten.

 

@Drugis:

 

Du har ikke gitt meg noen grunn. At 360 kom på markedet ett år før andre konsoller ser jeg har lite med saken og gjøre når 360 ikke har oppnådd noen effektiv salgsfordel fremfor xbox. De har solgt et par millioner mer 360'er, men det utgjør ikke så stor forskjell fra forrige generasjon. Vi snakker muligens om 26 versus 24 mill her i samme levetid fra lansering. Jeg tror historien vil gjenta seg.

 

Tror du virkelig at 360 bare kommer til å selge et par millioner mer enn Xbox? Da er du virkelig desillusjonert du også.

 

Den har jo ikke kommet under 199 dollar enda engang! Det er da salget virkelig begynner.

 

Og allerede har den vel solgt omtrent det samme som Xbox gjorde, rundt 20 millioner.

360 kommer LETT til å selge minst 50 millioner denne runden.

 

Og om den ikke skulle "leve i 10 år", hvor viktig er det egentlig? Hvor relevant er PS2 i dag og i de neste par årene? Ikke særlig for de som bryr seg litt om spill. Og den har "levd" i 7-8 år nå?

 

Om 360/PS3 varer 5 eller 10 år er ikke særlig viktig med mindre man liker å spille søpla som PS2 får i disse dager.

Endret av Bonobo
Lenke til kommentar

Og hvor tar dere det fra at 360 spill selger så dårlig?

 

Selv her i "Playstation land" selger 360 spill bedre enn PS3.

 

Her er forrige ukes salg fra Sverige.

 

01 (03) [Wii] Mario Kart Wii (Nintendo)

02 (05) [PC] World of Warcraft (Vivendi Games)

03 (01) [PS2] Guitar Hero 3: Legends of Rock (Activision)

04 (08) [360] Rock Band (Electronic Arts)

05 (07) [Wii] Super Smash Bros Brawl (Nintendo)

06 (__) [PC] The Sims 2 Ikea heminredning (Electronic Arts)

07 (10) [PC] World of Warcraft: The Burning Crusade (Vivendi Games)

08 (12) [PC] World of Warcraft Battlechest (Vivendi Games)

09 (09) [PC] Counter-Strike 1: Anthology (Electronic Arts)

10 (__) [360] GTA 4 (Take 2)

11 (11) [PS2] Singstar Svenska hits Schlager (Sony Computer Ent.)

12 (06) [PC] The Sims 2 (Electronic Arts)

13 (__) [PS3] GTA 4 (Take 2)

14 (__) [360] Battlefield Bad Company (Electronic Arts)

15 (__) [PS2] FIFA 08 (Electronic Arts)

16 (__) [PS3] Battlefield Bad Company (Electronic Arts)

17 (__) [PC] Spore Creature Creator (Electronic Arts)

18 (04) [PS2] Guitar Hero Aerosmith (Activision)

19 (17) [360] Soul Calibur 4 (Ubisoft)

20 (15) [PS3] Soul Calibur 4 (Ubisoft)

 

Selv med all piratkopieringen på 360 her så selger spillene fremdeles minst like bra som PS3. Og i Amerika selger jo 360 spill som regel det dobbelte av PS3, hvis ikke mer.

 

Er vel bare Japan hvor PS3 spill selger litt bedre, men der er både PS3 og 360 omtrent daue uansett.

 

Så vær så snill å slutt å kom med tull, Ramsey.

Lenke til kommentar
Tror du virkelig at 360 bare kommer til å selge et par millioner mer enn Xbox? Da er du virkelig desillusjonert du også.

Igjen med å kalle folk for ditt og datt. Dette er et diskusjonsforum, folk har forskjellige meninger om hvordan fremtiden kommer til å utvikle seg og klarer som regel å respektere det uten å gå på person. Grow up and get over it. ;) Men det du spør om har jeg faktisk ikke spekulert i. Det jeg sier er at 360 vil ha solgt muligens et par millioner mer enn hva xbox hadde samme tidspunkt etter lansering.

 

Den har jo ikke kommet under 199 dollar enda engang! Det er da salget virkelig begynner.

Har jeg liten tro på. Det hadde liten effekt for den originale xboxen. Det sørget for å holde salstallene oppe, men det var ingen markant økning i salget.

