gard. Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Denne installasjonen gikk smertefritt og raskt i motsetning til installeringen av SP2. Har ikke merket noen store forskjeller enda.
Hestvik Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Og vil dere ha Xp + Sp3 på en og samme cd er det jo bare å laste det ned på .torrent og bruke din egen XP nøkkel. Jeg gjorde det og det fungerer smertefritt. Fikk brent ut det på vanlig 700mb plate.
dmdb Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Hvorfor snakker dere om DVD? XP med SP3 integrert er fortsatt langt under 700MB. hmm. dette kan bekreftes fra min side. xp inkl. sp3 er på 637MB, på en 800MB CD er det plass til en del mer også.
JFM Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Er det noen som har møtt på problemer enda? Kjører det på 2 maskiner nå. Ingen problemer. Eneste er jeg måtte "patche" uxtheme.dll på annen måte enn før. Men den fila er jo bare for custom theme
J@9 Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) et og et halvt problem her StyleXP slutta å funke, siden det ikke støttet "this build of XP". Gadd ikke å leite etter oppdateringer så jeg sletta det like så greit.. Også har jeg gjort det til en vane å ha adresse linje på startmenyen, denne forsvant, og jeg får den ikke tilbake.. Noen tips til det? Har ikke valg om å legge den til lengre Endret 7. mai 2008 av J@9
Mongster Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Er det noen som har møtt på problemer enda? Jeg hadde noen problemer, men er løst nå. Problemet lå i 'Pakke med flerspråklig grensesnitt for Tilkobling til eksternt skrivebord', også kjent som Remote Desktop Connection 6.0 MUI. Du har denne pakka installert om du har lagt inn støtte for flere språk, asiatiske språk osv. En oppdatering for denne pakka, KB925877, er inkompatibel med Xp SP3. Når jeg hadde denne oppdateringa installert ville ikke SP3 starte installering. Men det løste seg altså ved å avinstallere denne oppdateringa. Har du dette problemet eller andre problemer med installeringa av SP3, les HER. Endret 7. mai 2008 av Mongster
anotherzen Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Jeg gjør dere oppmerksom på skrivefeil i tittel og artikkel.XP er et egennavn, og ikke en forkortelse. Det er et derivat av og henspeiling til ordet "experience", men altså ikke en gyldig forkortelse. Per nytt regelverk for artikler på Hardware.no skal da altså "Windows XP SP3" skrives "Windows Xp SP3". Xp er egennavn for en spesifik versjon av Windows og brukes ofte alene uten Windows forran - man kan dermed bruke stor forbokstav. SP er en forkortelse og dermed gyldig skrivemåte. heaheaheehaehe made my day. Håper de som skriver for hardware.no og resten av søsterselskapene inser feilen sin. Ellers vil jo folk begyne å ræmflire av tabbene de gjør.
mandela Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 har nå innstallert SP3 og når windows hadde startet og jeg hadde kommet inn på skrivebordet, så kommer det opp to cmd vinduer, hva er disse? Fikk også opp to cmd vinduer, i tillegg så det ut som om maskina skulle starte i sikkerhetsmodus før den lastet inn skrivebordet. Hva er de dmd vinduene? Mine viste et eller annet med "invalid".
Hestvik Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) et og et halvt problem her StyleXP slutta å funke, siden det ikke støttet "this build of XP". Gadd ikke å leite etter oppdateringer så jeg sletta det like så greit.. Også har jeg gjort det til en vane å ha adresse linje på startmenyen, denne forsvant, og jeg får den ikke tilbake.. Noen tips til det? Har ikke valg om å legge den til lengre Har tips til StyleXP problemet. Last ned en patch til uxtheme.dll hos Neowin Da slipper du de få ressursene StyleXP bruker og kan legge visuelle temaer direkte under C:\Windows\Resources\Themes\ Da bruker du kun utseende ikonet på skrivebordegenskapene for å velge temaet. Når det gjelder ikoner så kan du bruke iconpackager. Og addresselinja ble visst fjernt i sp3. Men det går an å fikse . Les under Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor This is a proven method of adding Taskbar Address Bar back to Windows XP Service Pack 3. 1. First, obtain browseui.dll from older version of Windows XP (RTM,SP1,SP2). If you do not have one, you can download it here: 'DLL-files.com - browseui.dll, free download' (http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?browseui) 2. Restart Windows XP in safe mode to avoid Windows File Protection. (Press F8 during startup) 3. Replace browseui.dll at %systemroot%\system32\ (usually C:\WINDOWS\system32). 4. Restart PC in normal mode. Endret 7. mai 2008 av canavasman
