Gå til innhold

Hardware.no: Offisiell tilbakemelding angående egennavndebatten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den Niagara 2-artikkelen. Jeg ser at det ble skrevet "telco" midt i der. Jeg kjenner ikke til ordet, og vet ikke hva det betyr. Jeg har en mistanke om at det er et firma eller lignende. Da burde det ha skrevet med stor forbokstav, som i alle andre navn. Stemmer ikke det?

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på at Hardware er med på å underbelyse fakta. Hva med faste lesere som leser om et produkt oftest på denne nettsiden. De vil kanskje få feil forståelse for hvordan man egentlig skal skrive navnet... Når jeg nå ser "CrossfireX", tenker jeg "skal det skrives slik, eller skal det skrives CrossFireX? Hva er det riktige?"

Dette skaper bare forvirring, vanskeligheter for journalistene til å være konsekvente osv. osv. Fører bare til problemer.

Latterlig!

Lenke til kommentar
Den Niagara 2-artikkelen. Jeg ser at det ble skrevet "telco" midt i der. Jeg kjenner ikke til ordet, og vet ikke hva det betyr. Jeg har en mistanke om at det er et firma eller lignende. Da burde det ha skrevet med stor forbokstav, som i alle andre navn. Stemmer ikke det?

Det er en "bransjeforkortelse" for telekommunikasjon eller telefonleverandør :)

Lenke til kommentar
Den Niagara 2-artikkelen. Jeg ser at det ble skrevet "telco" midt i der. Jeg kjenner ikke til ordet, og vet ikke hva det betyr. Jeg har en mistanke om at det er et firma eller lignende. Da burde det ha skrevet med stor forbokstav, som i alle andre navn. Stemmer ikke det?

Det er en "bransjeforkortelse" for telekommunikasjon eller telefonleverandør :)

Å? Som i "telecommunication" eller noe? Kult, da lærte jeg noe nytt! :)

Lenke til kommentar

Ble det ikke klaget på at telco ble skrevet med liten t? Har ikke lest artikkelen, men forstod det sånn at det ble tolket til å være et navn, noe det ikke er. Følgelig skal det ikke ha stor forbokstav med mindre det er første ord i en setning. Jeg skjønte ikke inkonsekvensen din :)

Lenke til kommentar

Vel, dersom Hardware.nos nye språkrevolusjon er for å gjøre artiklene tydeligere, mer lettleste og konsekvente, er "telco" et ord som egentlig ikke hører noe sted hjemme; i alle fall ikke uten hermetegn, siden det er et ord som ikke kan defineres som dagligtale. (Jeg forstod det ikke.)

 

Dette er imidlertid ikke noe uttalt mål i førstepost i denne tråden, så jeg tipper Hardware.no får gjøre som de vil. Noe de ser ut til å gjøre uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...