 

Og allerede har den vel solgt omtrent det samme som Xbox gjorde, rundt 20 millioner.

360 kommer LETT til å selge minst 50 millioner denne runden.

Xbox solgte 24 millioner per mai 2006. Ergo har 360 4 mill å selge til mai 2010 for at den skal selge likt. Det gjør de nok sikkert.

 

Og om den ikke skulle "leve i 10 år", hvor viktig er det egentlig? Hvor relevant er PS2 i dag og i de neste par årene? Ikke særlig for de som bryr seg litt om spill. Og den har "levd" i 7-8 år nå?

Om 360/PS3 varer 5 eller 10 år er ikke særlig viktig med mindre man liker å spille søpla som PS2 får i disse dager.

PS2 fikk titler som God of War 2 og FF XII etter PS3 launch. Bare i år ser vi titler som Yakuza2, Star Wars Force Unleashed, Persona 3, Rock band, Tomb Raider Underworld osv osv. Søppel I think not. Det er mye søppel som kommer ut også, ingen tvil om det, men man får i det minste spill, og ingen støtte er droppet.

 

Om MS gjør det samme med 360 som de gjorde med xbox, har 360 halvannet år igjen å leve. Og om jeg leser deg riktig i det siste du skriver her er vel det helt greit fordi den er ikke relevant for de som bryr seg litt om spill etter dette.

:)

 

EDIT: Og en ting til.. Sverige er ikke Norge. Her i landet sto PS3 for 31% av omsetningen for spillsalg i første halvår i år, mens xbox360 sto for 17%. Link

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
@Drugis:

 

Du har ikke gitt meg noen grunn. At 360 kom på markedet ett år før andre konsoller ser jeg har lite med saken og gjøre når 360 ikke har oppnådd noen effektiv salgsfordel fremfor xbox. De har solgt et par millioner mer 360'er, men det utgjør ikke så stor forskjell fra forrige generasjon. Vi snakker muligens om 26 versus 24 mill her i samme levetid fra lansering. Jeg tror historien vil gjenta seg.

Xbox 360 kommer da til å leve mye lenger enn det Xbox gjorde. Da Xbox kom hadde PS2 solgt altfor mye og det var mange flere spill enn til Xbox. Nå er det nesten motsatt, selv om Xbox 360 ikke har det samme forspranget på PS3 som PS2 hadde på Xbox.

Lenke til kommentar

Det er jo det du ikke forstår. Xbox har aldri, vil aldri og får aldri samme bredde som ps platformen. Du har jo beviset foran deg svart på hvitt. x360 har identisk markedsutvikling som forgjengeren. Hvordan i allverden skal den liksom noengang ha hatt ett forsprang da? Nei. Bedre lykke neste gang, sier bare jeg.

 

Nok off-topic nå. Vi har en salgstråd for den slags tullprat. La menn være menn, salg være salg og konsollvalgs-tråden være tråden hvor hver og en avgjør konsollvalget sitt med en sivilisert diskusjon innenfor fredelige rammer.

Lenke til kommentar

Hva er det du egentlig prøver å si oss, kremkatten som vi ikke vet fra før?

Synes du ser alt for sint ut for denne typen diskusjon.

 

Faktum er jo at Xbox 360 står MYE bedre ann enn det den første Xboxen gjorde.

Se på antall solgte konsoller, se på Xbox LIve brukere, se på antall spill og alle de forskjellige sjangrene de ligger i. Hvilke konsoller som "vinner" osv gir jeg langt faen i, det gjør nok flere her også.

 

Du må bare skjønne det at selv om vi sier at 360 står bedre enn Xbox så betyr ikke det at vi sier PS3 suger. get it?

Lenke til kommentar

Is the Xbox 360 reaching the limit of its capabilities?

 

When any totally new gaming platform reaches developers for the first time they are at the bottom of a learning curve. Not only that, they are usually in a big hurry to get a game out as soon as possible after the platform launches. So early games on a new platform are usually little better than the best games on the previous generation platform.

 

As time passes the developer climbs up the learning curve. How fast this happens depends a lot on the complexity of the platform’s architecture and the availability of good engines, tools and libraries. The Microsoft Xbox 360 has a relatively straightforward system architecture and has had very good development tools from very early in the availability of dev kits. So we would expect developers to be getting close to optimum performance out of it fairly quickly. And this has been borne out by it delivering superior performance in virtually every cross platform game so far. But has the top of the learning curve been reached?

 

Rod Fergusson is franchise senior producer for Gears of War at Epic games and has just given an in depth interview for Gamasutra. Interestingly he says: “……with the two to three more years of optimization that we’ve had, we’re much further along than I think, three years ago, we thought we were going to get. So I think we’re certainly approaching the upper end of it, as far as what developers are able to do with it……
Lenke til kommentar

Selve maskinen har alltid kjørt i taket, det er jobben dens.

Det er spillmotorene som må tilpasses maskinen.

 

Det er nok en del år til (MANGE) før utviklere begynner å si at de ikke kan gjøre noe annet enn å legge til nye historier i spillene sine fordi de ikke får til noe bedre på andre plasser. Det er alltid muligheter inne i programvaren en bruker. Se på PS2, der er det fremdeles spill som ser godt ut. Hvorfor? Fordi utviklerne konstant fornyer koden sin.

 

Så det er nok ikke så drastisk som det høres ut når de sprer rykter om at 360 har peaket.

Lenke til kommentar
Xbox 360 står MYE bedre ann enn det den første Xboxen gjorde.

 

Her tror jeg de fleste må være enig. den første xboxen var en middelmådig konsoll, 360'n er en svært god konsoll.

 

Jeg er veldig interessert i hva man får til med ps3en om noen år. De aller peneste spillene til ps2 kom jo etter at den hadde vært ute i 6-7 år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Xbox 360 står MYE bedre ann enn det den første Xboxen gjorde.

 

Her tror jeg de fleste må være enig. den første xboxen var en middelmådig konsoll, 360'n er en svært god konsoll.

 

Jeg er veldig interessert i hva man får til med ps3en om noen år. De aller peneste spillene til ps2 kom jo etter at den hadde vært ute i 6-7 år.

 

Hvordan var Xbox en middelmådig konsoll? Den var klart kraftigst og hadde haugevis av toppspill. Kan lett argumenteres for at den var bedre enn hva 360 har vært.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Poenget med denne tråden er ikke krangling om hardware og den pakken men samling av erfaringer, oversikt over lanserte spill og kommende spill. Håper å skal klare å holde denne tråden litt oppdatert med den nødvendige informasjonen i fronten hele tiden slik at brukere ikke

trenger bla seg milevis gjennom 200 innlegg for å gjøre seg opp en mening.

Fra nå av holder alle seg til topic. Dette er ikke en tråd for krangling om hvilken konsoll er beste eller hvilken konsoll som kommer til å være på markedet lengst. Videre off topic vil medføre reaksjoner.

 

(Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM)

Lenke til kommentar

Første inlegg er litt utdatert nå.

 

Playstation er tilgjengelig med 80GB i Norge nå. :)

 

PS3 støtter også de aller fleste tredjeparts USB-kontrollere og Bluetooth-kontrollere.

 

(Den gamle Saturn-kontrolloren er vell den kontrolleren med best D-Pad, hvis du liker spill som Megaman o.l.)

 

Bør også få med at PS3 (og PSP) er sonefri på spill.

Tror også DS er sonefri, men usikker.

 

Online-funksjonalitet på 360 er bare delvis.

Hvis Wii bare har 'delvis online-funksjonalitet' fordi bare enkelte spill har online-del, så har 360 det også - hvor online-funksjonalitet selges separat.

 

360 sitt 'tastatur' er også veldig gimped.

Det kan bare brukes på messenger.

Hvis du skal skrive noe i ett spill, e.l. må du fremdeles knote med kontrolleren, selv om du har kjøpt tastatur-kontrolleren, medmindre dette er blitt fikset i firmware. :-/

Lenke til kommentar
Online-funksjonalitet på 360 er bare delvis.

Hvis Wii bare har 'delvis online-funksjonalitet' fordi bare enkelte spill har online-del, så har 360 det også - hvor online-funksjonalitet selges separat.

 

360 sitt 'tastatur' er også veldig gimped.

Det kan bare brukes på messenger.

Hvis du skal skrive noe i ett spill, e.l. må du fremdeles knote med kontrolleren, selv om du har kjøpt tastatur-kontrolleren, medmindre dette er blitt fikset i firmware. :-/

Om du mener tastaturet er "gimped" så er vel det klinkende likegyldig for oss andre? Dette er en infotråd, ikke en tråd hvor man skal ytre sine meninger om den konsollen som ikke er under TV-en hjemme. " Online-funksjonalitet på 360 er bare delvis." 360 er jo nesten skoleeksempletet på god online-funksjonalitet, det kan de fleste være enige om? :) Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar
Online-funksjonalitet på 360 er bare delvis.

Hvis Wii bare har 'delvis online-funksjonalitet' fordi bare enkelte spill har online-del, så har 360 det også - hvor online-funksjonalitet selges separat.

 

360 sitt 'tastatur' er også veldig gimped.

Det kan bare brukes på messenger.

Hvis du skal skrive noe i ett spill, e.l. må du fremdeles knote med kontrolleren, selv om du har kjøpt tastatur-kontrolleren, medmindre dette er blitt fikset i firmware. :-/

Om du mener tastaturet er "gimped" så er vel det klinkende likegyldig for oss andre? Dette er en infotråd, ikke en tråd hvor man skal ytre sine meninger om den konsollen som ikke er under TV-en hjemme. " Online-funksjonalitet på 360 er bare delvis." 360 er jo nesten skoleeksempletet på god online-funksjonalitet, det kan de fleste være enige om? :)

 

Er enig at dette er ett fint tiltak om 'en infotråd som du sier, og ikke en plass hvor man skal ytre sine meninger'...

 

Angående tastaturet:

Det står i første meldingen at det er ett tastatur, det er feil.

360 har 'messenger-pad', ikke tastatur.

 

Hvis jeg hadde ønsket å kjøpe ett tastatur til 360, så hadde ihvertfall jeg satt pris på å vite at jeg ikke kan bruke det til å lage bokstaver med, som alle andre 'tastatur' kan på alle andre plattformer før jeg kjøpte 'tastaturet'.

Synes dette passer å nevnes i en info-tråd om 'tastaturet' til 360.

Så får hellers andre stille seg 'knakende likegyldig' til meninger om at dette faktisk bare virker i messenger. (Noe jeg ville tro var en mening)

 

Angående Online-funksjonalitet:

Kan godt ramse opp alt, siden du tydligvis ikke skjønner poenget..

 

360 - Spille med/mot andre via Xbox Live = ca. 50 kroner i månden. <= Info til infotråd!

PSP - Spille med/mot andre via PSN = ca. 0 kroner <= Info til infotråd!

PS3 - Spille med/mot andre via PSN = ca. 0 kroner <= Info til infotråd!

NDS - Spille med/mot andre via Wii Network = ca. 0 kroner <= Info til infotråd!

Wii - Alle spill med blå WFC-logo = Gratis. <= Info til infotråd!

Wii - Alle spill med Rød WFC-logo = Kan koste penger <= Info til infotråd!

PC - Spille med/mot andre via Internet = som oftest 0 kr. <= Info til infotråd!

360 - Skole-eksempel <= Tullete mening..

 

Online funskjonalitet på spillene på 360 koster altså penger, altså er dette noe du betaler seperat for, og ikke noe du kan derfor ikke ta det forgitt at du kan spille online med 360.

 

Bare fordi at du foretrekker å kaste penger på Microsoft, betyr ikke at alle andre verken kan- eller skal- foretrekke å gjøre det samme. :)

Og hvis du ikke betaler, så mister du noe av online-funksjonaliteten.

 

Litt artig at du klager på at jeg kommer med meninger og ikke info i inlegget mitt, når inlegget ditt ditt er faktisk ett skole-eksempel i meninger, istedenfor nyttig info..

(Og dette var ett skole-eksempel vi slapp å betale for). :p

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Synes konsollvalget var ikke så vanskeligt siden jeg endte opp med alle 3.

Men viss jeg skulle velge idag hvem av dem 3 jeg skulle ha hatt, så er det Playstation 3 det klareste valget!!