KenBjork Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Jeg lastet den ned igår via linken i artikkelen, men ikke installert den. Ser nå at den varsler i updaten på maskin. Ta den ned via updaten, eller installere den jeg lasta ned via linken i artikkelen? Spiller ingen rolle sikkert? eller... har nå innstallert SP3 og når windows hadde startet og jeg hadde kommet inn på skrivebordet, så kommer det opp to cmd vinduer, hva er disse? Fikk også opp to cmd vinduer, i tillegg så det ut som om maskina skulle starte i sikkerhetsmodus før den lastet inn skrivebordet. Hva er de dmd vinduene? Mine viste et eller annet med "invalid". Jeg har enda ikke installert. Bør jeg være skeptisk og vent litt? Endret 7. mai 2008 av KenBjork
Tore Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Når SP2 kom så ble SP2 lagt ved en del blader, som HjemmePC ol. for kjøp i butikken... Synes det var en grei måte å få platene ut til folket, riktig nok 80kroner for bladet, men for meg som ikke hadde Internett på på den tiden så var dette flott.. Bare en tanke for de som spør etter en "HardCopy"... Men har dere Internett og en CD-brenner så er det jo gjort på noen minutter å lage en slik plate selv, helt lovlig... 1. Last ned denne filen. (det er en .iso fil) 2. Brenn på CD, eller DVD... Vips så har du en plate med SP3, ikke mer med det... Edit :"fun fact" , SP3 består av 24690 filer i pakken... Endret 7. mai 2008 av Scorpioen84
TMMProd Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 For dere som har problemer med installeringa av SP3, last ned hele pakka, start maskina i sikkhetsmodus, og kjør den da. Det gjorde jeg, og det funka helt smertefritt! :-)
JFM Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Alle somk laster ned fra MS sine sider (ikke win update) får disse to cmd-vinduene.
OddZen Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Er det bare meg eller kommer det en annen lyd en før når jeg går fram å tilbake i explorer vinduer? (F.eks blar ut og inn i mapper) Endret 7. mai 2008 av OddZen
RevelleR Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Alle som har tenkt å slipstreame Sp3 på XP cden med Vista bure lese denne: http://bink.nu/news/don-t-slipstream-xp-sp...dows-vista.aspx Er visst en bug i SP3 som gjør at det funker dårlig med vlk keys Merkelig Forstår ikke helt det der. Til dere som har gledet dere så lenge, og er overlykkelig over at SP3 "endelig er ute": Hvorfor? Gi meg én god grunn. Ikke for å pirke, men siden dere har sagt at dere skal bli konsekvente når det gjelder "rettskrivning" av merkenavn vil jeg påpeke at dere har skrevet Windows Update, det rette skal selvsagt være Windows update. (Update med liten u) Hahaha, nå er det grammar police på hver eneste artikkel. Og det hare dere bare dere selv å takke dere for, Diskusjon-crew Jeg kan gi deg 2: Ytelsen er bedre, og man slipper å hente ned 200+ kritiske oppdateringer og et utall fixer når man har installert. Noen som vet om det er planlagt å komme en ISO med sp3 integrert på MSDNAA? AtW Fant en link. Endret 7. mai 2008 av RevelleR
Garanti Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Jippi! IKKE finn på å skru av maskinen under installasjon
mandela Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Alle somk laster ned fra MS sine sider (ikke win update) får disse to cmd-vinduene.fikk de gjennom win update
J@9 Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Og addresselinja ble visst fjernt i sp3. Men det går an å fikse . Les under Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor This is a proven method of adding Taskbar Address Bar back to Windows XP Service Pack 3. 1. First, obtain browseui.dll from older version of Windows XP (RTM,SP1,SP2). If you do not have one, you can download it here: 'DLL-files.com - browseui.dll, free download' (http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?browseui) 2. Restart Windows XP in safe mode to avoid Windows File Protection. (Press F8 during startup) 3. Replace browseui.dll at %systemroot%\system32\ (usually C:\WINDOWS\system32). 4. Restart PC in normal mode. Prøvde dette, men får hverken slettet eller overskrivd fila i sikkermodus Testa forresten det style XP tipset også, men det endte med at jeg ikke får bytta tema i det heletatt.. har låst seg til sånn standard windows 95-2000 utseende. Men mulig jeg var litt for kjapp til å trykke avbryt knappen på den sikkerhets dritten når jeg la inn patchen. Endret 7. mai 2008 av J@9
Gormers Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) *SNIP* Thx edit, øsj funker ikke likevel. Nå får jeg en annen feilmelding (0x80004005) Endret 7. mai 2008 av Gormers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå