Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

tenkte engelig å kjøpe en 10" net pc, men så at dell hadde en 13" til under 10k så fikk jeg litt lyst på den. Det er ikke snakk om en spill pc, men en som kan takle litt spilling når jeg kjeder meg på jobb :p

 

Men ser no at 1340 snart skal komme, så spørst om jeg venter litt lengre. Men uansett så kommer jeg ikke til å gå over 13" , det skal være en sikkerlig bærbar pc:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror jeg har funnet pc'en for meg no.

 

En Studio xps13 til 11600 kr.

 

 

 

PROSESSOR: Intel® Core™ 2 Duo-prosessor P8400 (2,20 GHz, 1066 MHz, 3 MB) redigere 

OPERATIVSYSTEM: Ekte Windows Vista® Home Premium SP1 - Norwegian redigere 

MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 9.0 - norsk redigere 

KUNDESTØTTETJENESTER 3 års XPS Premium Warranty Support - ringeprioritet og støtte på stedet redigere 

 

 

LCD: 13,3-tommers WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm med TrueLife (tynnere og skarpere) redigere 

MINNE: 4096 MB 1067 MHz to-kanals DDR3 SDRAM [2x 2048] redigere 

HARDDISK 320GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive redigere 

GRAFIKKORT: 256 MB nVidia® 9500m-grafikkort redigere 

OPTISK(E) STASJON(ER): Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including Software redigere 

 

 

PRIMÆRBATTERI Primært 6-cellers litiumionbatteri (56 W/t) redigere 

Tjenester og Programvare 

SIKKERHETSPROGRAMVARE No Security/Anti-Virus Protection - Norwegian redigere 

DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD Ingen Accidental Damage Support redigere 

ONLINE DATA BACKUP DataSafe online sikkerhetskopiering av 2 GB redigere 

Tilbehør 

BÆREVESKER No Carry Case redigere 

BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth Module redigere 

TRÅDLØS TILKOBLING Dell Wireless 1515 halvt minikort (802.11n) redigere 

Også inkludert i ditt system 

Kamera Innebygd kamera med 2,0 megapiksler og programvare for ansiktsgjenkjenning  

Gedis Bundle-referanse N02X1302  

Bestillingsinformasjon Studio XPS 13 Order - Norway  

Leveringsdokumenter Norwegian - Documentation Studio XPS 13  

Dell mediepakke for system Studio XPS 13 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)  

Strømforsyning 90-watts vekselstrømadapter  

Kabel 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European  

Tastatur Innebygd norsk tastatur (qwerty)  

Standard garanti 1Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite Support  

Merkelapper Wireless Label (Dell Wireless Cards)- Core 2 Duo  

 

 

må sende en mail eller ringe de ang windows på engelsk og uten office. likte utrolig godt design på denne og tror at jeg mest sansynelig kommer til å gå for denne. 

 

 

noe jeg bør velge eller ikke bør ta med vist noen orker å se over? Trenger en skin "pose" eller hva det kallest, vet at apple har noe lignende til sine bærbare. vil ikke ha en sekk eller en "manbag"

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Når det gjelder den høye feilraten på 8400GS chippen skal dette være fikset på hovedkortrevisjoner fra og med Rev.04. Fra og med denne har nvidia ikke brukt hi-led prosessen for å montere silisiumet på printen til selve GPU.

 

ALLE maskiner med Rev.00 til Rev.03 er pr.definisjon defekte og vil i så og si alle tilfeller slutte å virke langt innenfor det som regnes som normal levetid på en bærbar PC. Så det kan nok lønne seg å stressteste GPU til døde før garantitiden går ut. Kjør applikasjoner som f.eks. ATItool for å provosere fram en tidlig død.

 

Forøvrig får de aller fleste som har fått byttet hovedkort etter feil fått brukte kort med ny 8400GS chip loddet inn på hovedkortet, tror dell/nvidia har fått øvd seg rimelig godt på BGA-lodding det siste året ;)

 

Så hvor ditt hovedkort levde sitt forrige liv er vel bare noe man kan undre seg over, men man får håpe at de forrige eierene var snill med det. Brukte hovedkort har også blitt levert med nye maskiner :mad:

post-15715-1233694484_thumb.jpg

post-15715-1233694556_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du har en maskin der det ikke står Rev.04 eller nyere kan du forvente at maskinen nesten garantert vil dø tidligere enn det som er normalt for bærbare.

 

Revisjonen på hovekortet ditt finner du bak den øverste rambrikken når du tar denne ut. Hvis det står Rev.04 eller bedre på et klistremerke oppå det orginale klistremerket har du forøvrig også fått et brukt hovedkort.

 

Men Rev.04 hovedkort skal visstnok være friskemeldt, uansett om du har et nytt eller "brukt"

Lenke til kommentar
Fant ingen klistemerker på rambrikka, men fant et klistemerke utenpå PCen. Der står det en strekkode med metta tall, og under tallene står det Rev.4 . Kan det være hovedkortet?

Klistremerket med hovedkortrevisjonen sitter ikke på selve rambrikken men på selve ramslotten, den som er nærmest hovedkortet.

 

Om det står Rev.04 på selve kabinettet på maskinen din kan det jo også tyde på at du har Rev.04 hovedkort. For å sjekke om du har fått et "brukt" hovedkort, må du nok se på selve ramslotten om klistremerket har et mindre klistremerke oppå seg ;) Se forøvrig også etter små røde prikker rundt hjørenene på selve GPU`en. Det er posisjonsindikatorer for den stakkaren som har loddet ut og så inn ny GPU på hovedkortet ditt ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
tenkte engelig å kjøpe en 10" net pc, men så at dell hadde en 13" til under 10k så fikk jeg litt lyst på den. Det er ikke snakk om en spill pc, men en som kan takle litt spilling når jeg kjeder meg på jobb :p

 

Men ser no at 1340 snart skal komme, så spørst om jeg venter litt lengre. Men uansett så kommer jeg ikke til å gå over 13" , det skal være en sikkerlig bærbar pc:)

Tenkte å fleske til selv snart, skal ha tak i en 13,3 eller 15,4 studio med specs mot 16000 regner jeg med.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg kjøpte meg en 2m HDMI kabel fra Hama på mandag slik at jeg kunne koble pc'n til min 32". Da jeg kom hjem var det bare plug & play og fungerte det utmerket. Men i går ble alt bare rart. Når jeg hører på musikk blir lyden skurrete noen ganger, jeg får lyden gjennom HDMI-kabel til tv. Noen ganger kobler tv og pcn seg fra hverandre, eller mister kontakt i 1-2 sekunder. None som er svært irriterende. Jeg lurer på hva som har skjedd. Det virket som om at det bare skjedde over natta og jeg har ikke klusset med none instillinger eller noe.

 

Hva kan være galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...