 

Den har gromtitler som Metal Gear Solid 4, Uncharted Drake's Fortune, Ratchet And Clank, og sikkert fler som jeg ikke har nevnt. Fremtiden er og lys med titler som Little Big Planet, Resistance 2, Motorstorm 2, Gran Turismo 5, Killzone 2, God Of War 3, Heavy Rain, MGS 5, Uncharted 2, kansje nytt Jak And Daxter spill. Team Ico holder sikkert noen spill i skjul enda, maybe nytt Ratchet And Clank siden Quest Of Booty spillet røper sikkert att det skal komme en oppfølger til Tools Of Destruction

 

Ja jeg vet att Xbox 360 har noen ess i ermet, men av og til føler jeg det er ikke nok for min sult av nye toppspill, jeg må bare ha flere av dem.

Jeg kjøpte ikke 360 bare fordi jeg kjøpte den konsollen vennene mine har, jeg kjøpte den kun for spillene nothing less.

 

Men innerst inne føler jeg att jeg nyter spillene hos Playstation 3 mer enn det jeg gjør med 360 sine da onlinedelen er nesten hele spillet. Dette gjelder mest spillene til 360, virker sånt att alle utviklere fokusere mest på onlinedelen i forhold til singleplayer delen, det er den delen for meg som er viktigst i ett spill. Du lever deg inn mer i spillene enn å snakke med andre via Live, blir ikke helt det samme.

 

Når jeg vurderer ett spill så går jeg for min opplevelse i singelplayeren ikke multiplayerdelen. Min menig er att multiplayerdelen er bare en bonus for min del ikke mer, mens det er singelplayeren som er min main focus!! Da synes jeg det er bare att Sony sine spill har best singelplayeropplevelse i forhold til multiplayerdelen. Kan ta ett eksempel: Metal gear Online er noe av det mest tragiske jeg har spilt på internett, mens singelplayeren er noe av det beste jeg har spilt i mitt over 15 år som gamer!

 

Godt Playstation 3 har noen spill som kan nytes i fred og i ro, å slippe og gaule og rope i mikrofonen flere timer dagen er ikke veldig behageligt.

 

Det som er så surt med 360 att man må betale for Live, noe jeg er dypt misfornøyd med. Jeg vil ha gratis tjeneste siden spillene er så jævla dyre attpåtil att du må ut med 500kr i året bare for noen onlinespill synes jeg er litt overpriset deluxe..

Måtte nettopp ut med nesten 400kr for Live, dem pengene kunne gått til for eks Resident Evil 5 eller ett annet spill

 

Håper Sony fortsetter med å ha gratis nettjeneste og jeg er solgt til Playstation og Sony!

Og viss Home blir gratis så blir den onlinedelen superior vil jeg si... Felles møteplass for å arrangere når man skal spille, ta en prat osv.

 

Men jeg hadde aldri valgt en Wii alene, da hadde jeg sett en håpløs framtid som ikke ser lys ut i det hele tatt. Med bare dårlige titler som Wii Resort, Wii Music, The Conduit som ser veldig generiskt ut. Og Nintendo har ikke laget ett eget Zeldaspill til Wii, det er en port fra GCversjonen av Twilight Princess med litt ny styring.

 

Men for all del, kjøp den konsollen dere føler tilfreds med...

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Personlig så sitter jeg på X360 og PS3, og jeg føler egentlig mye av det motsatte av Toman85.

Hvis jeg måtte ha valgt kun en av konsollene så har det blitt X360, og det er kun pga spillene.

 

Dette er dog en smakssak, selv er jeg også en helt klar singleplayer gubbe, og spiller minimalt online. Alt baserer seg rundt hvilke spill som er på konsollene, og for meg så hadde jeg ikke klart meg uten eksklusivene som er på X360.

 

Begge konsollene er jevngode mediasenter, men PS3 har bonusen med innebygd Blu-ray. Begge har også sine styrker og svakheter med tanke på hardware, og alt i alt så framstår de som ganske jevne på det området, uansett hva fanboys fra de forskjellige leirer sier.

 

Hvis man er i en situasjon hvor man skal kjøpe kun en av de så er det i mine øyne kun en ting man bør sjekke, og det er spillbiblioteket til den enkelte konsoll. Har en av de hovedtyngden av titler og sjangre man liker, så gå for den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...