Gå til innhold

Hvor aktiv mobilbruker er du?


Stor undersøkelse!  

467 stemmer

  1. 1. Hvor mye ringer du ut per dag i gjennomsnitt?

    • Under 1 minutt
      116
    • 1 - 2 minutter
      77
    • 3 - 4 minutter
      80
    • 5 - 9 minutter
      86
    • 10 - 19 minutter
      41
    • 20 - 39 minutter
      28
    • 40 - 59 minutter
      11
    • 1 - 1,9 timer
      15
    • 2 - 3,9 timer
      9
    • 4 - 7,9 timer
      0
    • Over 8 timer
      1
  2. 2. Hvor mange SMS sender du per dag i gjennomsnitt?

    • Under 1
      60
    • 1 - 2
      96
    • 3 - 4
      103
    • 5 - 9
      104
    • 10 - 24
      69
    • 25 - 49
      17
    • 50 -100
      7
    • Over 100
      8
  3. 3. Hvor mange MMS sender du per dag i gjennomsnitt?

    • Under 1
      430
    • 1 - 2
      27
    • 3 - 4
      1
    • 5 - 9
      2
    • 10 - 24
      2
    • 25 - 49
      1
    • 50 -100
      0
    • Over 100
      1
  4. 4. Hvor mange MB datatrafikk har du på mobilen per dag i gjennomsnitt?

    • Under 1
      307
    • 1 - 2
      63
    • 3 - 4
      25
    • 5 - 9
      21
    • 10 - 24
      24
    • 25 - 49
      11
    • 50 -100
      7
    • Over 100
      6
  5. 5. Hvor mye tid bruker du på mobilspill per dag i gjennomsnitt?

    • Under 1 minutt
      327
    • 1 - 2 minutter
      39
    • 3 - 4 minutter
      20
    • 5 - 9 minutter
      29
    • 10 - 19 minutter
      27
    • 20 - 39 minutter
      12
    • 40 - 59 minutter
      4
    • 1 - 1,9 timer
      5
    • 2 - 3,9 timer
      0
    • 4 - 7,9 timer
      0
    • over 8 timer
      1
  6. 6. Hvor mange bilder tar du med mobilen per dag i gjennomsnitt?

    • Under 1
      218
    • 1 - 2
      139
    • 3 - 4
      60
    • 5 - 9
      34
    • 10 - 24
      8
    • 25 - 49
      1
    • 50 -100
      2
    • Over 100
      2
  7. 7. Hvor mye tid bruker du på mobilens mp3-spiller per dag i gjennomsnitt?

    • Under 1 minutt
      227
    • 1 - 2 minutter
      34
    • 3 - 4 minutter
      23
    • 5 - 9 minutter
      28
    • 10 - 19 minutter
      29
    • 20 - 39 minutter
      37
    • 40 - 59 minutter
      32
    • 1 - 1,9 timer
      30
    • 2 - 3,9 timer
      12
    • 4 - 7,9 timer
      8
    • over 8 timer
      4
  8. 8. Hvilke andre mobilfunksjoner bruker du? (flere svar er tillatt)

    • GPS
      102
    • Office-programmer
      75
    • Musikknedlasting
      26
    • Se video
      148
    • Frakte data (som en minnepinne)
      131
    • Koble til andre telefoner med blåtann
      193
    • Radio
      123
    • Avtalekalenderen
      265
    • Vekkerklokke
      380
    • Messenger
      126
    • Surfe på nettet (web/wap)
      238
    • E-post
      158
    • Kalkulator
      348


Anbefalte innlegg

Vekkerklokke ja. Problemet tror jeg er i implementeringen og programvaren til mobilprodusentene. Jeg bruker veldig mange potensielle mobilfunksjoner heller på min iPod touch. Det er faktisk derfor jeg vil kjøpe en iPhone da implementeringen av funksjonene får en til å bruke de mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vekkerklokke, klokke, en god del musikk, lite utgående ringing og sms. Ikke MMS i det hele tatt.

Et par bilder, men kun i nødsfall, om det er noe jeg MÅ ta bilde av, og ingen andre kan det.

 

De viktigste funksjonene for meg er (vekker)klokka, musikkspilleren, tilgjengeligheten (ta imot innkommende samtaler og sms) og mulighet til å gå på nett når det trengs.

Lenke til kommentar

En annen nytting funksjon som jeg bruker ofte på mobilen min er "Lys". Det er veldig praktisk som lommelykt, siden man har med den hele tiden, og det er sjeldent man vet når man har bruk for en.

 

Sist gang var i går da jeg mistet noe under sofaen.

 

Men jeg tilpasser nok mitt bruk etter mobilen min, og litt omvendt også. Hadde jeg hatt en iphone eller n95 så hadde jeg nok brukt mer av de mer fancy funksjonene, men siden jeg fortsatt sitter med en k750 så er det begrenset hva jeg kan bruke den til. Savner i grunn noen ganger nett-tilgang.

Lenke til kommentar
Ligger i underkant på alle spørsmålene, og det ser jeg faktisk som et sunnhetstegn.

 

:thumbup:

 

Samme her. Under 1 på alle. Men regner med bruk til MP3-spilling vil gå opp, men jeg er fortsatt så gammeldags at jeg bruker en egen "enhet" til å høre musikk. Er vel på tide å effektivisere litt og frigjøre bukselommeplass.

Lenke til kommentar
Egentlig synes jeg ikke resultatene er så overraskelser. Det er ikke lenge siden det ble gjort en undersøkelse som viste at flertallet av de spurte gjerne betalte mer for en telefon som var bra uten alle "fancy" funskjoner man aldri bruker. Personlig er talekvalitet og baterilevetid viktigere for meg enn om telefonen har et bra kamera, mp3spiller, radio, spill. Noe som irriterer meg er at mange av funskjonene på middelklassetelefoner er så dårlige at man aldri bruker dem. Da kunne de like gjerne vært utelukket.

 

En kompis bruker telefon veldig mye i arbeide, og bytter derfor telefon flere gange i året (knappene og displayet blir ofte slitt ut). Når han kommer i butikke og sier han skal ha en mobiltelefon begynner alltid selgerene å legge ut om alle fine funskjonaliteter, som mp3 og Mbit kamera. Da avbryter han gjerne og sier "unskyld, jeg tror ikke du hørte meg, jeg skal ha en m-o-b-i-l-t-e-l-e-f-o-n." De fleste selgerene ser ofte bare dumt på han og skjønnner ikke hva han mener.

 

Jeg ønsker veldig mange av de funksjonene, eller, jeg ønsker dem velkommen.

Nå har jeg en K850i, eller den har fått BROD, så jeg bruker en Motorola F3 for øyeblikket.

Jeg ser spent mot sony ericsson xperia, da den har noen finesser jeg ønsker meg.

hovedsaklig den berøringsfølsomme wvga skjermen sammen med wifi, får jeg tak

i denne telefonen, så blir jeg å fikse fjernstyring av musikken min fra mobilens nettleser :D

 

Den har visst også et batteri med veldig stor kapasitet, noe jeg liker av to grunner, det gjør

telefonen større, og jeg får bedre batterikapasitet.

 

Det jeg prøver å få frem her, er at selv om noen kun trenger ringing + tekstmeldinger,

så kan en telefon ha andre egenskaper som gjør den foretrekkbar, blandt annet batterilevetid,

min F3 har mye dårligere batterilevetid enn min K850.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ligger i underkant på alle spørsmålene, og det ser jeg faktisk som et sunnhetstegn.

 

:thumbup:

 

Samme her. Under 1 på alle. Men regner med bruk til MP3-spilling vil gå opp, men jeg er fortsatt så gammeldags at jeg bruker en egen "enhet" til å høre musikk. Er vel på tide å effektivisere litt og frigjøre bukselommeplass.

 

Sysler med samme tanken selv. Bruker radio og mp3 og søker etter den optimale dippedutten som forener kresent øre med relativt ønske om å være tilgjengelig. Men så er det sånn at jeg til nå ikke finner den greia som favner alle mine behover samlet ... :)

 

Hva er det nå med denne satans greia da? Ønsker meg tilbake til gamle dager hvor kun kommunelegen hadde "mobil"telefon, og det fikk stakkaren godt betalt for, fordi bæring av den telefonen opp til høyeste punkt i terrenget krevde mer enn vanlige velutviklede lårmuskler ... :love:

 

Hva ellers av spy kan jeg komme på? Jo, hva i det søte får hvemsomhelst til å tro at akkurat jeg vil ha kontakt med akkurat dem når det passer akkurat dem?

 

Unødvendig å tro at jeg bare hater denne dingsen, fordi jeg gjør faktisk det, og verden har jaggu ikke blitt bedre siden faenskapet ble oppfunnet.

 

Til overmål holdt jeg faktisk på å miste en godt betalt stilling bare fordi jeg har et visst definert hat til dævelen som akkurat nå ligger å gjeiper til meg ved siden av dette helvetes tastaturet.

 

Ha en fortsatt fin 17 Mai!

 

:new_woot:

Lenke til kommentar

Pleier å sjekke mailen og ymse nettsider etter å ha slengt meg ned i sofaen på slutten av dagen (for lat til å hente PC-en). Deilig N82 går på trødløse nettet. Synes nesten det er litt rart at ikke flere gjør det, men, hehe, kanskje andre bare går og henter PC-en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...